Gå til innhold

xbox error 16!

daruu

Anbefalte innlegg

Hei! Har ett problem med xbox'n min, å det er at jeg får opp error 16 når jeg prøver å starte den. Jeg har sett over diverse nettsteder, og error 16 er visstnok en feil som kommer da xboxen har stått uplugga i mere enn 5 timer, å da blir klokka restarta.

Det medfører at xboxen sjekker etter det originalet "dashet" å når den ikke finner dette, får jeg error 16.

Spørsmålet er da hva i all verden kan jeg gjøre med dette?

Jeg fikk xboxen i dag, å har ikke backup av det som org var på xbox'n :cry:

Har noen en ide, så vær så snill å skrik ut! :ph34r:

Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noen en ide, så vær så snill å skrik ut!

Har en ide ja, men det forutsetter at du har en kompis med en annen chippa xbox.

Det høres ut som om selgeren av denne xboxen fjernet alle dashboards før du fikk den - stemmer det bra med hva dere evt avtalte dere imellom eller er jeg på jordet her? Anyways, du kan forsøke:

0) Sørg for at batteriet til klokka på xboxen din blir full-ladet før du starter (ellers kan du få trøbbel om du bruker litt for lang tid på punktene 4-6 ) Dette gjør du rett og slett ved å ha den koblet til strøm sånn passe lenge før du starter med resten av punktene.

1) Bruk slayers boot-disk på kompisen din sin xbox-HDD for å unlocke den. (Noen dashboards gir deg anledning til å gjøre dette uten noen bootdisk)

2) Putt hans HD i din xbox og boot med chippen din på

3) Nå finner xboxen din et dashboard og lar deg stille klokka di.

4) Skru av xbox og fjern kompisens HDD. (Husk at når du kobler din egen xbox fra strømmen så har du ca 5 timer på deg til å få koblet den til strøm igjen, ellers vil batteriet bli flatt igjen og xboxen din be deg om å stille klokka på nytt og du er like langt, mao dumt tidspunkt å legge inn pizza-pausen ;) Det var også derfor jeg ba deg om å lade batteriet før du startet så du får mest mulig tid på deg)

5) Sett kompisens HDD tilbake i xboxen hans igjen og lås den på nytt med Slayers.

6) Sett inn din egen HDD i xboxen din igjen.

7) Boot med slayers bootdisk.

8) Legg inn det dashboardet du vil ha

9) Lås HDD'en din.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Nå har jeg faktisk tenkt på dette selv, men det er bare ett problem, å det er at ingen av kompisene mine som har xbox har en chippa en...

Men det går altså ikke å bare ta en harddisk fra en av de som har org xbox å sette inn den, for så å sette i min igjen?

Lenke til kommentar
Men det går altså ikke å bare ta en harddisk fra en av de som har org xbox å sette inn den, for så å sette i min igjen?

Nei... fordi den xbox harddisken som du da låner og setter inn i din xbox vil være låst, og xboxen din vil forsøke å låse den opp med din nøkkel (Les: Eeprom) mens det er kompisen din sin xbox som har den eneste EEpromen som kan låse opp hans HDD. Så da vil du få en Error 6 isteden (Som betyr at xboxen din ikke klarer å låse opp HDDen) En annen ting er: Har du en kompis som er villig til å åpne "jomfru" boksen sin og la deg "drepe" en evt garanti han måtte ha sånn at du får slått kloa i HDD'en hans?

For å kunne putte hans HDD inn i din xbox med noe håp om suksess så må hans xbox låses opp først, men for å kunne gjøre det må du ha Eepromen hans, og for å gjøre det så må xboxen være enten moddet eller i det minste halvveis i en modde-prosess (tror jeg - merk at det kan være metoder jeg ikke kjenner til her så du kan jo håpe du får noen svar fra andre også)

Men det jeg vet er at midtveis i en softmod installasjon - etter at du har kopiert et hacka savegame over på harddisken, og etter at du har lasta inn dette hacka savegamet med det spillet som savegamet ble laget for så kan du bruke installasjonsprogrammet (som er basert rundt UnleashX) til å ta backup av Eepromen (Faktisk du ta backup av Eepromen før du får lov til å installere noen softmod) ... og etter at Eepromen er blitt lagret på HDD'en, men før du installerer noen softmod så kan du koble deg til xboxen vha FTP fra en PC, og hente ut backup-kopien av Eepromen (ta med de andre filene i samme folder også du trenger dem) og legge dette på PC'ens harddisk. Når du har fått hentet ut en kopi av dette fra xboxen så sletter du backup kopien fra xbox HDD en og nå har du alle muligheter til å bruke de backup-filene som ligger på PC'en din til å unlocke xbox HDD'en ved å koble den til PC'en din isteden. Dette kan du gjøre UTEN å faktisk trenge å modde den xboxen som HDD'en satt i (vel og merke må du selvfølgelig låse HDD'en igjen før du setter den tilbake i kompisens xbox, og selv om du ikke trenger å modde xboxen hans så må du åpne den for å kunne koble IDE kabelen fra hans xbox HDD til PC'ens hovedkort.

Det står mer om denne metoden her:

http://www.xbox-scene.com/articles/no-modchip-hdd-swap.php

Denne guiden beskriver ikke løsningen på akkurat ditt problem, men det er mye av det samme du vil måtte gjøre: Overføre hans nøkkel til din PC, og deretter bruke PC'en din til å låse opp hans HDD, for deretter å sette den i din xbox, og til slutt ta den ut igjen og låse den opp, for på ny å putte den inn i kompisens xbox (umoddet - skjønt - har du først kommet halvveis i en softmod så ville nå jeg fullført den jeg da, sånn at kompisen din får en modda boks han også - jeg sier bare at han har muligheten til å beholde xboxen umoddet om han absolutt vil det)

Selvfølgelig innebærer dette åpning av kompisen din sin xbox, men siden du spurte om det var greit å bruke en retail HDD istedenfor en HDD fra en moddet xbox så antar jeg du har noen venner som godtar det? :) Du må også huske å låse kompisens HDD før du setter den i hans egen xbox igjen.

Som du kanskje har skjønt så er ikke løpet kjørt. De fleste som installerer modchiper vil klare å fikse maskina di igjen om du ikke klarer det selv.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Takk for svar igjen!

Han har ikke garanti på sin xbox av en eller annen grunn, så jeg kunne få prøve med den/hardisken....

Det hørtes ut som det var ekstremt mye jobb for å få dette til å funke, men jeg skal ihvertfall forsøke å få det til :)

Om ikke noe anna så må det vel være noen på TG som klarer å flashe biosen så jeg får brukt den igjen...!?

Lenke til kommentar

Om ikke noe anna så må det vel være noen på TG som klarer å flashe biosen så jeg får brukt den igjen...!?

Burde være noen der med xbox HDDer de er villige til å låse opp og sette inn i din xbox et par minutter ja. Da må du bare ha en bootdisk klar som du kan få lagt inn et dashboard fra. (evt brenner du bootdisken bare på TG)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...