Mr.Karlsen Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Hei Jeg lurte på om det var et program som kunne overføre video fra tv-kortet mitt direkte til mitt kameraet mitt (Sony HDR-HC3E) via firewire. Altså: TV Kort --- Firewire --- DV Kamera Moviemaker kan overføre ferdig redigerte filmer tilbake til kameraet men jeg ser etter et som kan ta direkte fra tv-kortet. Kameraet blir litt som en VCR. Takker for all hjelp Endret 7. mars 2007 av 77Bandit Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Kan Noen Hjelpe? Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Nope, ganske dødt her ja Hvis noen lurer på hva jeg mener så bare spørr. Trenger virkelig hjelp med dette Endret 8. mars 2007 av 77Bandit Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg tror ikke du trenger noe program for dette. Prøv å koble til kameraet, og se om du får bilde når du har kameraet enten i avspillings- eller opptaksmodus. Får du bilde skal det bare være å ta opp ved å trykke rec eller rec+play på kameraet (hvis dette har denne funksjonen). Det er også mulig du må bruke S-video-kabel. Hva slags TV-kort har du? Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg tror ikke du trenger noe program for dette. Prøv å koble til kameraet, og se om du får bilde når du har kameraet enten i avspillings- eller opptaksmodus. Får du bilde skal det bare være å ta opp ved å trykke rec eller rec+play på kameraet (hvis dette har denne funksjonen). Det er også mulig du må bruke S-video-kabel. Hva slags TV-kort har du? 8113105[/snapback] Når jeg sa du antakelig ikke trenger noe eget program mente jeg ikke noe program utover det som antakeligvis fulgte med kortet. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Vanligvis kan man eksportere ferdig redigert video tilbake til kamera, jeg leter etter en mulighet som gjør at jeg kan ta opp live tv direkte til kamera istedenfor og måtte ta opp på pc, redigere og så eksportere til kamera. Her er Planen. Canal Digital -- Dekoder -- TV-Kort på PC -- Firewire -- Kamera. Tengte programmet var en slags bro mellom tv-kortet og firewire. Har ikke AV inn på kameraet Endret 9. mars 2007 av 77Bandit Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Sjønner dere hva jeg mener? Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Har du ikke AV-inn kan du jo ikke overføre inn på kameraet uansett! Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 Jo Det er nettopp det man kan. Når du har gjort en film ferdig kan den skrives tilbake til kameraet via Firewire. Jeg lurer på om det er en mulighet for og få direkte video inn på kameraet via firewire isteden for og måtte ta opp på pc¨n og så måtte sende det til kameraet. Ønsket Løsning: TV Kort -- Program på PC'n (en slags bro) -- Firewire -- Kamera Vanlig og uønsket løsning: TV Kort -- Opptak på PC'n -- Rendering -- Firewire -- Kamera. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jo Det er nettopp det man kan. Når du har gjort en film ferdig kan den skrives tilbake til kameraet via Firewire. Jeg lurer på om det er en mulighet for og få direkte video inn på kameraet via firewire isteden for og måtte ta opp på pc¨n og så måtte sende det til kameraet. Ønsket Løsning: TV Kort -- Program på PC'n (en slags bro) -- Firewire -- Kamera Vanlig og uønsket løsning: TV Kort -- Opptak på PC'n -- Rendering -- Firewire -- Kamera. 8153931[/snapback] Er vanskelig å forstå hva du egentlig tenker på. Slik jeg tolker deg, så ønsker du å koble kameraet til pcen din og så redigere filmen, uten først å overføre den? I så fall kan dette fort vise seg å bli vanskelig... Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Tror han mener at han skal ta opp fra tv (kortet) rett inn på videokamera, hvorfor ikke bare kople videokamera med AV in på dekoderen og droppe hele pc'n? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Nå skrev han uttrykkelig Har ikke AV inn på kameraet... Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 ser det nå ja... leser litt for fort til tider. Har desverre ingen kjennskap til programmer som kan ta imot fra tv kortet å sende rett ut igjen via FW. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Eksempel: jeg har redigert en film i moviemaker. så overfører jeg via firewire tilbake til kameraet. Er det da mulig og skaffe et program som fungerer som en bro mellom tv kortet og firewire kontakten. Det burde vere mulig og ta direkte video inn på kameraet når man kan ta ferdig redigert video inn på kameraet. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Eksempel: jeg har redigert en film i moviemaker. så overfører jeg via firewire tilbake til kameraet. Er det da mulig og skaffe et program som fungerer som en bro mellom tv kortet og firewire kontakten. Det burde vere mulig og ta direkte video inn på kameraet når man kan ta ferdig redigert video inn på kameraet. 8201309[/snapback] Dumt spørsmål, men kommer ikke vidoen fra dv-tapen i utgangspunktet? Ser ikke helt bruksområdet på det du vil.... Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Ønsker og ta opp noe jeg vill fra tv'n. Jeg har IKKE A/V inn men Firewire Dette er mulig siden man kan skrive ferdig redigert materiale samme veien. Redigeringsprogram kan overføre tilbake på kameraet, jeg ser etter et program som kan ta LIVE video fra tv kortet som er koblet til pc'n og overføre det til kameraet LIVE, istedenfor og måtte ta opp i f.eks 10 min til pc'n og så overføre til kamera. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Jaaaaaaa....... Spørsmålet er fortsatt ubesvart Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jaaaaaaa.......Spørsmålet er fortsatt ubesvart 8236856[/snapback] Fælt til mas da. Om folk vet, så vil de svare. Videre virker dette som et veldig sæært bruksområdet. Du har tatt deg råd til å kjøpe HC3(har det selv), og må/bør da ha råd til å kjøpe en liten harddisk! Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Jaaaaaaa.......Spørsmålet er fortsatt ubesvart 8236856[/snapback] Fælt til mas da. Om folk vet, så vil de svare. Videre virker dette som et veldig sæært bruksområdet. Du har tatt deg råd til å kjøpe HC3(har det selv), og må/bør da ha råd til å kjøpe en liten harddisk! 8245693[/snapback] Vet det men jeg hadde tengt og bruke den som en slags videomaskin (VHS) Har forresten funnet ut at det går ann og bruke eldre videomaskiner (ca 2004 og nedover) som en slags bro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå