Gå til innhold

Irriterende med PC på fanget.

Anbefalte innlegg

Hei,

Uansett hvilke laptop jeg bruker så blir den for varm for meg - jeg føler en irriterende varme på lårene. Hvordan er det med dere? Atm. har jeg noen blader under, men disse blir varm ganske snart de også :hmm: Noen triks eller noe? Vil helst slippe å kjøpe ekstra utstyr.

Takk for svar,

loathsome+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp deg en bærbar med en sparestrøm prosessor.

Lxxxx og Uxxxx serien til intel skal være gode.

8056149[/snapback]

Har jo det. Når jeg ikke bruker strøm så setter jeg alltid CPUen så langt ned jeg kan, som gjører at den kjører på noe med 700MHz (1,60GHz på full pupp).

Finnes det program som gjør at jeg kan sette den lengre ned? (For å teste osv?) Har en Sony Vaio N-laptop, og der er det med noe som kalles "VAIO Power Management".

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Hei,

Uansett hvilke laptop jeg bruker så blir den for varm for meg - jeg føler en irriterende varme på lårene. Hvordan er det med dere? Atm. har jeg noen blader under, men disse blir varm ganske snart de også :hmm: Noen triks eller noe? Vil helst slippe å kjøpe ekstra utstyr.

Takk for svar,

loathsome+

8055794[/snapback]

Den eneste produsenten som ikke gjør dette mot deg, er IBM. Den blir forsåvidt lunken, men ikke på noen måte varm som alle andre blir. Dette skyldes en egen patentert teknologi for å avlede varme.

Men så koster disse maskinen mer enn andre også..

Lenke til kommentar

Jeg har til nå delvis brukt en ASUS A6000, med en AMD Turion 1.8 ghz CPU. Synes ikke den blir irriterende varm. Gjør meg ikke nå. Har kjøpt meg en Acer Aspire 5103WLMi, men ikke hatt den på faget over et lengre tidsrom, så vet ikke hvordan denne er.

Lenke til kommentar
Hei,

Takk for svar,

loathsome+

8055794[/snapback]

Den eneste produsenten som ikke gjør dette mot deg, er IBM. Den blir forsåvidt lunken, men ikke på noen måte varm som alle andre blir. Dette skyldes en egen patentert teknologi for å avlede varme.

8061564[/snapback]

Har en ThinkPad, og den blir like varm som min Vaio laptop. "Varm" - jeg hater at det er lunkent der. Egen patentert teknologi? Har du noen kilder?

Lenke til kommentar
Hei,

Takk for svar,

loathsome+

8055794[/snapback]

8061564[/snapback]

Har en ThinkPad, og den blir like varm som min Vaio laptop. "Varm" - jeg hater at det er lunkent der. Egen patentert teknologi? Har du noen kilder?

8063578[/snapback]

Tja, det har jeg forsåvidt. Det finner du på IBM (lenovi sine sider), i tillegg er det gjort en del tester av disse. Jeg har forsåvidt en IBM T43 selv, og den er ikke varm. Mine tidligere maskiner har vært langt varmere.

Siden maskinen også er dekket av magnesium, så leder dette bedre varme enn f.eks plastikk. Men jeg må bite i meg at jeg på nåværende tidspunkt ikke kan vise til noen kilder for mine uttalelser, da jeg rett og slett ikke husker eller finner hvor jeg leste dette. Beklager :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...