rhymenocerous Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Hmm.. Er det bare meg som ikke skjønner en dønn dritt av Blender? Endret 11. mars 2007 av tommyeggen Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hmm.. Er det bare meg som ikke skjønner en dønn dritt av Blender? 8126803[/snapback] Skjønnte ikke en døyt av blender første gangen jeg prøvde der. Det er vel bare å ikke gi opp å prøve ulike nybegynnertutorials for å få kjennskap til funksjonene og finne de. Blir ikke verdensmester uten trening Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Ganske stilig. Men det ble noe rart med speilingen på den røde sirkelen Hvor lang tid har du brukt på de to siste du har postet her? 8123130[/snapback] Ser ikke noe galt med refleksjonene jeg ... Brukte ikke særlig lang tid på de. toppen 1-2 dager med fiddeling nå og da, har også andre ting å gjøre Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Hmm.. Er det bare meg som ikke skjønner en dønn dritt av Blender? 8126803[/snapback] Nei, men det er lettere å komme i gang med Blender enn andre 3d-programmer. Les førstepost over tutorials jeg anbefaler å gjøre, og du ser at Blender ikke er så vanskelig, egentlig Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 dette var tøfft og bra for min del som vil lære slikt men må je se på linkene for og lære ossen jeg lager figurer? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Du bør få inn basis-kunnskapene, ja, eller er det utrolig vanskelig og tungvindt å få ting som man vil ha det. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 hvor og hvordan gjør jeg det basise Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Tutorials du bør gjøre Les der Lenke til kommentar
rhymenocerous Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) SLETT! 14tegn Endret 11. mars 2007 av tommyeggen Lenke til kommentar
Gaute91 Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Bare for å ha sagt det, blender er et program på omtrent lik linje (i kvalitet) som 3dsmax og maya (eller hvilket som helst annet universal 3d program). Blender er lagd for både animation, modelering, gameenigering (man bør ikke begynne på detta før man kan både animere og modelere gode ting) og VIZ (lage bilder av hus/rom så arkitekter kan få solgt produktene sine lettere). De to(kansje tre) første er de tingene blender er mest spessialisert for og den siste er det programmer som er gnaske mye bedre, med det duger for det... Apropo rending/rendingtime, vet at f.eks. pixar har et egetutviklet renderprogram, renderman, de bruker store nettverk av datamskiner som tilsammen utgjør en enorm regnekraft... Skjønner ikke egentlig hva detta hadde med innlegget mitt å gjøre Mye bra... Fortsett å jobbe... Å til alle unge håpefulle, blender er veldig bra program. vil råde til å skjekke ut http://wiki.blender.org/ her ligger det mange gode toturials som er verdt å ta en titt på. Skjekk litt på manualen og pepperkakemannen der (se første inlegg for lenk)... Lykke til!! Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Ok, ikke lov til å le, men jeg laga min første character i blender. Har ikke noe forhåpninger om rigging og kjøre på vidre med flere detaljer. Jeg suger hardt med å modelere runder former som man finner blant annet på "mennesker". Dette var bare for å prøve meg litt. GIkk ikke så veldig bra. Lookie: Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Haha. Ler ikke fordi den var dårlig, men fordi den var kul Likte ansiktsuttrykket og de litt lubne beina. Brukte du editmode eller sculptmode? Eller blanding? På tide at jeg poster noe jeg har laget snart, eller? :!: Problemet er at jeg driver med en nettside for tiden. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Bare editmode på den der..hadde planer om å bruke lit sculpt men det blei så dårlig at jeg ga opp etter editen. Syns det er på tide at du poster noe Matsemann, jeg er vel den eneste som har posta noe så langt. hmm..håper ikke det blir en trend Lenke til kommentar
fox Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Marsan, neida.. Jeg skal bli også aktiv, først må jeg bare bli ferdig med noe først så skal jeg begynne. Tenker å begynne med det imorra eller om to dager Ser fram til mange gode og onde dager med Blender Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Tenkte jeg kunne liste opp link til alle SMC`ene jeg har vært med på (Speed Modeling Contest) Knife Cake Sword NES/SNES controller Door handle Glasses SciFi-motorbike Mushroom Coffe table Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Så link til denne tråden i signaturen til Matsemann Har drevet med blender i noen par måneder(halv år eller noe), men har ikke fått laget noe svært enda. Men uansett, kjempeartig program, og anbefaler de som har lyst til å prøve seg på 3D å prøve ut blender. Dessuten er det bra at det er opensource. Fint å kunne installere det på nesten alle OS også Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 Har nå prøvd å gjennskape Martin Kellerman`s Rocky figur. Her er resultatet: Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Genialt bra Som vanlig lurer jeg på om du har brukt edit- eller sculpt-mode. Og som vanlig har ikke jeg laget noe, da jeg jobber med et annet prosjekt... Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Ser ut som om han har brukt vanlig mesh-modellering der. Veldig stilig, Marsan! Men det er noe jeg ikke liker med nesen. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg brukte edit mode og litt smoothing i sculpt mode til slutt..det er mulig jeg kommer til å lage fler modeller av rocky. Kellermann brukte jo mange år på å finne det riktige utseende på rocky og det forandres fortsatt. Jeg er bare litt lei av rocky (modelere ofc) akkurat nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå