hanskongen Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 En gammel post dette her men absolutt en problemstilling som begynner å bli veldig aktuell. De digitale sendingene starter i Rogaland 01.09.07 og deretter i Østfold noen få dager senere. Personlig kommer jeg nok til å teste FloppyDTV og etter hva jeg har fått høre skal det være Conax som blir brukt til kryptering (Dette er ikke 100% bekreftet). Jeg vil derfor satse på en Conax Cam (Som jeg tilfeldigvis har liggende) sammen med denne løsningen. Denne kan nå også kjøpes her i norge hos komplett.no Grunnet til at jeg vil velge MCE utgaven er på grunnlag av at medfølgende programvare i "fullversjonen" ikke vil fungere med MPEG4. På programvaresiden er det foreløbig kun DVB Viewer som støtter vil kunne fungere med MPEG4. Man vil da også trenge PowerDVD 7 fra Cyberlink for å få dette til å virke. Det som må presiseres er at det ikke er noen garanti for at dette oppsettet vil fungere i det norske bakkenettet, men det er mye som tyder på at det vil fungere og er absolutt verdt et forsøk. Denne posten på FireDTV siden belyser også det jeg har nevnt i dette innlegget, og har bidrat til mine valg her. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) I Rogaland blir det nå sendt testsendinger med digitalt tv. Det åpner vel for fullt i september. Med en MPeg2 dekoder får jeg opp flere NRK kanaler + radiokanaler, når jeg scanner. Disse ser ut til å være ukrypterte. Men ettersom min dekoder ikke støtter mpeg4 får jeg dem kun opp i listen, kommer ikke inn på dem. Irriterende att de godkjente mpeg4 dekoderne fortsatt ikke er ute i butikkene. Endret 13. august 2007 av shaaland Lenke til kommentar
Javell Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 I Rogaland blir det nå sendt testsendinger med digitalt tv. Det åpner vel for fullt i september. Med en MPeg2 dekoder får jeg opp flere NRK kanaler + radiokanaler, når jeg scanner. Disse ser ut til å være ukrypterte. Men ettersom min dekoder ikke støtter mpeg4 får jeg dem kun opp i listen, kommer ikke inn på dem. Irriterende att de godkjente mpeg4 dekoderne fortsatt ikke er ute i butikkene. 9274655[/snapback] Den første dekoderen som er godkjent (Grundig DTR8720) bør dukke opp i butikkene i begynnelsen av neste (uke 36). Lenke til kommentar
Javell Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 En gammel post dette her men absolutt en problemstilling som begynner å bli veldig aktuell. De digitale sendingene starter i Rogaland 01.09.07 og deretter i Østfold noen få dager senere. Personlig kommer jeg nok til å teste FloppyDTV og etter hva jeg har fått høre skal det være Conax som blir brukt til kryptering (Dette er ikke 100% bekreftet). Jeg vil derfor satse på en Conax Cam (Som jeg tilfeldigvis har liggende) sammen med denne løsningen. Denne kan nå også kjøpes her i norge hos komplett.no Grunnet til at jeg vil velge MCE utgaven er på grunnlag av at medfølgende programvare i "fullversjonen" ikke vil fungere med MPEG4. På programvaresiden er det foreløbig kun DVB Viewer som støtter vil kunne fungere med MPEG4. Man vil da også trenge PowerDVD 7 fra Cyberlink for å få dette til å virke. Det som må presiseres er at det ikke er noen garanti for at dette oppsettet vil fungere i det norske bakkenettet, men det er mye som tyder på at det vil fungere og er absolutt verdt et forsøk. Denne posten på FireDTV siden belyser også det jeg har nevnt i dette innlegget, og har bidrat til mine valg her. 9273634[/snapback] Det er Conax koding, men det blir pairing på kort/mottaker, så jeg tviler på at dette vil fungere... Lenke til kommentar
hanskongen Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hmmm.... Mulig det lar seg gjøre med en Dragon/T-Rex Cam da, den støtter jo pairing ved at man legger inn serienummer på mottakeren man har pairet kortet med (Funker jo med NDS) Ikke at det er noen garanti, men det finnes jo muligheter som er verdt et forsøk... Men den største utfordringen nå er vel å få lyden til å virke.... Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hmmm.... Mulig det lar seg gjøre med en Dragon/T-Rex Cam da, den støtter jo pairing ved at man legger inn serienummer på mottakeren man har pairet kortet med (Funker jo med NDS) Ikke at det er noen garanti, men det finnes jo muligheter som er verdt et forsøk... Men den største utfordringen nå er vel å få lyden til å virke.... 9373593[/snapback] Det er Conax som skal brukes, ikke NDS. Lenke til kommentar
hanskongen Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ja, er fult klar over at det er conax. Poenget var at nevnte cam har støtte for både pairing og flere kodesystemer. Grunnen til at NDS ble nevnt var kun at det fungerer og det da kanskje vil virke med conax. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå