Gå til innhold

GTA 4 vil bruke Euphoria.

Anbefalte innlegg

For å være helt ærlig... Oppi alle disse NextGen Konsollene er det bare Wii som virker interessant for meg... :D Liker Nintendos tanke om først spillglede, så grafikk. Det er jo rake motsetningen  til alle de andre selskapene... :D

8062320[/snapback]

Og hva har dette med Subjekt : GTA 4 vil bruke Euphoria? Vil du jeg skal floode alle nintendo tråder med "Nintendo suger"? Skjerp deg og skriv heller om det du liker framfor det du ikke liker :realmad:

8116938[/snapback]

Hahaha.

Bare for å nevne det så har verken ditt eller dette innlegget noe med topic å gjøre.

Hans innlegg handler i det minste om gta.

Dessuten er det nok flere innlegg her som ikke har noe med topic å gjøre.

Topic er egentlig bare litt info, ikke ett spørsmål, så egentlig trenger ingen å skrive noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å være helt ærlig... Oppi alle disse NextGen Konsollene er det bare Wii som virker interessant for meg... :D Liker Nintendos tanke om først spillglede, så grafikk. Det er jo rake motsetningen  til alle de andre selskapene... :D

8062320[/snapback]

Og hva har dette med Subjekt : GTA 4 vil bruke Euphoria? Vil du jeg skal floode alle nintendo tråder med "Nintendo suger"? Skjerp deg og skriv heller om det du liker framfor det du ikke liker :realmad:

8116938[/snapback]

Hahaha.

Bare for å nevne det så har verken ditt eller dette innlegget noe med topic å gjøre.

Hans innlegg handler i det minste om gta.

Dessuten er det nok flere innlegg her som ikke har noe med topic å gjøre.

Topic er egentlig bare litt info, ikke ett spørsmål, så egentlig trenger ingen å skrive noe.

8117732[/snapback]

Vel kan ikke se at det står et eneste ord om GTA i innlegget jeg referer til øverst så her er det andre enn meg som har bæsja på leggen.

Topic er GTA bruker Euphoria. Da må man holde seg til saken og diskutere det og ikke fabulere om alt mulig annet. Hva ellers er hensikten med et forum, en tråd og et subject? Hadde dette vært tråden "Vi prater tull og tøys" så hadde dette vært korrekt men det er det ikke.

For å holde meg litt On-Topic. Har sett demoen til Indiana Jones og dette lover godt for GTA. Er dog mye fokus på menneskene i spillet i videoene om Euphoria men lite fokus på resten av fysikken i spillet og enginen generelt. Gir ikke noe inntrykk av drawdistance detaljerh og antall objekter som kan håndtres på skjermen samtidig. Noen som har noen mer info om dette?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Ettersom Euphoria er en fysikkmotor, er det spillmotoren, Rage, som brukes til å vise drawdistance, detaljer og andre objekter på skjermen samtidig.

EDIT: Innlegg 1000  :w00t:

8128171[/snapback]

Er det da bestemt hvilken spillmotor gtA4 skal bruke, eller lager rockstar sin egen?

Lenke til kommentar

Herregud, selvfølgelig! Rockstar har jo ikke sagt noe som helst om GTA4 og når traileren kommer, skaper de en eksplosjon av hype! Smart markedsføring. Uansett, har lest litt og sett litt mer om denne motoren nå og det er jo helt sykt da! Fullstendig dynamiske miljøer i kombinasjon med animasjonene! Det blir sikkert sykt bra. Det er noe sånt Oblivion burde hatt også for det spillet er fullt av stive animasjoner og en litt småjabby Havok. Euphoria tar det litt lenger kan man si! ;)

Edit: Leste netopp at Euphoria også simulerer menneskets nervesystem?? Eller hele kroppen eller noe sånt. Er jo helt sykt da! Tenk hvordan Rockstar da har lagd spillet hittil da. Må jo ha vært helt nytt for alle da de bare er nødt til å plassere "keypoints" overalt i byen for å lede karakterer og deg dit historien fører dere. Men ellers er alt åpent og dynamisk! Og nervesystem simulasjon i hele tatt?! Er ikke rart han fyren tatoverte GTA IV på skulderen sin på E3 i fjor (?) Ville gjort akkurat det samme! :cool: Genial markedsføring dersom alt dette stemmer!

Edit2:

What makes the euphoria development tool different than normal animation tools used for games?

Torsten Reil: Traditional animation for games is usually pre-produced, and then simply played back at more or less appropriate moments in the game. This approach is fundamentally limited, as it never looks quite right, is repetitive and non-interactive. Even worse, everything you see, you know someone has seen before. It's not a new experience. With euphoria, animations are synthesised on the fly during game play. The CPU simulates the character's body, its muscles and - most importantly - the nervous system that controls the body. (The technology is based on robot control theory and biology). This means that everything you see on the screen happens there and then - it's your experience. In euphoria titles, you get these unique game moment where you say to your buddy 'wow, did you see what happened just there?'.

http://www.firingsquad.com/news/newsarticl...?searchid=10236

:omg:

Endret av Randy Sledgehammer
Lenke til kommentar

Jeg kan nesten ikke vente til traileren kommer! Så nå får Rockstar faen meg slenge i litt gameplay i traileren, ellers blir jeg utrolig skuffet.

Men hvordan klarer de å holde GTA 4 så hemmelig? Det er sjelden det ikke lekker ut bilder av spill for tiden.

Lenke til kommentar

Føler meg ganske så sikker på at det ikke blir noe særlig direkte ingame-video.

Det er i så fall ikke det R* vanligvis gjør, pluss at det fjerner noe av spenningen de må beholde, det er tross alt fortsatt en 7 mnd igjen eller noe slikt.

Husker i hvert fall de første bildene de slapp av Vice City. Dette var bare "stemningsbilder".

Men, traileren er i hvert fall en start :)

Lenke til kommentar

Ingen av de tidligere Gtaspillene har hatt noe annet enn ingame trailere. Skulle ikke tru at Rockstar skulle finne på noe annet denne gangen, men en får håpe at de ikke har bitt på den "Vi viser noe uekte så vi selger mer" metoden. Hvert gta har f¨tt meg til og sikle ved første blikk hvertfall. Håper de gjør som i San Andreas traileren og legger på noen kule klipp med kul musikk.

Lenke til kommentar

Vet ikke egentlig hvordand et fungerer. Men jeg går ut fra at det er snakk om dynamiske polygoner som blir skapt real-time basert på fysikkens lover eller noe sånt. Eller whatever. En form for simulator innebygd i motoren kanskje? Fint om noen vet litt mer om dette! Er ganske interessant! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...