Gå til innhold

Den store Blender-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, den er ganske kul, ja. Men jeg har sett den før da.

 

Lagde nettopp denne: Rundt 20 minutter i Blender, 10 minutter på å få lyset rett.... Noe det ikke ble uansett... :p

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
rakett1.jpg

 

Tenkte vi skulle ha en mal for å poste bilder?

Hva sies med:

 

Navn på bildet

Beskrivelse:

Tid brukt i Blender:

Hvordan den er laget:

Render-time:

 

Noen vil kanskje kalle det mye unyttig info, men jeg lurer alltid på dette når jeg ser andres arbeid.

Så, noen innspill?

Lenke til kommentar
Hehe, den er ganske kul, ja. Men jeg har sett den før da.

 

Lagde nettopp denne: Rundt 20 minutter i Blender, 10 minutter på å få lyset rett.... Noe det ikke ble uansett... :p

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
rakett1.jpg

 

Tenkte vi skulle ha en mal for å poste bilder?

Hva sies med:

 

Navn på bildet

Beskrivelse:

Tid brukt i Blender:

Hvordan den er laget:

Render-time:

 

Noen vil kanskje kalle det mye unyttig info, men jeg lurer alltid på dette når jeg ser andres arbeid.

Så, noen innspill?

8423772[/snapback]

 

Høres bra ut det, kanskje smart å legge det til i den første posten... Ser det er noe lignende slike man bruker på 3d forumer... Flott bilde foresten, men kanskje legg til litt anderledes lys, prøvd area eller hemni?

Lenke til kommentar
Nå så jeg denne posten og ble inspirert til å begynne å blende litt igjen. Jeg lagde pepperkakemannen etter tutorialen i første post, men det ble ett eller annet rart med teksturen, hva er galt. Bilde av hvordan det skal være er her: http://wiki.blender.org/index.php/Manual/Y..._Minutes_Part_I helt nederst.

8444213[/snapback]

 

På det bildet i tutorialen har de brukt høyere noice size og depth i teksturen enn det står beskrevet tidligere i tutorialen. Du kan prøve deg litt fram med å øke de to verdiene. Ellers veldig bra

Lenke til kommentar

Har drevet med litt testing av kommende funksjoner i Blender i dag, deriblant en form for Subsurface Scattering (SSS).

 

SSS er effekten av lys som treffer en overflate og sprer seg på innsiden av det. Hold hånden din opp mot et sterkt lys for et førsteklasses eksempel.

 

Slik ble en gammel modell jeg hadde liggende seende ut etter at jeg rendret den med den eksperimentelle Blender versjonen:

 

http://img.photobucket.com/albums/v723/Bi9...Ssculpthead.png

 

 

 

Fant i tillegg en veldig morsom Game Engine demo. Alle som har spilt Half-Life 2 vil kjenne igjen gravity gun. Den funker ikke like bra i Blender ennå, men det er morsomt likevel.

 

For å prøve den lille demoen, åpne fila i Blender og trykk "P".

Beveg deg med WASD, sikt med musa, plukk opp ting med venstre museknapp og juster avstanden med musehjulet. Have fun.

 

http://www.box.net/index.php?rm=box_downlo...name=tpgnikmihq

 

 

Så har jeg laget noen blomster dere kan få slåss om. :p

 

http://img.photobucket.com/albums/v723/Bi9...mstcopycopy.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...