Ty4on Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Funksjoner: -Kalender: Ja prof. -GPRS: Ja -EDGE: Ja -Email klient: Ja Form: -Klapp/"vanlig"/alternativ: Samme, men vil gjerne at det skal være artig som N90 og N93 -Vekt: Samme -"Støt/sprut/støv-sikker": Samme Skjerm: Farge -Størrelse på skjerm. Passe stor, oppløsning ikke så veldig viktig, men ikke 208x176 på 2.4 f.eks. -Touchscreen: Samme Pris: Jeg har mellom 1 og ca. 2300 kroner til rådighet. Med abonnementsbinding: Nei Diverse: -Merke: Gjerne nokia med S60. -Kamera: Ja, men den må ikke være så bra. -Videokamera: Ja en (god) del bedre enn W800i sin. -Symbian: Ja gjerne, men lignende går også (IKKE s40 og sånt) -Infrarød port: Samme -Blåtann (Bluetooth): Ja -Internminne: Samme -Minnekort?: Ja -MP3: Ja -Radio: Samme -UMTS: Ja -Triband: Ja -wLAN: Samme -Mulighet for GPS: Samme -Batterilevetid: Ikke viktig -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Skal bruke den som nr. 2 mobil for kalender, oppgaver, ta opp video og å se video (Filmer o.l.) Ser på brukt N70, N73, N80 og N90. N70: +Kult design. +S60. +Billig. +EDGE og 3G. -Skjerm. -Kjedelig pga. den eneste bevegelige delen er kamera dekslet. Lurer på: Video? Er den bra? N73: +Stor skjerm med høy nok oppløsning. +Ny S60. +Bra video. +Bra media taster, og mine fingrer er små nok til å bruke de andre. (Ikke så viktig) +Ser fin ut. -Dyr. -Kjedelig pga. det samme som N70. Lurer på: -Er QVGA nok? -Den virket ikke så treg når jeg prøvde den. Føler man det mer når man bruker den hver dag? N80: +Wlan. +Passe stor skjerm med enorm oppløsning. +Ny S60. +Bra video. +Alle tastene er bra.(Husk: Ikke så viktig) -Dyr. -Kjedelig pga. Det samme som N70 og N73. Lurer på: -Hvor mye tregere enn N73 er den? -Hvor lett/vanskelig er Wlanen å bruke? N90: +Konge design. +Vanvittig følelse når man bruker den. (Syntes jeg) +Stor og god skjerm. +S60. +Stor og god. +Bra taster (Husk igjen: Ikke viktig) +Bra video. +Billig. -Har W800i som har bedre kamera, det jeg vil ha er video. -Kanskje for stor, kan jo bare skaffe en veske som man har rundt livet. Lurer på: -Hvor lenge holder den bevegelige kamera modulen? -Er den for stor for å være behagelig å holde i? Den føles ihvertfall nydelig i real life. Har W800i, så jeg vil ha en som tar av de oppgavene den ikke klarer så godt. Husk at den skal helst være brukt. Edit: Hvis du velger QUOTE på denne posten vil jeg at du forkorter den for å gjøre det mer "leselig" for de andre. Endret 1. mars 2007 av Ty4on Lenke til kommentar
Ty4on Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
hjaadd Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) såpass mye kriterier at det blir litt vanskelig. Har ikke orka å se igjennom alle engang. Sjekk ut Nokia 6233; 3G og dritbra til filming og den har en kjempebra kalender. I tillegg så har den ''aktiv ventemodus'' så man hele tiden kan se gjøremål osv.. åja, så har den dritdigge taster. Endret 2. mars 2007 av hjaadd Lenke til kommentar
Ty4on Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 såpass mye kriterier at det blir litt vanskelig. Har ikke orka å se igjennom alle engang. Sjekk ut Nokia 6233; 3G og dritbra til filming og den har en kjempebra kalender. I tillegg så har den ''aktiv ventemodus'' så man hele tiden kan se gjøremål osv.. åja, så har den dritdigge taster. 8063163[/snapback] Minuset er at den ikke har S60. Er det et stort minus eller? Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Eh, hva skal du med en så avansert telefon som 12-13åring? Telefon nr to med s60 til en i ungdomskolen? Hva har skjedd med verden? Endret 2. mars 2007 av Dimanche Lenke til kommentar
jpuma76 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ser på brukt N70, N73, N80 og N90. Ettersom kameraet skal være "en (god) del bedre" enn W800i -- lykke til. N70 og N73 klarer ikke å levere. N80 og N90 sine kamera kjenner jeg for lite til, men jeg er i utgangspunktet skeptisk til N90. N73 har bedre oppløsning ettersom bildebrikken er større. Følgelig får den mer informasjon med seg når du tar bildet (som i flere megapixler), men det er ikke særlig bra når en tar utgangspunkt i støy -- den tar også mer negativ informasjon. Jeg har selv hatt en K750i (tilsvarende kamera som i W800i) og testet opp mot N70 - hakket bedre bilder SE. Jeg har og testet opp mot N73 og justert for at N73 har 3 vs 2 megapixler -- knapp vinner til SE. Altså; ikke kjøp N70 eller N73 på grunn av kameraet når du allerede har W800i. Noen mener det er bedre, men det er uansett knapt. Derimot - kalenderen på Nokia er genial. ENESTE grunn til at jeg selv gikk tilbake til Nokia etter 3 år med SE var kalenderen og Active Desktop. Jeg har selv en Series 40 3rd edition telefon og den har en bedritten mp3-spiller, dårlig kamera, tungvindt i bruk (jmfr SE) -- men en kalender til å dø for. Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ser på brukt N70, N73, N80 og N90. Ettersom kameraet skal være "en (god) del bedre" enn W800i -- lykke til. N70 og N73 klarer ikke å levere. N80 og N90 sine kamera kjenner jeg for lite til, men jeg er i utgangspunktet skeptisk til N90. N73 har bedre oppløsning ettersom bildebrikken er større. Følgelig får den mer informasjon med seg når du tar bildet (som i flere megapixler), men det er ikke særlig bra når en tar utgangspunkt i støy -- den tar også mer negativ informasjon. Jeg har selv hatt en K750i (tilsvarende kamera som i W800i) og testet opp mot N70 - hakket bedre bilder SE. Jeg har og testet opp mot N73 og justert for at N73 har 3 vs 2 megapixler -- knapp vinner til SE. Altså; ikke kjøp N70 eller N73 på grunn av kameraet når du allerede har W800i. Noen mener det er bedre, men det er uansett knapt. Derimot - kalenderen på Nokia er genial. ENESTE grunn til at jeg selv gikk tilbake til Nokia etter 3 år med SE var kalenderen og Active Desktop. Jeg har selv en Series 40 3rd edition telefon og den har en bedritten mp3-spiller, dårlig kamera, tungvindt i bruk (jmfr SE) -- men en kalender til å dø for. 8064364[/snapback] Hmmmm...... Måtte bare legge til mine egne erfaringer her, SE K750i tar ikke bedre bilder enn N73!! Dette har jeg testet nøye, N80 har også ett bedre kamera enn SE K750i. K750i var i sin tid den ledende kameratelefonen på markedet, men dette er lenge siden!! Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Du får ikke en spesielt god S60-telefon til den prisen i dag, det kan jeg si deg. Forresten, jeg tviler på at du har bruk for S60 når grunnen til at du velger bort N70/N73 er at de er "kjedlige" pga. at de er candybar. N90 synes jeg er en helt mongo telefon. Eneste positive er skjermen, som forsåvidt er svært god. Men telefonen er diger og klumpete, og veier jo nok til å dra av deg buksa. Lenke til kommentar
Ty4on Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Jeg skal bruke den til kalender, alarm, ta opp video og spille video. Lenke til kommentar
JackBauer2 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Jeg skal bruke den til kalender, alarm, ta opp video og spille video. 8066175[/snapback] Jeg anbefaler Nokia 6233 eller 6288. 6233 har en god kalender og er en av de beste på video-opptak. Litt liten skjerm. 6288 har større skjerm og er en slider. Den er også bedre på videotelefoni. Dessuten følger det med et minnekort på 512MB og usb-kabel, noe det ikke gjør på 6233. Det tilsier at de er like i pris. Begge er gode å se video på. Ingen treghet i menyene, svært god lyd. Det medfølgende headsettet på 6288 er noe bedre enn 6233. Spørsmålet blir om du vil ha en liten candybar eller en +/- 40% større slider. Alarmen på disse fungerer ypperlig for meg, men vet ikke hvilke behov du har på dette området. Lenke til kommentar
Ty4on Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Tror mange har lest feil. Se her: -Kamera: Ja, men den må ikke være så bra.-Videokamera: Ja en (god) del bedre enn W800i sin. Det er video jeg vil ha Tror jeg går for 6288, takk til alle. Inrømmer at n90 rett og slett er en klump. Men det er en fin en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå