Gå til innhold

Vil denne kjøleren kjøle ned min CPU uten vifte?

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Har bygget meg en svak server. Bruker en S754, AMD 2800 Sempron CPU som skal gå på stock hastighet.

Kassa er helt åpen, har ingen sider. Og det er ikke vifter bak, og heller ikke hull til vifter der. Eneste vifta er på PSU. Er onboard skjermkortet jeg skal bruke, så blir ikke så mye varme ifra den delen

Så vil en Silverstone Nitrogon CPU-Kjøler klare å kjøle ned CPUen min uten vifter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har åpen kasse  :!:

8056415[/snapback]

Det er ikke det samme som god sirkulasjon. Om du setter kjøleren midt i et rom uten bevegelse i lufta, er det omtrent det samme som å sette den i en utedass. Det er luft i bevegelse som fjerner varme fra kjøleren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Den kjøleren der kan også kjøres uten Vifte, men du kan sette trur det er 2x80mm på den

8131758[/snapback]

Har denne selv...2x60mm passer på denne....og, ja, den kan kjøres UTEN vifter...forutsatt at man her en CPU som ikke utvikler FOR mye varme da..

Endret av Jovi60
Lenke til kommentar
Har bygget meg en svak server. Bruker en S754, AMD 2800 Sempron CPU som skal gå på stock hastighet.

Kassa er helt åpen, har ingen sider. Og det er ikke vifter bak, og heller ikke hull til vifter der. Eneste vifta er på PSU. Er onboard skjermkortet jeg skal bruke, så blir ikke så mye varme ifra den delen

Så vil en Silverstone Nitrogon CPU-Kjøler klare å kjøle ned CPUen min uten vifter?

8056313[/snapback]

skal nokk klare det den dær!..Er det nitrogen i den?..Isåfall så er det ikke noe problem

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vurdere selv kjøpe den kjøleren. Har en Pentium4 3 Ghz.

Hadde håpet å kunne kjøre uten vifter på men ut ifra det som står her så er det tydelig at jeg må kjøre de viftene :hmm:

Synd egentlig, er drita lei av vifter som surrer :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...