Gå til innhold

AMD x2 prisfall?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, et lite priskutt vil jeg regne med, men ikke forvent at det blir gedigne forskjeller - 45nm er vel ikke akkuratt RETT rundt hjørnet enda heller?

Det gjelder da spesifikt ved lansering, men si 6mndr etter innføring så vil du nok begynne og se rimelig gode prisforskjeller antar jeg... hvor store forskjeller derimot vil jeg ikke spekulere i, men du kan se på dagens marked med f.eks 939 kontra AM2 :)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

5200+ koster i dag 1830kr.

Så vidt jeg vet er 5200+ enda ikke å få i 65nm utgave.

Det ble riktignok lansert en 65W-utgave 20.februar i år, men den ser det ut som det er ei stund til butikkene får på lager skal vi tro Mamoz

Lenke til kommentar
Med nye 45nn teknologien som kommer til AMD, Når vil det bli sannsynlig at AMD prosessorene(5200+) vil synke i pris

8055384[/snapback]

AMD vil sette ned prisene sine flere ganger i løpet av året. Til neste år også. Og året etter det. Og året etter det igjen kommer det også til å bli prisredusjoner :thumbup:

Lenke til kommentar
Med nye 45nn teknologien som kommer til AMD, Når vil det bli sannsynlig at AMD prosessorene(5200+) vil synke i pris

8055384[/snapback]

AMD vil sette ned prisene sine flere ganger i løpet av året. Til neste år også. Og året etter det. Og året etter det igjen kommer det også til å bli prisredusjoner :thumbup:

8095888[/snapback]

Kilder ?

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt! Ta drittslengingen et annet sted!

For å svare seriøst på spørsmålet ditt: Prisene faller med jevne mellomrom.

AMD har nettopp satt ned prisene, Intel har varslet at de gjør det i april.

Det er alltid noe billigere/bedre rundt hjørnet som er verd å vente på :-)

Bare å sette seg inn i sakene og få en feeling på hvordan det er.

Steinar

Lenke til kommentar
Dette blir for dumt! Ta drittslengingen et annet sted!

For å svare seriøst på spørsmålet ditt: Prisene faller med jevne mellomrom.

AMD har nettopp satt ned prisene, Intel har varslet at de gjør det i april.

Det er alltid noe billigere/bedre rundt hjørnet som er verd å vente på :-)

Bare å sette seg inn i sakene og få en feeling på hvordan det er.

Steinar

8099566[/snapback]

Det er da ingen som slenger dritt her. Eg sa akkurat det samme som deg, bare på en spøkefull måte.

Ro deg ned litt :cool:

Lenke til kommentar
trenger vel neppe kilder for den kommentaren. Det er vel mer av en naturlov at ettersom nye ting dukker opp, så selges eldre ting billigere.  :yes:

8098010[/snapback]

Ozelot slukte agn, krok og søkke :tease:

8099432[/snapback]

Hehe, jeg visste hva jeg skrev, men jeg måtte teste folket på om noen ville gå fem på da jeg spurte etter kilde, på noe som er så logisk som en prisnedgang.

Tips til trådstarter:

Jeg selv pleier å kikke litt på priser idet nye produkter skal lanseres av samme produsent.

F.eks. kjøpe 939-cpuer når AM2 kom på banen(da vil sikkert de fleste tømme lagrene for "gammel" teknologi).

Lenke til kommentar
trenger vel neppe kilder for den kommentaren. Det er vel mer av en naturlov at ettersom nye ting dukker opp, så selges eldre ting billigere.  :yes:

8098010[/snapback]

Ozelot slukte agn, krok og søkke :tease:

8099432[/snapback]

Hehe, jeg visste hva jeg skrev, men jeg måtte teste folket på om noen ville gå fem på da jeg spurte etter kilde, på noe som er så logisk som en prisnedgang.

Tips til trådstarter:

Jeg selv pleier å kikke litt på priser idet nye produkter skal lanseres av samme produsent.

F.eks. kjøpe 939-cpuer når AM2 kom på banen(da vil sikkert de fleste tømme lagrene for "gammel" teknologi).

8104714[/snapback]

Haha, det er lett å være etterpåklok! Må si du henta deg inn pent der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...