MovieMarius Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg har ikke helt bestemt meg enda om jeg skal kjøpe meg PCI lydkort eller ekstern (USB) lydkort, siden jeg ikke kan montere PCI, men PCI har mer lydkort for pengene. Intregert Lydkort i Hovedkortet tok kvelden etter 1mnd.. (skurring i headset).. Jeg vet at det er det interegerte "lydkortet" som er problemet. Fordi jeg har prøvd flere headset på pcen også har jeg prøvd headset'ene andre steder og der funker de fint så trenger nytt lydkort.. Så jeg spør dere, hvordan montere lydkort i pcen (PCI)? Hvilket lydkort burde jeg velge (under 600kr)? Takker for svar Lenke til kommentar
catosim Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Skru opp PC'en, fjern kort-dekselet på baksiden av PC'en. Sett brikken forsiktig inn i en av PCI slot'ene, skru fast. Litt usikker på om du må innstallere drivere før du setter inn hardware, men det står sikkert i brukerveiledningen. Når du slår på maskinen får du beskjed om den har funnet ny hardware - følg instruksjonene. VOILA. Når du har sjekket at kortet fungerer som det skal - skrur du på dekselet. Ca2 Endret 1. mars 2007 av catosim Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Det vanlige er vel å installere hardwaren først, og så driverene. Det spiller ingen rolle i hvilken rekkefølge du gjør dette så lenge det er helt vanlige drivere. Ofte følger det med diverse programmer/kontrollpanel o.l. tull i tillegg til lyddriveren, og derfor kan det være greit å installere hardwaren først. Ellers kan du oppleve at programmene klager over manglende maskinvare og slikt. Å putte lydkortet inni er ingen hokkus pokkus. PC er litt som Lego: De fleste bitene ser du fort hvordan settes sammen, og det går bra så lenge du ikke bruker rå kraft for å få det til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå