Mr Durden Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hei! Skal mekke ny gamingrig og er en fersking på overklokking, tips mottas med stor takknemlighet. Prosessor: E6600 Vannkjøling (Medfølger kabinettet Thermaltake Kandalf LCS) Har ikke behov for SLI Det jeg trenger hjelp til er å velge ut et hovedkort som overklokker bra. Har lest plenty reviews og regner med det står mellom disse: -Asus P5B Deluxe -Asus P5B DLX/WIFI-AP -Asus P5B E-Plus Hvilket anbefales? Og til slutt: Har jeg forstått det riktig så er det fordelaktig å ha 1:1 forhold mellom FSB og RAM. Spørsmålet blir da; hvor høyt kan jeg regne med å få FSB på og da hvor rask RAM jeg må skaffe? De jeg vurderer er OCZ PC2-8000 Titanium Alpha VX2 DUAL. Får jeg nok spillerom med disse med tanke på FSB? De skal også være overklokkingsvennlig dersom det trengs (micron chip). Takker for svar Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Cpu ok Alle de P5B korta du lister opp er meget bra kort,overklokking også Rammen du sikler på er meget bra, karnsje litt overkill, men har du spenn så bare kjøp. Ellers har du mye penger og vil ha noe av det beste av ram som er å oppdrive så se her på Cell Shock PC8000 CL4 .... det er killer ram, dyrt, heftig overklokker som fy, sa jeg heftig Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Ikke kjøp WiFi-AP Edition. Har et sånt selv, og vil ikke akkurat skryte av det trådløse kortet. Kjøp heller et 802.11N-kort eller et billigere PCI eller USB til 802.11N-teknologien får godgjort seg litt.. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 du trenger da ikke pc8000 ram vel? Jeg har pc6400 ram og har klokket til 3,4ghz.. men gidder ikke å klokke mer siden å ligge høyt er ikke så gunstig på sikt. Nå kjører jeg 3ghz og kjører minnet på 833mhz 24/7 (trenger ikke mer i spill) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Cpu okAlle de P5B korta du lister opp er meget bra kort,overklokking også Rammen du sikler på er meget bra, karnsje litt overkill, men har du spenn så bare kjøp. Ellers har du mye penger og vil ha noe av det beste av ram som er å oppdrive så se her på Cell Shock PC8000 CL4 .... det er killer ram, dyrt, heftig overklokker som fy, sa jeg heftig 8056428[/snapback] Var de så dyre da Nassuz? 308 Euro= 2567 kr. Edit: Er det ikke den nettbutikken som het PcMemoryUpgrade før? Jeg kjøpte et par Mushkinbrikker derfra for et par år siden og betalte ikke noe toll eller andre "skjulte" avgifter. Den prisen du ser er den du betaler. Endret 8. mars 2007 av Morten K Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Cpu okAlle de P5B korta du lister opp er meget bra kort,overklokking også Rammen du sikler på er meget bra, karnsje litt overkill, men har du spenn så bare kjøp. Ellers har du mye penger og vil ha noe av det beste av ram som er å oppdrive så se her på Cell Shock PC8000 CL4 .... det er killer ram, dyrt, heftig overklokker som fy, sa jeg heftig 8056428[/snapback] Var de så dyre da Nassuz? 308 Euro= 2567 kr. Edit: Er det ikke den nettbutikken som het PcMemoryUpgrade før? Jeg kjøpte et par Mushkinbrikker derfra for et par år siden og betalte ikke noe toll eller andre "skjulte" avgifter. Den prisen du ser er den du betaler. 8110109[/snapback] Lurer på det samme, siklet på de brikkene der en stund nå, garanterte gkx-brikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå