Marsan Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Nå ble jeg veldig usikker på hva du vil..Muligens du må subdevide (marker alle vertex og trykk på "w" og gjør subdivide) litt mer. Eller så kan du prøve edge loops (ctrl+r i editmode) på armene og føttene. Jeg anbefaler sterkt denne tutorialen på character animation. Denne tar for seg det meste innenfor karakterer og armaturer. Lærer mye av den. Lenke til kommentar
MendE Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Tusen takk.... Det var weight paint funsjonen jeg letet etter... Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 En oppdatering på den bilen jeg driver å lager: Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg drev med blender før, men kom aldri ordentlig inn i det.. Klarte å lage snømenn etc.. Denne tråden fikk meg til å tenke: hvorfor ikke prøve igjen? men er det noen ordentlig GODE og LETTE tutorials der ute? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Det finnes nok ikke så mange "lette" tutorials. Den Marsan poster øverst på denne siden er derimot veldig "god". Alt er dessuten forklart veldig i detalj. Ikke bare "bruk tool X på Y", men heller "trykk B og så C og velg 'tool X', marker deretter..." om du skjønner. Problemet er at siden for øyeblikket er nede :-/ Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Det finnes nok ikke så mange "lette" tutorials. Den Marsan poster øverst på denne siden er derimot veldig "god". Alt er dessuten forklart veldig i detalj. Ikke bare "bruk tool X på Y", men heller "trykk B og så C og velg 'tool X', marker deretter..." om du skjønner. Problemet er at siden for øyeblikket er nede :-/ hehe,ok =) Jeg fikk lastet ned Blender fra blender.org via en direkte link til .exe filen, litt rart at selve siden er nede. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Det er en Blender-Wiki, altså ikke samme side Men fortsatt nede. Eller har den blitt flyttet? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det er en Blender-Wiki, altså ikke samme side Men fortsatt nede. Eller har den blitt flyttet? Såvidt jeg ser er "http://download.blender.org/release/Blender2.44/blender-2.44-windows.exe" under blender.org ^^ Fant en tutorial nå, som tar for seg alt fra basic til mer avansert modellering.. Kommer sikkert til å legge ut bilder etc her og på blender3d.no Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Si hallo til eggmannen: basic tutorial "Noob to pro" Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Ser ut som blenderwikien er nede for tiden. Den ser tøff ut Bjohansen. Nå har du "knekt koden" på mange måter, så nå er det bare å fortsette. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 hehe. Har tentamen i morra og vi får gå når vi er ferdige, så det blir ekstra god tid til å nerde blender tutorials. Har aldri vært på en tentamen mer enn 3-4 timer (Jeg får passe bra karakterer) Bruker sjeldent stasjonær pcen for tiden, spiller mest på Xbox 360. Så jeg har en 19" koblet sammen med bærbar pcen, blir lett å lese tutorials mens jeg er i blender :!: Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg har en 22" og en 17", og det er ganske deilig ja. Sparer uendelig med tid. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg prøver å lage et hjul, men får ikke til å endre farge på hver enkelte del. Dekket skal være svart og det i midten skal være grå. Når jeg endrer farge endres det på alt, noen tips? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Du må markere de forskjellige vertexene/dottene og "assigne" det og det materialet til de og de. Ganske idiotisk i grunn, så om noen har en bedre løsning blir jeg happy for å høre den. Har ikke Blender installert på denne maskinen enda, så kopierer en liten beskrivelse. Si ifra om du ikke får det til: In edit mode, select the faces you want to have the different material. In the buttons window under the materials tab click "New". [Name your material.] Click the "Assign" button. In the materials window click the little "2" next to the material name and click the dialog that comes up asking to make the material a single user. You now have two copies of the same material; changing one will not affect the other. Hence, your mesh now has two distinct materials. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Problemet er at selvom jeg lagde delene hver for seg blir det sett på som EN del. Tror jeg gjorde noe feil mens jeg lagde hjulet. Må jeg legge hver del på hver sitt layer? edit: fikk det til nå, men sliter med å få hjulet til å kaste skygge på en plate jeg la under. Jeg har skrudd på slik at platen skal kunne motta skygge, og at hjulet skal kaste skygge. Har også aktivert skygge i lampen.. Noe mer som må stilles inn? edit: Marsan, jeg fulgte fysikk tutorialen din. Men lurer på hvordan jeg kan rendre mens den skytes? Endret 14. desember 2007 av Bjohansen Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 hei Bjohansen, du må først "spille inn" klossenne eller hva du har i scena til hvert enkelt fram. Dette gjør du med å trykke "Game" og "record to IPO" så kjører du beregningene igjenn, og da vil du få til å rendre hele simulasjonen. for å se om du har fått recorda til IPO trykker du Alt + a for å kjøre animasjonen. HVis det var dette du lurte på da. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) hei Bjohansen, du må først "spille inn" klossenne eller hva du har i scena til hvert enkelt fram. Dette gjør du med å trykke "Game" og "record to IPO" så kjører du beregningene igjenn, og da vil du få til å rendre hele simulasjonen. for å se om du har fått recorda til IPO trykker du Alt + a for å kjøre animasjonen. HVis det var dette du lurte på da. Er det mulig å få texturer på filmen? edit: Jeg klarer å lage animasjonen i blender sitt grensesnitt, men hvordan lager jeg en filmfil av det? Endret 14. desember 2007 av Bjohansen Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Du må gå til render-taben, der ser du masse innstillinger som filformat, hvor det skal lagres osv. Så trykker du på den store, gule "ANIM"-knappen når du vil lage en animasjon. Last opp resultatet en plass og vis oss. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Du må gå til render-taben, der ser du masse innstillinger som filformat, hvor det skal lagres osv. Så trykker du på den store, gule "ANIM"-knappen når du vil lage en animasjon. Last opp resultatet en plass og vis oss. edit: fant ut at animasjonen ble i 250 JPG bilder. Har valgt filmformat denne gangen, så jeg prøver på nytt. edit 2: der kom den: http://youtube.com/watch?v=9F-lFm4m5qo Endret 14. desember 2007 av Bjohansen Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Så bra ut den Bjohansen, for å få texturer så må du nesten se blenderwikien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå