Gå til innhold

Fjorårets beste spill er kåret

Anbefalte innlegg

Rart å tenkje på at for eit år sidan gjekk "alle" rundt og skrytte av kor utroleg bra Oblivion var, men no er det visst bare søppel.

8073291[/snapback]

Oblivion var litt av en manipulator. I starten var jo alt så bra, for grafikken og... alt, gjorde folk litt ukritiske. Etter hvert som man får spilt spillet et titalls timer begynner man å merke alle sprekkene i spillet. Level-scaling, repetitivt gameplay og lite variasjon i fiender, våpen, landskap og huler gjør at spillet ikke er så bra som en skulle tro i starten.

Det er forresten slettes ikke alle som synes spillet er dårlig. Mange synes fortsatt det er kjempebra. Men Oblivion er blant de spillene som noen (spesielt fans av de gamle spillene i serien) absolutt ikke verdsetter, mens mange andre (spesielt nybegynnere for RPG og TES) elsker spillet.

Bare så det er sagt. :)

Hr. Jenssen: Årets bil 2007 er kåra. ;)

8073291[/snapback]

WTF? :huh:

EDIT: Skrivefeil.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kort summert. Showet var velprodusert, men å dele ut priser for hvilken norsk distributør som var flinkest i å distribuere, er ganske teit.

Det finnes mange alternative prisutdelinger, f.eks. Gamer sin egen kåring. Dette er en utdeling arrangert av de norske spilldistributørene. Kåringen kårer de beste spillene, og ikke de som er best distribuert. En uavhengig fagjury har nominert fritt det de mener var best i fjor.

Litt morro at når Nintendo vant pris, så var det ikke Nintendo som fikk den, men Bergsala A/S som fikk den pga deres distribueringsbragd.

8061037[/snapback]

De kunne sikkert flydd inn en mann i dress fra Nintendo of Europe til å ta i mot den, men jeg regner med at du ikke ville vært fornøyd før Shigeru Miyamoto tok seg noen dager fri for å dra til Norge og ta i mot en pris?

8066778[/snapback]

Det er det som er poenget. Shigsy har ingenting i Norge å gjøre.

Programmet skulle heller inneholdt mindre priser og glitter som forherliger utenlandske spillproduksjoner som spillmedia har vært fokusert på resten av året og gjort mer for å sette norsk spillindustri på agendaen.

Argumentet med at norsk spillindustri er for liten holder ikke, da det er masse som er under utvikling, men som aldri blir eksponert i media. for eks. visste dere at det sitter noen i Tromsø som lager mobilspill?

Hva med de på Hamar som lager et ishockey-spill med en ny kontrollerteknologi?

etc.

Hadde også vært en glimrende mulighet til å presentere de prosjektene som får støtte av filmfondet til gamerne. Et navn på et prosjekt fra filmfondets pressemelding er ikke akkurat nok til å bygge opp allmen interesse, men det er omtrent den eksponering de har fått.

Endret av _vamecum
Lenke til kommentar

Det tok litt tid før det gikk opp for meg hvor (forholdsvis) dårlig Morrowind var; det var lite variasjon, alt for mye fokusering på kamp, og NPC-ene var fullstendig overfladiske og generiske. Jeg ble blendet av grafikken og de store omgivelsene. Nettopp derfor gadd jeg ikke prøve Oblivion -- og mye av kritikken jeg har lest fra spillere ligner min egen misnøye med Morrowind.

Lenke til kommentar

Da kan du med all tryghet hoppe over Oblivion :thumbup: . Lek deg med Gothic 3 nydeligere tidsfordriv finner du ikke akkurat nå (innen rpg). Men obs det krever usansynlig mye hardware kraft.

Har faktisk ikke prøvd det nye Neverwinter men :hmm: det må jeg å gjort noe med.

Jeg får ikke sett gullstikka via nettet pga nett fart sjekken går om og om igjen. Noen som har samme problem?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Det er det som er poenget. Shigsy har ingenting i Norge å gjøre.

Programmet skulle heller inneholdt mindre priser og glitter som forherliger utenlandske spillproduksjoner som spillmedia har vært fokusert på resten av året og gjort mer for å sette norsk spillindustri på agendaen.

Ja, det er mulig å lage et slik program og. Men dette er altså de norske spilldistributørenes prisutdeling, og ikke de norske spillutviklernes prisutdeling. Norsk spillutviklerforening kan jo for eksempel få laget et slik program i samarbeide med en TV-kanal?

Argumentet med at norsk spillindustri er for liten holder ikke, da det er masse som er under utvikling, men som aldri blir eksponert i media. for eks. visste dere at det sitter noen i Tromsø som lager mobilspill?

Hva med de på Hamar som lager et ishockey-spill med en ny kontrollerteknologi?

Dette kunne helt klart blitt spennende programmer, men hvordan dette skal flettes inn i en prisutdeling er ikke helt klart for meg.

Hadde også vært en glimrende mulighet til å presentere de prosjektene som får støtte av filmfondet til gamerne. Et navn på et prosjekt fra filmfondets pressemelding er ikke akkurat nok til å bygge opp allmen interesse, men det er omtrent den eksponering de har fått.

8074035[/snapback]

Dette synes jeg heller du bør ta opp med de større mediene som Gamer.no, VG, Dagbladet, osv., som alle var tilstede på årets Gullstikka-pressekonferanse, der utviklere av bl.a. Hockeyspillet, og seks andre prosjekter som har fått støtte fra Filmfondet presenterte spillene sine og var tilgjengelig for intervjuer for pressen. Gullstikka viet masse tid til disse produktene på pressekonferansen, men at norsk presse ikke gidder å skrive om disse er da visserlig ikke noe Gullstikka kan klandres for?

Edit: Merk at for alt jeg vet er flere norske medier allerede i gang med dybdeartikler om de forskjellige produktene. Poenget er i hvert fall at alle disse prosjektene ble presentert under Gullstikka, men arrangørene kan ikke bestemme hva pressen ønsker å skrive om.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Huff, Zelda. Synes denne kåringen minner mer om en ferdig kjøpt og betalt farse...

8074703[/snapback]

Zelda ville aldri vunnet så mange priser om juryen alene hadde bestemt vinnerne. Ettersom avstemninger via nettsider som gamer.no har talt 50% for å kåre vinnerne, var det Nintendo-fansen som sørget for at Zelda stakk av med så mye som spillet gjorde.

Lenke til kommentar
Sprett opp champagnen gutta, vi vant prisen for FJORÅRETS spill!!

-det høres ikke så stort ut, men egentlig delvis logisk at det burde være slik.

(måtte ofre det å gå litt OT for den)

8072770[/snapback]

Kjaks, Academy Awars deler ikke ut priser for "årets film", når "årets film" ikke har kommet ut enda. De deles ut på nyåret av det neste året fra da nominantene kom ut. Nobels Fredspris gis ikke til folk som i fremtiden kommer til å gjøre gode handlinger. Alle sånne priser tildeles FJORÅRETS favoritt.

8073171[/snapback]

Jaja, var jo derfor jeg sa det var delvis logisk at det burde være slik. En må jo være i året etter for å se på det forrige som en helhet.

Lenke til kommentar

8072770[/snapback]

Kjaks, Academy Awars deler ikke ut priser for "årets film", når "årets film" ikke har kommet ut enda. De deles ut på nyåret av det neste året fra da nominantene kom ut. Nobels Fredspris gis ikke til folk som i fremtiden kommer til å gjøre gode handlinger. Alle sånne priser tildeles FJORÅRETS favoritt.

8073171[/snapback]

Jaja, var jo derfor jeg sa det var delvis logisk at det burde være slik. En må jo være i året etter for å se på det forrige som en helhet.

8075212[/snapback]

Så hvorfor kom du med den sarkastiske kommentaren i det hele tatt da?

Lenke til kommentar
Huff, Zelda. Synes denne kåringen minner mer om en ferdig kjøpt og betalt farse...

8074703[/snapback]

Zelda ville aldri vunnet så mange priser om juryen alene hadde bestemt vinnerne. Ettersom avstemninger via nettsider som gamer.no har talt 50% for å kåre vinnerne, var det Nintendo-fansen som sørget for at Zelda stakk av med så mye som spillet gjorde.

8075144[/snapback]

I følge gamerankings.com så ligger Zelda på 16 plass over tidenes beste spill, og på 1. plass over spill i 2006 Zelda ranking

Dette er basert på 75 anmeldelser.

Vel fortjent i mine øyne :)

Endret av chelatoth
Lenke til kommentar

8072770[/snapback]

8073171[/snapback]

8075212[/snapback]

Så hvorfor kom du med den sarkastiske kommentaren i det hele tatt da?

8075813[/snapback]

Jeg så for meg et bilde av en gjeng spillprodusenter som åpner champagneflaska og jubler over å ha vunnet prisen for fjorårets spill. Jeg syntes det var et arti bilde og ville formidle det videre.

Altså for å poengtere at det ikke virker så gjeft å vinne prisen for fjordårets spill som å vinne prisen for årets spill reint litterært. Var ikke meningen å være frekk ovenfor finalistene eller personene i opplegget rundt denne kåringen.

Lenke til kommentar

Spaceworld i Trondheim = beste butikk?

Dette er skammelig. Det er Trondheim verste elektrobutikk. Vet også om en liten dritsjappe som er bedre.

Og jeg bryr meg lite egentlig om av hvem og på hvilket grunnlag de ble kåret til beste for den tittelen fortjener de ikke. Skam!

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager kan Guitar vinne prisen for mest innovative spill?

Hele konseptet bygger jo på DDR og eneste forskjellen er hvor "trykkerene" er plassert!

Og beste musikk?

Er det ikke bare "RL" låter i det da?

Lenke til kommentar

Hele konseptet har hele tiden for min del virket veldig umodent. Med tanke på spillene som har vunnet og argumentene rundt dette (årets beste spillopplevelse feks).

Men nå er do jo slik at dette er rettet mot massene så det er sikkert derfor det blir litt feil for meg som har sittet med spill siden spectrum 48k.

Lenke til kommentar
Årets mest underholdende spill: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Vel, jeg prøvde det i en hel time og kjedet vettet av meg. Det er jo rett og slett drit kjedelig. Jeg mener et bra spill SKAL fenge en rimelig raskt. Men anmeldelsene av det er vel laget av og for fanboys. Jeg kan ikke fatte og begripe alt skrytet Zelda får. Men når man ser på resten av spillene som ble gitt ut i 2006, var det ikke så mye å samle på noe av det. Så det var vel egentlig det beste av en haug dårlige spill.

Årets community: Wii-Fan.net

I rest my case, noen har tydeligvis hatt en liten "kampanje" for å få stemt frem både Wii-fanklubben og Zelda.

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Men når man ser på resten av spillene som ble gitt ut i 2006, var det ikke så mye å samle på noe av det. Så det var vel egentlig det beste av en haug dårlige spill.

:thumbdown:

8079521[/snapback]

Sier vel kanskje meir om deg tror eg ;) Noen er meir kresne enn andre,og det skal de få lov til å vere altså.

EDIT: Noen leifs her..trøtt som faen i går ja.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...