jvik Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Heisann I dag når jeg kom hjem fra jobb lå det et brev fra Vector Finans i postkassen. Her står det at jeg skylder QXL Auksjon Norge AS kroner 182,62 for en "Hovedstol" (står faktisk ikke noe mer). Dette stusset jeg litt på da jeg hverken har brukt QXL til kjøp eller salg. Jeg har heller ingen kundekonti hos de. Jeg tar kontakt med kundeservice der de ikke klarer å finne meg. Personen jeg snakket med nektet og oppgi fullt navn og var svært lite sammarbeidsvillig. Så nå sitter jeg her uten å vite hva jeg burde gjøre videre. QXL finner meg ikke, kundeservice kan ikke hjelpe og jeg er helt sikker på at jeg ikke er medlem på den siden. Hva gjør jeg nå? Kravet skal være betalt innen 07/03/07 før det går videre til Inkasso. Har noen opplevd noe slikt? EDIT: Beklager jeg skreiv I istedet for E i "Vector Finans". Endret 1. mars 2007 av jvik Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Ta kontakt med finansselskapet fort som F og forklar saken. Kravet er bare tull. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Send skriftlig brev (i vanlig post - ikke email) til QXL med kopi til Inkassofirmaet hvor du bestrider kravet. Legg ved kopi av varslet du har fått for å unngå misforståelser. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Bestrider du kravet overfor inkassoselskapet så må QXL legge frem dokumentasjon på at kravet er legitimt før inkassoselskapet kan foreta seg noe som helst. Så et brev til både QXL og inkassoselskapet er på sin plass. Lenke til kommentar
3dRacer Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Du må bestride kravet, enkelt og greit. Har hatt lignende sak hos Victor Finans. Slike inkassoselskaper er dagen røvere... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Det kan også være greit å ta med at du gjerne motfakturerer firmaet, hvis de ønsker å påføre deg mer arbeid. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Gjør for all del det. Husker med gru tilbake på en tvist mellom meg og et treningsstudio, der jeg først ringte inn og fikk bekreftet at kravet var bortfalt og de hadde gjort en feil, for deretter to uker senere å få nytt krav med renter!! Så å true med motfakturering for ekstraarbeid er en glimrende idé! "Money talks - bullshit walks..." Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Du må bestride kravet, enkelt og greit. Har hatt lignende sak hos Victor Finans. Slike inkassoselskaper er dagen røvere... 8056269[/snapback] Sikkert feil krav men…. Det kan virke som ny trend dette ja. Real krav på 182 kr, mot noen, samtidig som kanskje det blir send ut varsel til flerre uskyldige. Bare spekulasjon, men jammen ikke umulig det. Likte det med ”dagens røvere” (tenker på gamle skip, pirater med trebein.osv, osv). Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Slutter meg til resten av folket: Drit i QXL. Snakk med inkassoselskapet. Dokumenter alt. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Virker som svindel dette synes jeg,ville snakka med Forbrukerrådet om de har hatt tilsvarene saker mot Viktor Finans. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Nja, jeg er ganske sikker på at de har sitt på det tørre, og at det er QXL som har gjort en feil. Likevel er det inkassoselskapet man må forholde seg til når det først har gått så langt. Rart at man ikke har fått regning og purring(er) først, men hvis QXL heller ikke har dokumentasjon på det står man jo sterkt. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Send skriftlig brev (i vanlig post - ikke email) til QXL med kopi til Inkassofirmaet hvor du bestrider kravet. Legg ved kopi av varslet du har fått for å unngå misforståelser. 8056086[/snapback] Hvis de ikke gir seg, sender du kopi til forbrukerrådet og. Hadde en tvist med et reisebyrå en gang, og det var det som gjorde utslaget. Da ble de virkelig medgjørlige etter på... Men litt synd man må gå så langt for å ordne opp i noe som burde være greit for dem å ordne. Lenke til kommentar
jvik Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Eneste bekymring jeg har er for framtidig kredittvurdering. Om det blir noen riper i lakken der (noe jeg ikke har fra før). Jeg er litt usikker på hvem jeg burde kontakte i morgen, men skal prøve meg på QXL en gang til så jeg kanskje får en litt mer behjelpelig konsulent. Om de ikke finner meg i systemene deres på navn, personnummer, adresse, telefon osv (noe de ikke klarte i kveld) så blir jeg litt suspekt. Var også svært overrasket på måten QXL behandler sine kunder, da de nekter for å oppgi navn eller noe som helst referanse til samtalen. Om dette er standard praksis for kundeservice i QXL vet jeg ikke. Kanskje jeg burde ta kontakt med forbrukerområdet i morgen og få noen råd der. Takker så meget for alle hyggelig innlegg med tips til hva jeg burde gjøre Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Så vidt jeg vet kan ikke inkasso firmaer bare sende i hytt og pine. Dem må ha dokumentene i orden for at det skal være gyldig. I denne saken skjønner jeg at man blir litt "engstelig" for "riper i lakken" men tviler på at det er noe å bry seg om. QXL må klare å bevise at det er riktig person, og siden dem ikke finner aktuelle person i registeret sitt, ja da tviler jeg på at dem kan gjøre noe mer. Gjør som tipsene sier og skriv brev på papir og ikke bry deg mer. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Du burde absolutt kontakte inkassoselskapet med en gang og bestride kravet. Du kan godt ringe i tillegg, men pass på å bestride kravet også skriftlig. Gjerne send brevet rekomandert, selv om du nesten vil bruke opp de pengene kravet er på. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Eneste bekymring jeg har er for framtidig kredittvurdering. Om det blir noen riper i lakken der (noe jeg ikke har fra før). 8057650[/snapback] Så lenge du bestrider kravet, så skal du IKKE få noen anmerkning. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 For det første kommer du aldri til å få noen ripe i lakken for et krav som det, da må i så tilfelle Victor`s finans sende en forliksklage (som koster mange ganger så mye som beløpet de hevder du skylder), så må de vinne frem der i en sak hvor de ikke kan bevise at du skylder penger. Men for å være på den sikre siden, så kan du som tidligere nevnt bestride kravet, da kan de ikke sende det videre! Ellers observerer jeg via brreg.no at det ikke ekstisterer noe firma ved navn victor`s finans, så om de kaller seg dette ville jeg gått til tv2 hjelper deg etc. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Ellers observerer jeg via brreg.no at det ikke ekstisterer noe firma ved navn victor`s finans, så om de kaller seg dette ville jeg gått til tv2 hjelper deg etc. 8057819[/snapback] Nærmeste jeg finner er Victory Finans, noe som det ikke kan være da de ikke driver med inkasso, i alle fall fremkommer ikke dette av websiden. Har du orgnr på Victor's Finans? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 En av grunnene jeg hater qxl, og benytter derfor hver sjangs jeg får til å kritisere og kjefte. Hadde selv en sak med de der jeg ville ha slettet brukeren min, det har tatt de 3 måneder. Først når datatilsynet tok saken for meg, og sendte en brev ble den slettet... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg er litt usikker på hvem jeg burde kontakte i morgen, men skal prøve meg på QXL en gang til så jeg kanskje får en litt mer behjelpelig konsulent. ...8057650[/snapback] Nå burde du ikke være i tvil. Dette er sagt av flere og opptil flere ganger. Du skal bestride kravet i et brev sendt både til QXL og til inkassofirmaet. Du må i brevet vise til inkassovarslet og klart si ifra at du bestrider kravet. Det er svært viktig å sende både til inkassofirmaet og til QXL. Det er alt du behøver å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå