Marsan Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hvordan er UIen og rendertiden i Blender? Screens? Har 3DS Max, så holder nok i massevis, men bare for å utforske litt 9372437[/snapback] Ui`en er ganske så minimalistisk i forhold til 3dsmax. Rendentiden er vel ganske variert og hvilke ting man rendrer. Jeg syns at Blender var ganske treigt i begynnelsen men har blitt ganske greit etter hvert. I stedet for å se på screens er det vel bedre å teste det selv: http://download.blender.org/release/Blende....44-windows.exe Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Det tar en stund å vende seg til UI-en, men når du har lært det, er det genialt. Her er forresten en liten animasjon jeg lagde i blender til et fysikkprosjekt: 7A_LsBwvyos Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Du går VG1 naturfag? Vi hadde også slikt i forrige uke, nemlig Lenke til kommentar
Gaute91 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det tar en stund å vende seg til UI-en, men når du har lært det, er det genialt.Her er forresten en liten animasjon jeg lagde i blender til et fysikkprosjekt: stilig den der;) var tøft med speilet:P åssen laga du det? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 For speileffekt: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Følg mine 4 enkle punkt På 4 er der du bestemmer hvor mye det skal speiles. Husk å aktivere "Ray Mirror" i punkt 3. Om du drar 4 helt til 1 er det full speiling, mens 0.00 er mindre speiling. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Vil du ha masse gode materialer, kan du se her Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Har igjenn deltatt i en Weekend Challange på Blenderartists.org Topic denne gangen var "When things goes bad". Her er mitt bidrag: Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Haha :!: ...Veldig genialt (alt ser veldig stivt ut spesielt personen) Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Denne helgens Weekend Challange topic var "Freedom". Her er mitt bidrag: Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Dette laget jeg for en speed konkuranse på 3dhue.com. Topic der er "Ostehøvvel" Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Også en DoF (Depth of Field) test jeg jorde her om dagen. Ganske bra effekt dette. Test fil av DoF finner du HER (OBS. Høyreklikk og velg lagre som/Save as) Lenke til kommentar
Gaute91 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Råe de der ikke så mye å kommentere Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Råe de der ikke så mye å kommentere 9572239[/snapback] Takk takk. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Ta en DoF test til. Ser så bra ut: Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Et morsomt bidrag til WC #257 på Blenderartists.org Tror topicen var "sci-fi Stalacitte". Dette ble altså resultatet: Jeg så en videotutorial av arraymodifyeren et sted og måtte jo bare teste dette: Endret 12. oktober 2007 av Marsan Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Heihei! Jeg har et problem. Jeg har et bilde, som jeg vil ha lagt inn i Blender. Joda, enkelt nok, kan legge det til som textur. Problemet er, at bildet ikke er rundt, firkantet eller noen form. Det er rett og slett en klasj gjørme. Den klasjen med gjørme er på et vindu, og der det ikke er textur, må det derfor være gjennomsiktig. Enkelt nok, jeg legger den til som textur på vinduet og skrur på alpha på texturen. Problemet: Jeg skal gjøre ting med selve gjørmeflekken, som ikke skal påvirke resten av vinduet. Jeg må derfor ha gjørmen som et eget objekt. Løsningen på dette ble å legge gjørmen til som en textur på et nytt objekt. Men problemet da, er at texturen ikke blir gjennomsiktig. Om jeg setter texturen til gjennomsiktig, viser den fargen som materialet har. Om jeg setter materialet til gjennomsiktig, blir også texturen gjennomsiktig. Et dilemma, altså. Så jeg trenger hjelp til å kunne stappe inn et bilde i Blender, og få bakgrunnen komplett gjennomsiktig. Hjelpen haster egentlig litt. Takk for svar. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Jeg gikk da rundt problemet på en annen måte, og resultatet ble helt greit. Ettersom alt måtte være klart i går kveld, slik at den fikk natten til å rendere, fikk jeg ikke 100% bra vann. Det er til et prosjekt broren min har, Innovation Camp eller noe. Jeg har ikke tid til å laste opp videoen, da jeg skal til Oslo. Men et bilde før all modelleringen var ferdig har jeg: Det er altså et system som vasker vinduene for deg, her er den halvveis over. Det er lagt til mer og slikt etter dette, men vil ikke rendere på nytt, da det tar noe sykt med tid, pga vinduet og alt det bak. Endret 26. oktober 2007 av Matsemann Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Linux har enderlig fått native indigo støtte. Derfor feiret jeg med å rendre arraytesten min som var postet litt ovenfor i indigo i 8 timer. AMAZING! Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 En stund siden jeg har drevet skikkelig med Blender nå, så driver å prøver meg frem igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå