~sikka~ Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Skjønner ingenting, etter at jeg formaterte og reinnstallerte xp slår ikke maskinen seg av når jeg lukker lokket. Hvis jeg går inn i strømstyring der man skal kunne velge at den går i av-modus hvis jeg lukker lokket får jeg bare opp valget "ikke gjør noe". Noen som har tips til hvordan jeg kan fikse dette? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 etter min erfaring kjem ventemodus/stand-by etter kvert som maskina er brukt litt. knaskje neste gang du har starta på nytt? Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Nei det er ett par uker siden jeg reinstallerte, det funke rfortsatt ikke. Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Kontroll panel ---> Power options[vet ikke hva det er på norsk windows] sikkert strømsparing, eller noe sånt hvis jeg husker rett. innpå der går du inn på avansert. Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Ja jeg har jo gjort det, som sagt i første innlegg: "Hvis jeg går inn i strømstyring der man skal kunne velge at den går i av-modus hvis jeg lukker lokket får jeg bare opp valget "ikke gjør noe"." Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Har du lagt inn alle drivere? Bla. chipsetdrivere? Oppdatert windows? Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Det er eneste valget jeg får opp Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Har du lagt inn alle drivere? Bla. chipsetdrivere? Oppdatert windows? 8061607[/snapback] Ja jeg mener jeg har oppdatert og lagt inn alle drivere. Den funker jo normalt bortsett fra dette problemet. Men chipsetdrivere? Hva er det da? Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Dette er maskina: Grunnmodul 1 Grundmodul 8640DH 15" Prosessor 1 Intel Pentium 4 2.8GHz 533FSB RAM 2 256MB SODIMM DDR RAM (Notebook) Harddisk 1 60GB 2.5 IDE harddisk Grafikk 1 nVidia Geforce4 440 GO 64MB (Onboard) Lyd 1 AC 97 lyd (Onboard) Modem 1 HSP 56 modem (Onboard) Nettverkskort 1 10/100 Ethernet (Onboard) Combo drev 1 24/16/8/24 Combo stasjon slimline Skjerm 1 15" TFT XGA+ LCD (1400x1050) Hva kan det hende jeg må oppdatere? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Prøv noen av driverne her: http://www.treiberupdate.de/treiber-downlo...ows_XP/SiS.html Du er på utkikk etter: Chipset - SIS 645DX + SIS 962 Prøv å finn en driver med en eller begge av de tallene der. Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Åkej, men de driverne der inne var for Linux da, jeg har XP.... Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 For Linux? Mener da at jeg linket til Windows XP? Står jo tilogmed det i url. Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Men i filene som jeg lastet ned var det masse linuxgreier for å få innstallert driverne. I readme fila sto det bare masse gresk for meg ialleffall. Lenke til kommentar
zacka Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hvilken maskinprodusent og modell er det? Finner du ut av det og poster det her kan jeg finne riktig driverlink til deg. Legger du inn riktige chipsetdrivere skal du kunne få flere valg Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Det er en amitech, men hvordan finner jeg ut modellen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå