pertm Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Ellers observerer jeg via brreg.no at det ikke ekstisterer noe firma ved navn victor`s finans, så om de kaller seg dette ville jeg gått til tv2 hjelper deg etc. 8057819[/snapback] Det kan jo da være noen som driver å prøve å lure folk ved å sende ut slikt til mange folk. Akkurat som disse katalog sakene for bedrifter en har hørt om. QXL er noe mange bruker og folk kan fort tro at kravet er riktig og betale siden det ikke er så stort beløp. Edit ser at det er et selskap som heter Vector Finans og det var det trådstarter snakket om, da er nok ikke det jeg sa over aktuelt. Endret 1. mars 2007 av pertm Lenke til kommentar
zaico Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Fikk et krav fra qxl via kredinor for kun noen uker siden, dette var riktignok berettiget, da jeg hadde glemt av hele greia. Så jeg synes det er merkelig om qxl bruker to forskjellige inkassoselskaper?! Lenke til kommentar
jvik Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Nå burde du ikke være i tvil. Dette er sagt av flere og opptil flere ganger.Du skal bestride kravet i et brev sendt både til QXL og til inkassofirmaet. Du må i brevet vise til inkassovarslet og klart si ifra at du bestrider kravet. Det er svært viktig å sende både til inkassofirmaet og til QXL. Det er alt du behøver å gjøre. Ok. Skriver jeg kort og godt at jeg bestrider kravet på grunn av manglende dokumentasjon? Gjelder brevet fra den datoen jeg sender det, eller når Vector Finans mottar det? Aldri oppleved noe lignende så er litt usikker på riktig framgansmåte. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Ok. Skriver jeg kort og godt at jeg bestrider kravet på grunn av manglende dokumentasjon? Gjelder brevet fra den datoen jeg sender det, eller når Vector Finans mottar det? Aldri oppleved noe lignende så er litt usikker på riktig framgansmåte. 8057965[/snapback] " Til rette vedkommende Jeg bestrider krav mottatt xx.xx, saksnummer xxxx grunnet manglende dokumentasjon. Mvh xxxx" 1 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Snakk med inkasson firma? dum ide.. Går til politiet, og anmeld QXL og inkassor firmaet for svindelforsøk! Du spør ikke en rev for sannheten og en ulv for moral.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 "Til rette vedkommende Jeg bestrider krav mottatt xx.xx, saksnummer xxxx grunnet manglende dokumentasjon. Mvh xxxx" 8057973[/snapback] Du bestrider ikke kravet på grunn av manglende dokumnetasjon. Du bestrider kravet fordi det er uriktig! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Du bestrider ikke kravet på grunn av manglende dokumentasjon. Du bestrider kravet fordi det er uriktig! ... Og uten dokumentasjon Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Du bestrider ikke kravet på grunn av manglende dokumentasjon. Du bestrider kravet fordi det er uriktig! ... Og uten dokumentasjon 8058037[/snapback] Det følger aldri med dokumentasjon på inkassovarsler så manglende dokumentasjon er ikke grunnlag for å bestride kravet. Det at kravet er uriktig er derimot en svært god grunn (trådstarter: Føy gjerne til at du aldri har vært kunde hos QXL, hverken som kjøper eller selger). Nå har trådstarter rettet inkassofirmaets navn til Vector Finans (istedenfor Victor Finans). Selskapet er ihvertfall registrert i telefonkatalogen (adresse i Oslo) og sikkert seriøst nok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Sjekk at dette er et virkelig inkassoselskap og at ikke alt er en scam. Dersom ikke scam: Som andre sier bestrid kravet. Om du kan (kjenner noen etc) så bestrid kravet via advokat. "På vegna av min klient xxx ...." etc. Legg med motkrav som dekker advokatens salær og andre utgifter (porto etc). Ikke betal for advokat for etter all sannsynlighet vil ikke motkravet bli betalt (og advokat vil i de fleste tilfeller være mer kostbart enn selve kravet). Men har du mulighet er advoket trikset effektivt, de behandler brevet ditt på en annen måte helt automatisk. Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Du bestrider ikke kravet på grunn av manglende dokumentasjon. Du bestrider kravet fordi det er uriktig! ... Og uten dokumentasjon 8058037[/snapback] Det følger aldri med dokumentasjon på inkassovarsler så manglende dokumentasjon er ikke grunnlag for å bestride kravet. Det at kravet er uriktig er derimot en svært god grunn (trådstarter: Føy gjerne til at du aldri har vært kunde hos QXL, hverken som kjøper eller selger). Nå har trådstarter rettet inkassofirmaets navn til Vector Finans (istedenfor Victor Finans). Selskapet er ihvertfall registrert i telefonkatalogen (adresse i Oslo) og sikkert seriøst nok. 8058100[/snapback] Det ser ut som om det er eit seriøst firma. Dei er iallefall å finne her Og som det tidligere er sagt, er det viktig å bestride kravet viss du er uenig. Då må inkassoselskapet ta opp saken med fordringshaver før den blir sendt vidare til inkassosystemet. Men dette inkassovarselet er kun ei purring, ergo har ikkje saka gått til inkasso, og er man uenig, vil den aldri komme gå så langt heller. Klarer ikke Qxl å framskaffe dokumentasjon blir dette fort ei ikkjesak. Eg jobber i eit inkassofirma og er rett som det er ute for lignende saker. Som oftest blir inkassofirmaet en et uskyldig mellomledd fordi vi får inn "ubetalte" saker som vi prøver å kreve inn. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Som oftest blir inkassofirmaet en et uskyldig mellomledd fordi vi får inn "ubetalte" saker som vi prøver å kreve inn. Derfor er det oftes "dumt" å snakke til dem om fornuft og virkelighet.. Går til politiet, og Ikke fall for "ringen deres!" Ellers ender du bare opp mer trusler og ikke minst advokat avgifter.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Du bestrider ikke kravet på grunn av manglende dokumentasjon. Du bestrider kravet fordi det er uriktig! ... Og uten dokumentasjon 8058037[/snapback] Det følger aldri med dokumentasjon på inkassovarsler så manglende dokumentasjon er ikke grunnlag for å bestride kravet. Det at kravet er uriktig er derimot en svært god grunn (trådstarter: Føy gjerne til at du aldri har vært kunde hos QXL, hverken som kjøper eller selger). Nå har trådstarter rettet inkassofirmaets navn til Vector Finans (istedenfor Victor Finans). Selskapet er ihvertfall registrert i telefonkatalogen (adresse i Oslo) og sikkert seriøst nok. 8058100[/snapback] Her står det at jeg skylder QXL Auksjon Norge AS kroner 182,62 for en "Hovedstol" (står faktisk ikke noe mer). Ser at her har vi en feil som tilsier at kravet er diffust. Dette stemmer overhodet ikke med vanlige inkassovarsler og rutiner. Skal absolutt så stå mer om hva kravet gjelder så jeg mener fremdeles at manglede dokumentasjon, sammen med uriktighet er et godt poeng å skrive ned. Edit: Inkassovarsel Før man kan sende en faktura til inkasso må det sendes et inkassovarsel. Man kan velge om man vil sende en purring først og så et inkassovarsel, eller om man vil sende inkassovarsel direkte 14 dager etter at fakturaen har forfalt til betaling. Inkassovarselet må være godt merket med at det er et inkassovarsel og skal ha en betalingsfrist på minst 14 dager. Også her må det opplyses om hva kravet gjelder og beløpets størrelse. Husk at selger må ha en kopi av varselet i sine papirer. http://www.bedin.no/php/d_emneside/cf/hApp...ey_2152/hDKey_1 Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Til rette vedkommendeinkassofirma X Kopi: QXL Forbrukerrådet TV2 Hjelper deg Jeg vil på det sterkeste bestride kravet mottatt xx.xx, saksnummer xxxx. Jeg er helt uforstående med at QXL nå mener at jeg skylder dem penger, og anser det som frekt å sende meg denne regningen. Jeg må for ordens skyld opplyse om at jeg aldri har hverken solgt eller kjøpt noe gjennom QXL - jeg har ikke engang bydd på noen varer. Jeg har aldri registrert meg eller mine personalia hos QXL, og følgelig aldri opprettet noe kundeforhold. For meg virker det som om QXL sender regninger i hytt og pine, i håp om at noen i vanvare betaler uten å sjekke hva det er. En slik forretningsførsel er både uetisk og ulovlig. Saken er oversendt Forbrukerrådet. Min tid er meget kostbar, og dersom det ikke straks blir ryddet opp i dette, og alle krav mot meg blir frafalt, vil jeg fakturere QXL for tiden jeg må bruke på dette. Min timepris er 800,- pluss mva. Mvh xxxx" Fixed. Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Som oftest blir inkassofirmaet en et uskyldig mellomledd fordi vi får inn "ubetalte" saker som vi prøver å kreve inn. Derfor er det oftes "dumt" å snakke til dem om fornuft og virkelighet.. Går til politiet, og Ikke fall for "ringen deres!" Ellers ender du bare opp mer trusler og ikke minst advokat avgifter.. 8058186[/snapback] Spørs om politiet kjem til å ta seg tid til det. Er det ein tvist i saka, skal den aldri gå til inkasso, enkelt å greit. Og blir man ikkje enig, er det ei sak for forliksrådet. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Her står det at jeg skylder QXL Auksjon Norge AS kroner 182,62 for en "Hovedstol" (står faktisk ikke noe mer). Ser at her har vi en feil som tilsier at kravet er diffust. Dette stemmer overhodet ikke med vanlige inkassovarsler og rutiner. Skal absolutt så stå mer om hva kravet gjelder så mener fremdeles at manglede dokumentasjon, sammen med uriktighet er et godt poeng å skrive ned. 8058196[/snapback] Derfor, for siste gang, går til politiet. Anmeld dem for svindel forsøk... I rest my case Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Som oftest blir inkassofirmaet en et uskyldig mellomledd fordi vi får inn "ubetalte" saker som vi prøver å kreve inn. Jaha... Den uskyldige her er vel den som noen prøver å stjæle penga til. At inkassoselskaper tar sine kunders påstander uten videre som sannheter og i ettertid prøver seg med 'det er ikke vår skyld' er patetisk. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Støtter opp om politianmeldelse men ville ha snakket med Forbrukerrådet først da beløpet er veldig lite men hvis det er mange som har fått lignende brev så vil kansje Politiet følge opp saken. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hm... jeg tror jeg skylder qxl sånn 50kroner eller noe... før fikk jeg masse masemailer og blabla, "nå sender vi deg snart purregebyr blabla vi er store og slemme". Men jeg har bare ignorert dem.. og nå har jeg ikke sett noen på en stund Mener, de var skikkelig teite... de kom plutselig på at jeg skylte dem noen småpenger for et år tilbake når de rydda opp i databasen sin.. jeg bare WTF!?!.. hadde jo ikke brukt qxl på evigheter. Det de krevde penger for var så lenge siden at jeg ikke lenger fikk opp noe detaljer rundt salget jeg angivelig sku ha gjort. Så etter det har jeg boikotta dem.. Men inkasso for 180kr hørtes jo litt skummelt ut... jævla gribbene.. de burde i det minste hatt en litt høyere minstesum før de tok det til inkasso. Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Som oftest blir inkassofirmaet en et uskyldig mellomledd fordi vi får inn "ubetalte" saker som vi prøver å kreve inn. Jaha... Den uskyldige her er vel den som noen prøver å stjæle penga til. At inkassoselskaper tar sine kunders påstander uten videre som sannheter og i ettertid prøver seg med 'det er ikke vår skyld' er patetisk. 8058249[/snapback] Eg er forsovidt enig, og det er veldig uheldig at ein totalt uskyldig part skal få eit slikt krav i postkassa. Men det blir veldig vanskeleg for eit inkassoselskap å etterprøve alle sakene dei får inn kvar einaste dag. Men så lenge dette ikkje er ei inkassosak, men ei faktureringssak, så fell dette litt på sidelinja. Vector Finans tek berre på seg purrefakturering på ubetalte hovedkrav frå Qxl. Men eg gleder meg til å sjå fortsettelsen her, for det er veldig tvilsomt at qxl prøver å fakturere ein person som aldri har vore brukar hos dei. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Politianmeldelse på dette blir bare henlagt. Politiet gidder ikke løfte en finger for hverken deg eller 200-lappen din. Send heller et saklig brev til inkassofirmaet. Derosm QXL skal ta dette videre vil det koste dem en masse penger. De vil garantert gi seg etter et brev a la det jeg skisserte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå