plakatmannen Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Ingen som har fått med seg http://www.bigbuckbunny.org/ ? Jo, men jeg syntes den fortjente en egen tråd. Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Lite liv i denne tråden, nå Ingen som lager noe lenger? Her er vertfall en liten test av forskjellige ting jeg lagde i dag. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Ser ikke ut til det, dessverre. Jeg, på min side, holder fortsatt på. Har jobbet litt med spillmotoren i Blender i det siste. Lagde dette halvferdige Lego-"spillet" forrige uke. Sliter med å få klossene til å treffe der jeg sikter, så hvis noen her kan gi meg litt hjelp/tips, blir jeg glad Mest sannsynlig kommer det aldri til å bli ferdig. Lager det mest for å lære. Edit: Oi. Gikk ikke an å laste opp .blend-filer. Her er den. Endret 13. juni 2008 av dextrous Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Føler det er på tide at jeg tar over tråden igjen. Poster et av mine nyere bilder. Laget på noen timer, rendret i yafray på 20 minutter. Ikke akkurat optimisert eller gode innstillinger (mye feil og tabber på bildet), men jeg gidder ikke drodle med det, så om noen har en quickfix på stygghetene de finner, post quickfix i vei.. zippo2.blend er lagt ut med en sinnsykt simpel bumpmap ^^ Endret 30. juni 2008 av Mads-b Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Lighteren var smuuuud. Og røyken kunne VIRKELIG trengt en bump eller noe , plastrøyk ^^. Og gulvet kunne og trengt en bump. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hvordan bruker man blender egentlig? tegner dere det selv? har prøvd det før men kjønner ingenting :o finnes det et sted som det står tutorials på norsk? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hvordan bruker man blender egentlig? tegner dere det selv? har prøvd det før men kjønner ingenting :ofinnes det et sted som det står tutorials på norsk? Det er ikke mye som er oversatt til norsk. Wikien på blender.org er ikke oversettingen påbegynt engang. Mye er også ikke mulig å oversette til norsk, ettersom blender bruker mange spesialord. Se link i signaturen min for norsk community-side. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hvordan bruker man blender egentlig? tegner dere det selv? har prøvd det før men kjønner ingenting :ofinnes det et sted som det står tutorials på norsk? Kanskje du kan få brukt for denne guiden Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Tusen takk dextrous!! Skal følge guiden i kveld! Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Bare hyggelig! Kom gjerne med tilbakemeldinger her eller på PM, hvis det er ting du ikke forstår. Guiden er rettet mot nybegynnere, så det er viktig at den er lett forståelig. Lenke til kommentar
Gaute91 Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Lite liv i denne tråden, nå Ingen som lager noe lenger? Tror det er mange av brukerne som har flyttet over til forumet på blender3d.no, men selv der er det ikke stor aktivitet om dagen... Men skader ikke å holde litt liv i denne tråden uansett... Er nok større sjanse for å få nye brukere her enn på blender3d... Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 hei, har et lite spørsmål Hvordan får jeg lagt til UV mapping funksjonen i Blender? trenger jeg en plugin? Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Nix. Den ligger der fra før. Prøv å følg en tutorial. Halvveis ned på denne siden er det en fin tutorial. Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Nix. Den ligger der fra før. Prøv å følg en tutorial. Halvveis ned på denne siden er det en fin tutorial. vell, jeg har ett lite problem :/ "UV Face Select" Mode'n finnes ikke... Lenke til kommentar
Miromurr Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hmm... Tror de fjernet UV-face select mode'en i 2.46. Hvis jeg ikke husker feil så kan du bruke Edit-mode i stedet. Mulig jeg tar feil, men håper det hjelper Miromurr Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Du trenger ikke UV-face select. Bare å bruke Edit-mode, ja. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Som dere ser over har jeg laget en guide til Blender. Denne er/var i PDF, men jeg har nå skrevet en ny, på nettet. Guiden finnes på http://brakk.com/ . Skriver litt så ofte jeg har tid. Skriv kommentarer hvis det er noe som står uklart, så skal jeg gjøre mitt beste for å rette/hjelpe. Denne guiden er rettet mot folk som aldri har tatt i 3D-programmer før, men jeg skal prøve å få inn litt mer avanserte emner etterhvert. Lenke til kommentar
Codeboss Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Jeg bestemte meg for å prøve blender etter at noen av vennene mine sa at det var et lettvint og bra program. Jeg begynte på denne guiden, jeg kom til loop cut da jeg prøvde det kom det error: could not order loop. Noen som vet hva det er? Første gang jeg prøver blender. Takker for all hjelp! Endret 17. oktober 2008 av Codeboss Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg ønsker å bruke Blender, er altså ny i programmet. Hvordan endrer jeg tema i Blender, i WinXP? (feks. dette http://gls.areaunix.org/gallery/v/blender-...ino3D.png.html) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå