loathsome Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hei, Uansett hvilke laptop jeg bruker så blir den for varm for meg - jeg føler en irriterende varme på lårene. Hvordan er det med dere? Atm. har jeg noen blader under, men disse blir varm ganske snart de også Noen triks eller noe? Vil helst slippe å kjøpe ekstra utstyr. Takk for svar, loathsome+ Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hvis du så på "Skaperen" På TV2 sist, var det to gutter der som hadde utviklet en løsning på dette. Et slags laptop bord som avleder varme. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 De få gangene jeg ligger og ser på film bruker jeg et slags brettspill-cover - fungerer utmerket. Temperaturen er tilnærmet normal. Ser kanskje litt harry ut, menne Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 to parkett/laminat biter som ble til overs etter gulvlegging funker konge! Lenke til kommentar
O.J Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Har sittet med laptopen en del ifanget på tog og slikt. Blir irriternde varmt ja. kan vel ikke være bra for pungen heller? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg bruker en tom A4 mappe som underlag når jeg har PC'en på fanget. Funker utmerket og koster nesten ingen ting. Lenke til kommentar
kake111 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Eg sitter med laptopen på fanget hele tiden eg... Bare kjører viftene på full guffe eg og den holder seg iskald Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Man kan faktisk bli steril av å bruke laptop rett på fanget. http://www.discover.com/issues/mar-05/rd/g...ptops-off-laps/ Kom med flere tips, folkens Lenke til kommentar
Eirikii Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Man kan faktisk bli steril av å bruke laptop rett på fanget.http://www.discover.com/issues/mar-05/rd/g...ptops-off-laps/ Kom med flere tips, folkens 8056018[/snapback] Ikke permanent da... Husker jeg så et program om eksperimentell prevensjon, dyppe pung i varmt vann Vil du ikke ha barn når du skal på byen? Sitt med en glovarm laptop. Kanskje det burde bli et salgstriks... hmm-hehe Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Kjøp deg en bærbar med en sparestrøm prosessor. Lxxxx og Uxxxx serien til intel skal være gode. Lenke til kommentar
Eirikii Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 De kan også bli ganske varme De har jo gjerne litt svakere vifteløsninger, noen er jo også uten vifte... Sitter nå med en sånn passe varm Dell Latitude X1 på fanget, den har jo en ULV prosessor Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Kjøp deg en bærbar med en sparestrøm prosessor. Lxxxx og Uxxxx serien til intel skal være gode. 8056149[/snapback] Har jo det. Når jeg ikke bruker strøm så setter jeg alltid CPUen så langt ned jeg kan, som gjører at den kjører på noe med 700MHz (1,60GHz på full pupp). Finnes det program som gjør at jeg kan sette den lengre ned? (For å teste osv?) Har en Sony Vaio N-laptop, og der er det med noe som kalles "VAIO Power Management". Takk for svar! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ville anebfalt deg å skjære ut ei treplate/finer som du kan legge under pcen som er kanskje 0,5-1 cm tykk, burde fungere utmerket. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ville anebfalt deg å skjære ut ei treplate/finer som du kan legge under pcen som er kanskje 0,5-1 cm tykk, burde fungere utmerket. 8059600[/snapback] og ha litt skumm gummi Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Bruker en svær Elvis-bok jeg fant på pappas kontor Funker fint. Hehe. Men noen som vet ang. spørsmålet mitt over? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Denne har jeg anbefalt flere ganger og har den selv, dette er en minipult med hard overflate og mylt underlag som er glimmrende til dette formålet. http://www.nordnes-verksteder.no/minipult/ PS-Husk å kjøpe med antiskliduk Lenke til kommentar
andylove Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hei, Uansett hvilke laptop jeg bruker så blir den for varm for meg - jeg føler en irriterende varme på lårene. Hvordan er det med dere? Atm. har jeg noen blader under, men disse blir varm ganske snart de også Noen triks eller noe? Vil helst slippe å kjøpe ekstra utstyr. Takk for svar, loathsome+ 8055794[/snapback] Den eneste produsenten som ikke gjør dette mot deg, er IBM. Den blir forsåvidt lunken, men ikke på noen måte varm som alle andre blir. Dette skyldes en egen patentert teknologi for å avlede varme. Men så koster disse maskinen mer enn andre også.. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg har til nå delvis brukt en ASUS A6000, med en AMD Turion 1.8 ghz CPU. Synes ikke den blir irriterende varm. Gjør meg ikke nå. Har kjøpt meg en Acer Aspire 5103WLMi, men ikke hatt den på faget over et lengre tidsrom, så vet ikke hvordan denne er. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Hei, Uansett hvilke laptop jeg bruker så blir den for varm for meg - jeg føler en irriterende varme på lårene. Hvordan er det med dere? Atm. har jeg noen blader under, men disse blir varm ganske snart de også Noen triks eller noe? Vil helst slippe å kjøpe ekstra utstyr. Takk for svar, loathsome+ 8055794[/snapback] Den eneste produsenten som ikke gjør dette mot deg, er IBM. Den blir forsåvidt lunken, men ikke på noen måte varm som alle andre blir. Dette skyldes en egen patentert teknologi for å avlede varme. Men så koster disse maskinen mer enn andre også.. 8061564[/snapback] Har en ThinkPad, og den blir like varm som min Vaio laptop. "Varm" - jeg hater at det er lunkent der. Egen patentert teknologi? Har du noen kilder? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hei, Uansett hvilke laptop jeg bruker så blir den for varm for meg - jeg føler en irriterende varme på lårene. Hvordan er det med dere? Atm. har jeg noen blader under, men disse blir varm ganske snart de også Noen triks eller noe? Vil helst slippe å kjøpe ekstra utstyr. Takk for svar, loathsome+ 8055794[/snapback] Den eneste produsenten som ikke gjør dette mot deg, er IBM. Den blir forsåvidt lunken, men ikke på noen måte varm som alle andre blir. Dette skyldes en egen patentert teknologi for å avlede varme. Men så koster disse maskinen mer enn andre også.. 8061564[/snapback] Har en ThinkPad, og den blir like varm som min Vaio laptop. "Varm" - jeg hater at det er lunkent der. Egen patentert teknologi? Har du noen kilder? 8063578[/snapback] Tja, det har jeg forsåvidt. Det finner du på IBM (lenovi sine sider), i tillegg er det gjort en del tester av disse. Jeg har forsåvidt en IBM T43 selv, og den er ikke varm. Mine tidligere maskiner har vært langt varmere. Siden maskinen også er dekket av magnesium, så leder dette bedre varme enn f.eks plastikk. Men jeg må bite i meg at jeg på nåværende tidspunkt ikke kan vise til noen kilder for mine uttalelser, da jeg rett og slett ikke husker eller finner hvor jeg leste dette. Beklager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå