Gaute91 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Kjempesitlig alle sammen kan du laste opp animasjonen mats? eller er den uoffesiell? Ser t som du har et godt utgangspunkt der, kaiern. skal det bli en slags romferge? jobb litt videre med selve modellen (kanskje litt smoothing?) ellers hadde det vært sitilig med glass i fronten og interiør keep on blending!! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Animasjonen er en film, som var til broren min, og som jeg da ikke har nå. Ligger på en usb-nøkkel en plass. Lenke til kommentar
Gaute91 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Animasjonen er en film, som var til broren min, og som jeg da ikke har nå. Ligger på en usb-nøkkel en plass. Okey Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Kan vel så smått nevne at Blender3d.no er oppe for de som er interessert i blender og har lyst til å delta i forumet og i konkurranser (du vinner heder og ære). Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Kan vel så smått nevne at Blender3d.no er oppe for de som er interessert i blender og har lyst til å delta i forumet og i konkurranser (du vinner heder og ære). Registrert Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg har 3dmax8, men er det bedre enn blender? Jeg har ikke lært noe ennå så jeg vil vite om det er lurt å bytte til Blender? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg har 3dmax8, men er det bedre enn blender? Jeg har ikke lært noe ennå så jeg vil vite om det er lurt å bytte til Blender? 3dmax8 er forsåvidt bedre enn blender. Men det spørs om du har piratverson av 3dmax8 eller ikke. Hvis du har vil jeg mene blender er det beste alternativet ettersom det er open source og helt gratis. Men du gjør helt som du vil såklart. Vi prøver også få igang et norsk blendercommunity på www.blender3d.no Det er ikke helt ferdig enda men vi prøver å få flere brukere. Jeg har brukt begge programmene og jeg syns blender er best Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg har laga et bidrag til en ukeskonkurranse vi har gående på blender3d.no Her er resultatet: Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Testa Arraymodifieren litt. Morsomt. 15*15*15 cuber. http://www.dominomf.com/smcfiles/marsan_array0001_1200.avi Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 jeg har slettet et innlegg som kun ineholdt reklame. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Blender ser ut som et kjempekjekt program. Men er det dette programmet man bør satse på hvis man skal begynne å lage slike animasjoner, når man aldri har laget før? (Jeg er ute etter et program hvor man kan lage introer til filmer, alt fra kun en animasjon av et navn, til en lang intro). Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Det er egentlig ikke lett å svare på. Blender, er som de fleste andre 3d-programmer, litt vanskelig å komme i gang med. Og som med de andre 3d-programmene, så kan man gjøre "alt", når man kjenner programmet. Det er ganske simpelt å lage animasjoner. Man tegner for eksempel opp objektet en vil bruke, og så fester en det, f. eks, til noen bones/armature. Så kan du vri og vende, flytte og justere størrelse på akkurat den og den biten som du vil. Jeg ville lastet ned programmet og i det minte prøvd det ut. Men ikke gitt opp etter en stund, bare, da det er mye å sette seg inn i til å begynne med. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Blender ser ut som et kjempekjekt program. Men er det dette programmet man bør satse på hvis man skal begynne å lage slike animasjoner, når man aldri har laget før? (Jeg er ute etter et program hvor man kan lage introer til filmer, alt fra kun en animasjon av et navn, til en lang intro). Jeg ville ha anbefalt det ja. Men som sagt har blender et rykte på seg til å være litt vanskelig å lære seg i begynnelsen. Men hvis du følger noen online tutorials på nettet så kommer du langt. Alle må begynne et sted og man blir ikke dritgod i 3d på en dag uansett hvilket program man bruker. Det tar tid. Blender er gratis og er veldig funksjonellt, og det er et stort pluss. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Okei, takk for hjelpfulle svar. Men altså som jeg sa, vil ha et program som duger til å lage introer hvor man f.eks lager en egen hånlaget font eller grafitti, og får den til å komme på en annen måte en bare fade in. F.eks at den "sprayes" på en vegg. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Vil tro dette er mulig Ajac0, men enkelt er det sikkert ikke. Jeg har laget et nytt bidrag for Weekend Challange på blenderartists.org. Temaet denne gangen var "Out of Order". Her er resultatet: Lenke til kommentar
Gaute91 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 det er fult mulig Ajec0... har laget no lignende selv... Legg meg til på msn hvis du trenger hjelp (gaute91 krøllalfa online dot no) Flott bilde marsan, har sett det et par ganger før på blender3d forum... Lenke til kommentar
MendE Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hei Har nettopp oppdaget denne tråden og den er kjempe fin. Er ny med Blender men jeg har brukt andre program. Det jeg lurer på er om det er noen som har en bra måte å "parente" "armatures til Object" Her er figuren jeg skulle hat en annen rig på Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hei larskj16, dette så bra ut. Fint at du har fått opp øynene for Blender. For å parente øyner til en armatur så må du ha armaturet i pose mode. Velg først øyet også velg armaturet og trykk på ctrl+P. Da får du opp en box som spør om du vil parente. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Noe jeg driver med for tiden: Lenke til kommentar
MendE Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Nice bil... Unnskyld for å være upresis men det er dette jeg har nå. Og det er dette jeg ønsker. Jeg har en low-poly model som er riget, men bruker subsurf når jeg rendrer. Problemet er at figuren blir ikke slik jeg vil... Målet var å ha en high-poly modell som oppfører seg litt mere som en normal menneske kropp. vet dere om noen tutorials som jeg burde ha tatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå