abrj Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Hei Har planer om å sette opp en liten, intern fil/print/webserver for mitt kommende firma. Her er hva jeg har tenkt å bruke den til; - Webserverbiten skal kjøre et kundesystem bare for meg, og jeg vil kunne lagre noen filer og la maskinen styre printeren. - Maskinen skal være liten i volum (altså et lite kabinett) Jeg skal IKKE bruke Linux, jeg gjentar IKKE Linux, men sitter å vurderer om jeg skal legge inn XP home eller Vista, og så bare dele ut de mappene jeg trenger. Webserverbiten kommer jeg til å bruke Xampp til Så over til "stridens kjerne". Jeg klarer ikke å bestemme meg helt for om jeg skal bruke et VIA Mini ITX kort, eller et mATX kort med en litt kvassere prosessor. Jeg ønsker jo at maskinen skal vare noen år fremover da, og nå som Vista er lansert er ikke XP like hot hos Microsoft heller, så jeg burde kanskje gå for et system som takler Vista? Hva er folks mening? Noen som har noen tips? Endret 1. mars 2007 av abrj Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hva er budsjettet på? Selv ville jeg valgt M-atx, da dette blir rimligere- og støtte for krafigere HW. Skal den kjøre eventuelt backup av de viktigste filene, kan raid 1(speiling) være noe og vurdere. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 lurer vel også på om jeg enten bare skal bruke xp home eller en vista basic Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 lurer vel også på om jeg enten bare skal bruke xp home eller en vista basic 8057041[/snapback] Vista krever da endel ram. Gå for Windows xp med det første da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå