LtdEdFred Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Heisann datakyndige. Jeg har 4 partisjoner på en 80GB harddisk. Da jeg fikk den lagde jeg av en eller annen grunn 4 partisjoner. Alt jeg trenger er jo tre. Og dette vil jeg gjerne få til. E: er på 28GB og F: 22GB. Kan jeg få disse to til å bli E: _og_ beholde det som er på begge partisjonene? Isåfall hvilken funksjon i Partition Magic må jeg bruke? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Du må flytte over det som er ledig på partisjonene tror jeg. Har du mye ledig på f: ? edit: dårlig forklart, men det går seg sikkert til etterhvert... [ Denne Melding var redigert av: RikkyRally på 2002-12-08 21:17 ] Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Om det er eneste utvei har jeg en spindel med CD-R å kjøpe inn som må funke som midlertidlig HD :sad: Lenke til kommentar
CBR Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 21:09, skrev Baltazar:Heisann datakyndige.Jeg har 4 partisjoner på en 80GB harddisk. Da jeg fikk den lagde jeg av en eller annen grunn 4 partisjoner. Alt jeg trenger er jo tre. Og dette vil jeg gjerne få til.E: er på 28GB og F: 22GB. Kan jeg få disse to til å bli E: _og_ beholde det som er på begge partisjonene? Isåfall hvilken funksjon i Partition Magic må jeg bruke? Klart det går ann! akulle bare mangle i år 2002! Du bruker funksjonen som heter: Merge partitions, nå har jeg ikke PM innstallert her, men start PM og merk partitione E:, klikk på knappen som heter: merge Partitions, du blir spurt om hvilken Partitioner som skal Merges inn på andre partitioner, du skal ha : F: as a folder in E:, da vil PM fjerne partition F: og legge alle filer fra F: inn i en mappe på E: som du bestemmer hva den skal hete. **Hvis du har filer på F:, bør du flytte over til E: manuelt og før du starter PM, for da går det mye raskere og risikoen for tapt data minskes. [ Denne Melding var redigert av: CBR på 2002-12-08 21:25 ] Lenke til kommentar
en fyr Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Partition Magic 8 kan det iallefall. Bruker menyvalget Partition->Merge. Det er også en wizard under Tasks-menyen. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Hmm, er det kommet ver 8 nå? Lenge siden jeg har brukt PM gitt... Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Aida. Jeg er nesten full på alle diskene. Jeg får dele litt utover å brenne resten da Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-08 21:09, skrev Baltazar:E: er på 28GB og F: 22GB. Kan jeg få disse to til å bli E: _og_ beholde det som er på begge partisjonene? Ja. Du trenger ikke flytte noe som helst, men det er en fordel å ta backup/flytte ting til en annen disk. Jeg smalt sammen tre partisjoner til én her forleden og det gikk brillefint. Quote: Isåfall hvilken funksjon i Partition Magic må jeg bruke? Merge Partitions elns. Du kan også slette en partisjon, for så å allokere all plassen til en av de andre partisjonene. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg vil helst slippe å slette en partisjonen. Jeg får ty til CD'er. LarsC du heter vel ikke tilfeldigvis Lars Christian? etternavnet starter på E.? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 21:17, skrev Baltazar:Jeg vil helst slippe å slette en partisjonen. Det er på en måte det som skjer når du merger dem i PM (når jeg skrev slette, mente jeg ikke i Windows, men i PM). Quote: Jeg får ty til CD'er. Iallefall av det mest vesentlige. Det pleier å gå bra. Opprett noen krisedisketter sånn for sikkerhetsskyld. Quote: LarsC du heter vel ikke tilfeldigvis Lars Christian? Stemmer. Quote: etternavnet starter på E.? Stemmer ikke. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå