Gå til innhold

HTML fil som setter meg over til ftp server..

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ute etter en html fil som skal sende alle som går in på web siden videre til en ftp server. IPen i ftp adressen skal hentes ut av en txt fil som ligger på samme server som html filen.

Noen med peil på html som kunne laget en sån fil?

Takk på forhond..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan godt hende den der funker, men hvor skriver jeg inn banen på txt fila? her ikke noe serlig peil på html :blush: ..

Ip adressa må hentes fre txt fila fordi ipen til ftp serveren er dynamisk. Jeg har fikksa det sån at txt fila alltid inneholder ftp servrens ip.

Lenke til kommentar

Da skal vel dette funke? Usikker.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Overskrift</title>

<META HTTP-EQUIV="Refresh"
CONTENT="5; URL=ftp://<?php include("ip.txt"); ?>">

</head>
<body>
Bla, bla
</body>
</html>

Lagre fila som .php og forandre ip.txt til riktig fil.

EDIT: Ja, det funket fint.

Endret av attach
Lenke til kommentar

nja, det funker ikke hos meg :( .. i stede for å sende meg til "ftp://ipadressen" sender den meg til "ftp://</"

Vet noen om den server plassen man får gratis hos online hvis man har telenor abenomang takkler php?

Edit: Det gjør den vell.. Hvsi ikke hadde ikke jeg fått opp Bla Bla på skjermen når jeg kjører PHP fila.

Endret av hokki123
Lenke til kommentar

Jeg lastet det opp på nettet, så det funker så lenge du har PHP, noe du tydeligvis ikke har, men Kagee har råd.

Det ble et par skjønnhetsfeil i koden jeg ga deg siden det er strict doctype.

<META HTTP-EQUIV="Refresh"

CONTENT="5; URL=ftp://<?php include("ip.txt"); ?>" />

Og alt inni mellom <body></body> må ha tagger rundt seg, som:

<p>Bla, bla</p>

Og som Runar sier: Tekstfila må inneholde kun IP-adressa uten mellomrom og alt.

EDIT: Hos hvilken host har du siden din, egentlig?

Endret av attach
Lenke til kommentar

Men jeg får akuratt samme feilen hvis jeg bare starter PHP fila lokalt på pc`n (ip.txt i samme mappe). Jeg kan gå inn i explorer skrive "ftp://min lokale ip adresse" og alt funker, men når jeg åpner php fila i explorer og har ip.txt i samme mappe funker det ikke.

Kan det være at PHP fila ikke finner ip.txt? Virker litt sån i og med den bare sender meg til "ftp://</" etter at bla bla har stått der en stund. Der hvor "<" står skulle innholde i ip.txt vert.

Endret av hokki123
Lenke til kommentar

PHP må kjøres gjennom en phpkompitabel server - du viste det? Du kan ikke bare åpne dem. Telenor sin server er ikke phpkompitabel.

attach: Jeg har siden min hos en kamerat - hokki123 har den vist hos telenor.

</ er et tegn på at PHP-koden ikke har blitt kjørt gjennom server.

Edit: Det gjør den vell.. Hvsi ikke hadde ikke jeg fått opp Bla Bla på skjermen når jeg kjører PHP fila.

Nei - det gjør den ikke - det er ei HTML-fil med PHP "TAGGER" - sida funker selv om taggene ikke prosesseres av en phpparser.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
PHP må kjøres gjennom en server - du viste det? Du kan ikke bare åpne dem.

attach: Jeg har siden min hos en kamerat - hokki123 har den vist hos telenor.

</ er et tegn på at PHP-koden ikke har blitt kjørt gjennom server.

8056999[/snapback]

:blush: skulle bare teste deg :p

Ok, men når jeg la PHP fila inn på online sin side åpnet den seg ikke selv.. jeg måtte trykke på den, kansje derfor det ikke funker.. Det er egentlig et problem, fordi jeg har laget en www_docs mappe til og legge hjemme siden i, men selv om jeg legger en html fil der må jeg åpne den manuelt, ved å trykke på den. Noen løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...