Matsemann Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Står forklart her. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Står forklart her. Problemet er at jeg ikke finner noen "scripts directory, inside the .blender directory.". Ingen mapper i Blender sin hovedmappe. Lenke til kommentar
fugletiteren Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 åååå. lyst til å lære det, men det er så mye å lese og sette seg inni noen ideer til å lære det lit fort ? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Hmmmm, *bruker magien lvl 3 Tråd Necromancy* Så er det noen tutorial som en noe bra rundt "wrappinga" av texture? Edit: Og armature(bein/skjelet) Endret 31. juli 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Andre som er spente på Durian? De kan førehandsbestille DVD-en allereie no: http://durian.blender.org/news/durian-pre-...mpaign-started/ Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Angående Durian så ble det lagt ut en liten teaser på noe av tilleggsmaterialet på DVD'en tidligere i dag: http://durian.blender.org/news/tutorial-pa...by-david-revoy/ En liten speed-paint video av David Revoy, konsept-artisten på Durian. Vet ikke med dere, men jeg har ihvertfall forhåndsbestillt Lenke til kommentar
Groffse Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Hva er det Durian inneholder? Endret 21. august 2009 av Groffse Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Durian er eit filmprosjekt starta av Blender Foundation med fleire mål: Hovuddelen er å lage ein animasjonsfilm med Blender, som vil ha namnet Durian. I tillegg er det ma. eit ledd i den vidare utviklinga av Blender, og det er med på å reklamere for Blender, vise kva ein kan få til. To slike prosjekt har funne stad tidlegare, som resulterte i filmane Elephant's Dream og Big Buck Bunny; begge desse kan sjåast her: http://www.vimeo.com/user508904/videos Les meir om Durian-prosjektet i den offisielle blogen: http://durian.blender.org/about/ Endret 21. august 2009 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Prosjektet er selvfølgelig sentrert veldig rundt Blender som programvare, men det er også et mål at det skal brukes fri programvare til alt i prosessen. Prosjektet er også lagt opp til sammarbeid rundt noe som ligner en "open source" modell. Lenke til kommentar
Groffse Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Jeg har laget et glass i Blender, og jeg har gjort slik at glasset er gjennomsiktig. Men jeg vil at bakgrunnen skal være hvit ikke blå som den er til vanlig. Hvordan får jeg den hvit? Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Men du bør helst bruke en plane under og bak som bakgrunn. Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hmm, ser ut til at tråden har sovna.. O.o Eg brukte no Blender til mitt UKM bidrag, sjå tråd på det norske blenderforumet her: http://forum.blender3d.no/viewtopic.php?f=4&t=498 Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Tråden har er død. Så jeg spør et spørsmål: Jeg installerte siste versjonen av Ubuntu og Blender samtidig på den stasjonære. I første omgang fungerte Blender fint, men det gjør den ikke nå lengre; den vil ikke starte. Jeg har prøvd både å reinstallere Blender både i terminal og i App-download'eren. Når jeg forsøker å starte Blender via terminal får jeg følgende feilmelding [b]blender: /usr/lib/x86_64-linux-gnu/libstdc++.so.6: version `GLIBCXX_3.4.15' not found (required by blender)[/b] Jeg har også prøvd sudo apt-get install libstdc++6^C Hvem har løsningen på denne merkeligheten? (Svar mottas selvfølgelig med stor takk ) Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Hvilken versjon av Blender prøver du å installere? Vet at 2.58a er siste versjon men man vet aldri Ubuntu pleier ikke å være så tidlig ute med oppdateringer. Selv holder jeg meg til Ubuntu 10.10 enn så lenge, programmene jeg bruker fungerer knirkefritt og orker ikke ta risikoen på en dependency-bug. "If it ain't broke, don't fix it" Du kan jo ta en kikk på byggesida til Blender 2.5, installere listen over dependencies der osv. http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.5/Doc/Building_Blender/Linux/Ubuntu/CMake Synes det var merkelig at Blender fungerte først, men streiket. Hvis du sjekker libstdc++ i synaptics, hvilken versjon ligger der? Forøvrig kan jeg vel oppdatere hva ståa her er. Jeg deltok som sagt i UKM i fjor, og kom meg til fylkesfinalen. I år deltok jeg igjen og beinaste kom jeg meg videre til Landsmønstringen. Så for noen uker siden deltok jeg på UKM-festivalen i Trondheim med dette bildet, The Slow Breakaway. UKM-festivalen er så langt man kommer på den kulturelle ungdomsmønstringen, og ga meg en skikkelig boost Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Helt enig med deg at feilen var merkelig, selv ikke Google ga svar . Da endte løsningen til slutt med å installere Blender manuelt fra denne lenken ( ) . Lenke til kommentar
Artorp Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Jepp, er den versjonen jeg selv bruker. Jeg pleier bare å pakke ut arkivet til skrivebordet og kjøre blender derifra, funker glatt og veldig greit å oppdatere. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2015 (endret) Brukte Blender og fysikkmotoren (Bullet) i masteroppgaven min, som jeg leverte for noen uker siden. Helt glemt jeg opprettet denne tråden for mange år siden. Endret 8. juli 2015 av Matsemann Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Har fått interessen for Blender jeg. Selv om tråden er litt død er programmet i sin beste tid. Holdt på litt over en mnd. nå og begynner å få på plass en del teknikker. Følger en del tutorials på CG-Cookie for å lære teknikker og hvordan man skal tenke og planlegge når man modellerer. Legger til noen bilder av noen av prosjektene jeg holder på med. Bilen og den første personen er mitt arbeid (utifra referansebilder), mens resten har jeg fulgt tutorials på. Alt er WIP og langt ifra ferdig såklart. Fortsatt i modellering-stadiet. Tekstur og shaders kommer etterhvert når polyen er klar. Det flyet er det jeg holder på med nå. Tutorial fra CG-cookie som går på modellering. Når det er klart, så skal jeg prøve å sette det inn i en scene og legge på egne teksturer og shaders og legge litt egen innsats og ikke bare høre på instruktøren. Fortsatt ny og det er vanskelig til tider, men gud så gøy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå