Gå til innhold

2 partisjoner --> 1. Klarer Partition Magic det?

LtdEdFred

Anbefalte innlegg

Heisann datakyndige.

Jeg har 4 partisjoner på en 80GB harddisk. Da jeg fikk den lagde jeg av en eller annen grunn 4 partisjoner. Alt jeg trenger er jo tre. Og dette vil jeg gjerne få til.

E: er på 28GB og F: 22GB. Kan jeg få disse to til å bli E: _og_ beholde det som er på begge partisjonene? Isåfall hvilken funksjon i Partition Magic må jeg bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-08 21:09, skrev Baltazar:

Heisann datakyndige.

Jeg har 4 partisjoner på en 80GB harddisk. Da jeg fikk den lagde jeg av en eller annen grunn 4 partisjoner. Alt jeg trenger er jo tre. Og dette vil jeg gjerne få til.

E: er på 28GB og F: 22GB. Kan jeg få disse to til å bli E: _og_ beholde det som er på begge partisjonene? Isåfall hvilken funksjon i Partition Magic må jeg bruke?

Klart det går ann! akulle bare mangle i år 2002!

Du bruker funksjonen som heter: Merge partitions, nå har jeg ikke PM innstallert her, men start PM og merk partitione E:, klikk på knappen som heter: merge Partitions, du blir spurt om hvilken Partitioner som skal Merges inn på andre partitioner, du skal ha : F: as a folder in E:, da vil PM fjerne partition F: og legge alle filer fra F: inn i en mappe på E: som du bestemmer hva den skal hete.

**Hvis du har filer på F:, bør du flytte over til E: manuelt og før du starter PM, for da går det mye raskere og risikoen for tapt data minskes.

[ Denne Melding var redigert av: CBR på 2002-12-08 21:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 21:09, skrev Baltazar:

E: er på 28GB og F: 22GB. Kan jeg få disse to til å bli E: _og_ beholde det som er på begge partisjonene?

Ja. Du trenger ikke flytte noe som helst, men det er en fordel å ta backup/flytte ting til en annen disk.

Jeg smalt sammen tre partisjoner til én her forleden og det gikk brillefint.

Quote:

Isåfall hvilken funksjon i Partition Magic må jeg bruke?

Merge Partitions elns. Du kan også slette en partisjon, for så å allokere all plassen til en av de andre partisjonene.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 21:17, skrev Baltazar:

Jeg vil helst slippe å slette en partisjonen.

Det er på en måte det som skjer når du merger dem i PM (når jeg skrev slette, mente jeg ikke i Windows, men i PM).

Quote:

Jeg får ty til CD'er.

Iallefall av det mest vesentlige. Det pleier å gå bra. Opprett noen krisedisketter sånn for sikkerhetsskyld.

Quote:

LarsC du heter vel ikke tilfeldigvis Lars Christian?

Stemmer.

Quote:

etternavnet starter på E.?

Stemmer ikke. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...