Gå til innhold

Den store Blender-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Inspirert av marsan, lagde jeg kubuntulogoen i svart på 30 min (inkl. render i yafray)

EDIT: større bilde :D

8683673[/snapback]

Kunne du ha lastet opp blender fila, slik at jeg kan se på den? :D I blender liksom... Er nysgjerrig på hvordan dere gjør det...

Forresten, har ett lite problem som jeg ikke skjønner hva kommer av:

post-91181-1180170571_thumb.jpg

Når jeg skal extrude til siden, blir den også extruda innover.. Hva kan jeg gjøre for å hindre dette? :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Takk for svar, men jeg tror det var at jeg ikke fulgte guiden helt riktig... :p Er litt heftig når man akkurat har begynt med dette, og er litt forvirret da det er så mye valg og menyer man kan gjøre...

Men er det noen som kan laste opp sin blender fil..? :)

Lenke til kommentar
Kjeda meg dønn ihjel i går:

8705917[/snapback]

Stilig :thumbup: hvordan lagde du denne her? sclupt mode?

8706360[/snapback]

Nei..vanlig meshmodelering med rigg :D Veldig basic alt sammen da.

8707032[/snapback]

ok;) hadde vært tøft med en animasjon også:p

Lenke til kommentar

Den er jo ikke så værst den, men hvordan lagde du den egentlig? mesh modelering, eller curve?

trenger man egentlig blend1 filen?

Nei, det er bare en mellomlagringsfil, hvis jeg ikke tar helt feil

Endret av Gaute91
Lenke til kommentar

En kombinasjon av polymodellering og diverse tools. For eksempel: Tannhjulet ble lagd av at jeg modellerte en tann, og brukte ett av skrueverktøyene til å kopiere det rundt.

Har egentlig ikke så mye til overs for kurver, og bruker dem kun i extrusion-sammenheng. Modeller som kubuntu-logoen er langt kjappere på modellere vertex-for vertex, egentlig, når man er litt dreven på det.

Lenke til kommentar
Endelig ferdig...!

8733034[/snapback]

"En kort helaftens animasjonsfilm", hehe :!:

Den var sinnssykt rå! Får vi mer info? Hvor lang var renderingstiden, modelleringstiden osv.??

Kameraet beveget seg kult rundt og musikken var bra. Det eneste jeg har å sette fingeren på var når det ble skiftet kameravinkel skjedde det brått, uten noen form for rask fading.

Håper de som skal se på den liker den da :thumbup:

Lenke til kommentar
Endelig ferdig...!

8733034[/snapback]

Rått detta

hvor har dere fått tak i alle lydeffektene?

Ikke for å være frekk men:

Er det rommet han kommer inn før han skal inn i "mario" landskapet laget av en tutorial? syns jeg har sett noe lignende før, http://www.blendernation.com/tutorials/ble...-tech-corridor/

lurer også på om deler av skinnesystemet/gangene er henta herfra: http://www.blendernation.com/tutorials/ble...ough-the-mines/ ?

Ellers veldig bra ;) kanskje det hadde vært litt tøft om de flammene som kom fra jetmotorene sto på lenger? men ville kanskje blitt begrenset tid siden man bare kan ha hundre tusen partikler :p

hvor mange scener hadde dere, eller laget dere alt i en scene?

Er det foresten samme modell man ser komme opp som et fly, eller er det en annen?

Endret av Gaute91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...