Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor går grensen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del er jeg villig til å gå svært langt.

Alternativet til å eie en gammel bil er å ta opp lån på 5 - 6 sifret beløp for en bil som fort taper seg i verdi.

Da har man i utgangspunktet brukt enda mere penger en å påkoste en "dyr" reparasjon.

Slik jeg ser det så får jeg mye reparasjon og drivstoff for f.eks. 100 000.-

Den dyreste reparasjonen jeg har hatt er rustsveising og understelsbehandling av min bil til 18 500.-.

Og det på en da 17 år gammel bil, nå er den 19 år.

Lenke til kommentar

Når det koster mindre å kjøpe en bedre bil, enn å reparere eller hvis bilen ikke er verdt reprasjonen p.g.a. rustskader eller andre skader/feil som gjør at bilen kommer til å føre med seg store utgifter i nær fremtid...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Vanskelig valg, dette. Når bilen blir eldre, satser jeg mer på å holde den i mekanisk akseptabel stand, og selvsagt trafikksikker, og legger mindre vekt på visuelt inntrykk. Dersom du skal rette en bulk eller lakke en skjerm, koster dette fort en del tusen, og med mindre det betyr mye for deg at bilen ser pen ut, vil dette være bortkastede penger. Dersom du skal ha bilen til den skal vrakes, ihvertfall. Jeg vil nok si at dersom en rep passerer 60 % av bilens verdi, vil jeg heller vrake den. Årsaken er at en reparasjon kommer sjelden alene, og det er surt å først koste på 60% av verdien på en rep, når det kanskje kommer en ny på 60% neste måned. Har du tatt den første, tar du kanskje den andre også, og da har du jo betalt bilens verdi + 20% i rep på kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...