xD^^ Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Heisann. Jeg vet at emnetittelen er noe dårlig, men jeg kom ikke på noe bedre akuratt nå. Nå om dagen driver jeg og tar blant annet noe portrettbilder på rommet, hvor jeg også har en datamaskin. Til fotograferingen har jeg et Nikon D70-kamera, og et fin-fint manfrottostativ, som står omtrent 3-4 meter unna datamaskinen. Det jeg da lurte på, er det mulig å få bildene til å vises direkte på skjermen på datamaskinen? Slik at når jeg har tatt ett bilde med kameraet, kan jeg bare snu meg mot dataskjermen, og se bildet i 'full' størrelse, i stedet for å se på den lille skjermen som er på kameraet. Så langt jeg vet har kameraet USB, og video-ut, men jeg har ikke sett noe spesielt etter. Tusen hjertelig takk for alle svar og forslag. =D Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Med Nikon Capture kan du kople kamera til pc'n og få bildene lagret rett på maskinen, du kan også styre de fleste innstillinger på kamera via pc'n. Har brukt denne metoden for å ta bilder hvert xx sekund/minutt og bilde kan lagres hvor du vil på pc'n. Mulig du må ha mappen med bildene oppe og bare klikke på siste bilde for å se det stort, husker ikke helt atm. Edit: Programvaren fåes kjøpt hos f.eks Interfoto Endret 1. mars 2007 av jvc1990 Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Dette programmet her, mener du? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Tror ikke Capture NX støtter dette lenger, gjorde det før, men nå må du ha Camera Control Pro fra Nikon. CCP fungerer forøvrig veldig bra. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Hvordan kobler jeg kameraet til datamaskinen, da? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 da har de sikkert endret det, jeg kjøpte Nikon Capture sammen med kamera, og der er Camera Control med. Lenke til kommentar
henrik_87 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Eller du kan bruke Capture one pro: Hjemmeside Har prøvd det og det funker bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå