Gå til innhold

DVI-HDMI kabel fra LCD-skjerm til Playstation 3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig at jeg fant en topic om det samme jeg lurer på :D

Etter litt søking på andre sider/forum har jeg kommet frem til det samme: det er mulig, og lyd/bilde burde separeres. Men, og det er et men, jeg hørte at man må passe på at skjermen er HDCP godkjent. Men kan ikke finne noe om hvordan jeg kan skjekke dette.

Har en relativt udramatisk Hyundai L90D+ skjerm så tviler på at jeg har HDCP godkjenning, men vet noen hvordan jeg kan skjekke dette, og om det kan skje noe ufint med skjerm/ps3 om jeg plugger ps3'n via en VDI > HDMI kabel uten at skjermen takler HDMI?

(første post btw :w00t: )

-Petta

Lenke til kommentar
og om det kan skje noe ufint med skjerm/ps3 om jeg plugger ps3'n via en VDI > HDMI kabel uten at skjermen takler HDMI?

8160794[/snapback]

Nei, det skjer ikke noe skummelt. HDMI og DVI er direkte kompatibelt. Du kan få problemer med å spille av Blu-ray-filmer dersom DVI-inngangen ikke støtter HDCP, ettersom disse filmene er HDCP-infisert.

Lenke til kommentar

hm, jeg har sett at på feks monster eller pro vision gold sine HDMI DVI kabler at de er testet opp til den og den oppløsningen, hvor den dyre har blitt testet til 1080p, mens den laveste til 720p. Vil dette egentlig bety at kablene ikke kan overføre høy nok oppløsning eller? Virket litt rart det der.. :hmm:

Lenke til kommentar

På den høyeste oppløsningen (1080p) må man vel ha slik "dobbel" DVI for å takle båndbredden som trengs (eller i alle fall i grenseland), kan være noe av det samme her?

Likevel er dette et digitalt signal, så noe supåerdyr kabel med gull ditt og sølv datt vil ikke ha mye merkbar forskjell vil jeg tro.

Lenke til kommentar

hm, riktig. Pokker, da må jo jeg også bytte ut kabelen min til prosjektor'n etterhvert som prisen synker litt på 1080p prosjektorene. Blir vel PS3 eller Xbox 360 etterhvert også kan jeg tenke meg, så med 1080p på 90" lerret burde gå bedre enn 720p.

Jaja, tiden får vise hvem som vinner av formatene også, selv om Blu Ray leder littegranne.:hmm:

Lenke til kommentar
Var det ikke noe bilde i det hele tatt?

8167642[/snapback]

Nope. det eneste som stod på lcd-skjermen var 'digital', men det får jeg uansett om det er signal eller ikke. (bare sier ifra om den kjører dvi eller vga)

Jeg stilte PS3'en til hdmi, men det skjedde ikke en skit :S

Veldig rart igrunn!

Lenke til kommentar

Kjøpte en Hama HDMI-DVI kabel på elkjøp i dag til bare 249kr! Når jeg kom hjem ville jeg prøve den med en DVD spiller (for PS3 har ikke kommet ennå).

LCD-skjermen min er en Dell 1907FP med en maksoppløsning på 1280x1024.

Når jeg koblet den til, sto det på skjermen: "Digital Input. Cannot show this video mode (noe sånt). Optional resolution 1280x1024", og det var ikke noe bilde.

Hva er feil?

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Jeg har hørt at DVI ikke overfører lyd. Må du ha noen ekstra kabler da? Eller tar jeg feil nå?

8127322[/snapback]

Stemmer bra det. DVI og HDMI har det samme digitale grensenittet for øverføring av bilde, men HDMI kan sies å være den digitale scart.

Men jeg er usikker på om PC skjermen din takler å vise frem materiale fra PS3. Som sagt, usikker. Men om det går, så blir det mye bedre bilde enn en vanlig TV med scart tilkobling! Kanskje litt lite med en 19", men det er jo opp til deg å vurdere ;)

8127448[/snapback]

19" er vel litt lite, jeg skal kjøre ps3 på 50" pioneer plasma, gleder meg som en unge!=D

8142914[/snapback]

50" ?!? :ohmy: Hadde gledet meg i HJEL :dribble:

8142926[/snapback]

50" er jo ingenting.

Jeg kjører min xbox360 på 133", det er tøft det. :)

Lenke til kommentar
Kjøpte en Hama HDMI-DVI kabel på elkjøp i dag til bare 249kr! Når jeg kom hjem ville jeg prøve den med en DVD spiller (for PS3 har ikke kommet ennå).

LCD-skjermen min er en Dell 1907FP med en maksoppløsning på 1280x1024.

Når jeg koblet den til, sto det på skjermen: "Digital Input. Cannot show this video mode (noe sånt). Optional resolution 1280x1024", og det var ikke noe bilde.

Hva er feil?

8175217[/snapback]

Det er fordi skjermen din ikke har støtte for native 1280*720 (720p). Det er en veldig merkelig oppløsning, men det er slik det blir. Jeg vil tro at dette er grunnen til at det ikke funker. Selv prøvde jeg på det samme med en DVD spiller jeg har. PC skjerm og DVD spiller med DVI grensesnitt på begge. Men det funker ikke, for oppløsningen er ikke den samme.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Et spørsmål:

Hvordan får jeg brukt komponent mot den Viewpia TVen?

Jeg kjøpte meg komponent kabel for å prøve PS3en hos en venninde, men da jeg valgte komponent på PS3en og TVen så kom det ikke noe signal.

Kan jeg koble til komponent kabelen uten å måtte gå inn i menyen på PS3en?

Jeg har en HDMI kabel men ingen DVI overgang, har de det på clas olsen?

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...