Thorsen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Disken jeg lagrer filmer på har 1 primærpartisjon på samme størrelsen som disken. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 bruk primær viss du berre skal ha ett volum. du kan ha opp til fire primærvolum Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Fikk visst bare til 4 volumer jeg Spiller det noen rolle? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 OM jeg en gang skal kjøre OS på den, hva gjør jeg da?Ikke si Floppy driver bla bla. 8060551[/snapback] Du kan bruke Nlite og integrere SATA-driveren på en Windows-cd. Da slipper du det styret med floppy. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 OM jeg en gang skal kjøre OS på den, hva gjør jeg da?Ikke si Floppy driver bla bla. 8060551[/snapback] Du kan bruke Nlite og integrere SATA-driveren på en Windows-cd. Da slipper du det styret med floppy. 8062059[/snapback] Takk for tips. Er det vanskelig? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Fikk visst bare til 4 volumer jeg Spiller det noen rolle? 8062055[/snapback] det har ingen betydning kor mane volum du har på harddisken, kjem an på bruken. skal du ha OS på den bør du ha et volum til det. til windows xp er 10-15GB passelig om du installerar spill på et anna volum. vista er større og bør ha 15-20GB som sagt kan du ha opp til 4 primærvolum på en harddisk, eller 3primær + 1 utvida. utvida volum kan ha x antall logiske, trur det kan vere 128 elle noko slikt, uansett nok. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jupp For den vanlige bruker har antall volum og partisjonstype lite å bety. Noen liker å ha få og store partisjoner, mens andre liker flere og små, men så lenge disken ikke brukes til annet en lagring av filer har det lite å si for ytelsen. Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Bare husk å sette opp diskene som standard disker, og IKKE dynamiske disker (såfremt du ikke skal kjøre software raid). Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Bare husk å sette opp diskene som standard disker, og IKKE dynamiske disker (såfremt du ikke skal kjøre software raid). 8062434[/snapback] Den står som dynamisk disk, det er det som er problemet. Derfor jeg ikke får formatert den i Partion Magic, men kun i lokal diskbehandling. Hvordan fjerner jeg slik at den ikke er dynamisk? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 OM jeg en gang skal kjøre OS på den, hva gjør jeg da?Ikke si Floppy driver bla bla. 8060551[/snapback] Du kan bruke Nlite og integrere SATA-driveren på en Windows-cd. Da slipper du det styret med floppy. 8062059[/snapback] Takk for tips. Er det vanskelig? 8062177[/snapback] Nei,det er enkelt. Bruk også Windows Updates Downloader og last ned alle kritiske oppdateringer. Oppdateringene integrerer du også med Nlite. Da har du en fullt oppdatert Windows-cd. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Den står som dynamisk disk, det er det som er problemet. Derfor jeg ikke får formatert den i Partion Magic, men kun i lokal diskbehandling. Hvordan fjerner jeg slik at den ikke er dynamisk? 8063064[/snapback] I Diskbehandling kan du fjerne Volumet, da er det mulig å gjøre den om til Basic. Så kan du lage en ny vanlig partisjon. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Den står som dynamisk disk, det er det som er problemet. Derfor jeg ikke får formatert den i Partion Magic, men kun i lokal diskbehandling. Hvordan fjerner jeg slik at den ikke er dynamisk? 8063064[/snapback] I Diskbehandling kan du fjerne Volumet, da er det mulig å gjøre den om til Basic. Så kan du lage en ny vanlig partisjon. 8064178[/snapback] Det er nettopp det som ikke går. Står noe slikt som: DYnamisk disk, her kan du opprette enkle volumer. Og det er det eneste alternativet. Merkelig detta. Noen som vet Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Den står som dynamisk disk, det er det som er problemet. Derfor jeg ikke får formatert den i Partion Magic, men kun i lokal diskbehandling. Hvordan fjerner jeg slik at den ikke er dynamisk? 8063064[/snapback] I Diskbehandling kan du fjerne Volumet, da er det mulig å gjøre den om til Basic. Så kan du lage en ny vanlig partisjon. 8064178[/snapback] Det er nettopp det som ikke går. Står noe slikt som: DYnamisk disk, her kan du opprette enkle volumer. Og det er det eneste alternativet. Merkelig detta. Noen som vet 8066105[/snapback] Høyre Klikk på Venstre side, direkte på Disk nr og velg convert til Basic. (du har ikke noe data enda der, sant?) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Jo jeg har noe der nå. Har delt opp i 4 volumer. Bruker 30gb av det ene. Og jeg prøvde det du sa, så at det sto der, men går ikke ann og velge det. Er det noen spesiell grunn til dette? Må jeg slette volumene først kanskje? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Så lenge du har data på den, som betyr at du har allerede opprettet volume, du kan ikke konvertere. Hvis du har mulighet å kopiere det du har, over til noe annet, så sletter du alle volumene og konvertere. Deretter partisjonere du igjen. Det er mulig selfølgelig å fikse dette, men det er avhenging av, hvor har du skrevet data, og litt annet forarbeid som krever litt. Med bare 30GB data på den, blir lettere for deg å kopiere over, konvertere, partisjonere, formaterere og kopiere tilbake. Når det gjelder Dynamisk ellers, det er ikke noe avskrekkende ved det, så lenge du vet fordeler og ulemper med det, noe som er ikke unik når det gjelder harddiskene generelt, uansett hvilken partisjon type du velger. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Og, da skal jeg se om jeg får kopiert det over noe sted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå