skropelkaputt Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Når pleier dere å si nok er nok når det gjelder bil og påkostinger? Hvor langt går dere før bruks bilen blir skrotet? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 For min del er jeg villig til å gå svært langt. Alternativet til å eie en gammel bil er å ta opp lån på 5 - 6 sifret beløp for en bil som fort taper seg i verdi. Da har man i utgangspunktet brukt enda mere penger en å påkoste en "dyr" reparasjon. Slik jeg ser det så får jeg mye reparasjon og drivstoff for f.eks. 100 000.- Den dyreste reparasjonen jeg har hatt er rustsveising og understelsbehandling av min bil til 18 500.-. Og det på en da 17 år gammel bil, nå er den 19 år. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Når det koster mindre å kjøpe en bedre bil, enn å reparere eller hvis bilen ikke er verdt reprasjonen p.g.a. rustskader eller andre skader/feil som gjør at bilen kommer til å føre med seg store utgifter i nær fremtid... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hvor mye og bra bil får man i dag for 20 000.-? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Vanskelig valg, dette. Når bilen blir eldre, satser jeg mer på å holde den i mekanisk akseptabel stand, og selvsagt trafikksikker, og legger mindre vekt på visuelt inntrykk. Dersom du skal rette en bulk eller lakke en skjerm, koster dette fort en del tusen, og med mindre det betyr mye for deg at bilen ser pen ut, vil dette være bortkastede penger. Dersom du skal ha bilen til den skal vrakes, ihvertfall. Jeg vil nok si at dersom en rep passerer 60 % av bilens verdi, vil jeg heller vrake den. Årsaken er at en reparasjon kommer sjelden alene, og det er surt å først koste på 60% av verdien på en rep, når det kanskje kommer en ny på 60% neste måned. Har du tatt den første, tar du kanskje den andre også, og da har du jo betalt bilens verdi + 20% i rep på kort tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå