Galdust Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hei, Jeg er helt fersk når det kommer til alpint, og snart er det klassetur til Tryvann. Derfor tenkte jeg at i år burde jeg få prøvd meg i bakken i stedet for en av de vanlig langrennsturene... Men før jeg stikker ut i butikken for å kjøpe meg noe å stå på, tenkte jeg det kunne være lurt å sanke et par tips først. Så jeg lurte bare på om noen kan anbefale en HELT fersk fyr innenfor alpinsport no å stå på. Jeg tviler på at jeg kommer til å begynne å trikse og sånt med en gang, så jeg bør vel egentlig bare begynne med noe som er ganske enkelt å stå på. Har lest litt på nettet om carvingskis (er dette vanlig slalomski, men med den "tynn mot midten" formen sin?), snowblades, twin tips etc. Noe dere vil anbefale en fersking? Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hvis du vil trikse og sånt i parken bør du kjøpe twintip. Skal du bare kjøre og hoppe rett frem bør du kjøpe carving. Lenke til kommentar
Galdust Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Hmm, egentlig høres vel carvingski mer ut for nybyggenere... hva med snowblades? Ser litt dumt ut spør du meg, men har hørt fra flere at det er enklere å stå på. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Det er på ingen måte lettere stå på Snowblades. Har selv vært utallige timer i bakken, og når det går i 110 på blades så er det ikke trygt, man er vannvittig ustø som regel med tanke på at man kjører uten staver, og de er vannvittig korte. Mitt stalltips siden du er ganske ny er: Carvingski, se til at de er myke. Det er ikke noe særlig starte kjøre med stive ski. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Som Brutti sier, så er Snowblades til tider vanskeligere å stå på. De er kortere, så blir mindre stabilitet. Du sier du er helt fersk på alpint. Kjøp deg et par gode carving ski, og det er ikke noe med nybegynner å gjøre. Jeg har selv et par Salomon ski, og Armada AR5 til park kjøring osv. Skal sies at jeg ikke bruker Carving skiene, tho. Men hvertfall. Hvis du ser litt fram i tid, så kan du godt kjøpe deg Twin Tip ski. Til tider vanskeligere å stå på, ettersom en del twin-tip ski har mindre innsving en enkelte carving ski. Men, dette ser du. Lenke til kommentar
Galdust Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Takk for tips folkens! Tror jeg kommer til å kjøpe carvingski, men er det noen som kan anbefale en skipakke? Pris: et sted mellom 2500 og 4000. Edit: er disse pakkene noe kanskje? http://www.g-sport.no/gs/templates/Produkt.aspx?id=7555 eller http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____44350.aspx Endret 2. mars 2007 av Galdust Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Personlig kjenner jeg ikke til noen av pakkene der. Lenke til kommentar
Monikaaa Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Jeg vil ikke oppfordre deg til å begynne med Twintip, siden du er nybegynner! Jeg vil heller ikke kalle det for noe skikkelig slalomski! Twintip er ski man bruker når man skal hoppe, trikse osv. Jeg selv har skridd i mange år, så jeg vil derfor oppfordre deg til å reise til nærmeste sportbutikk, spørre dem om ting du lurer på! Der vil du få de skiene som passer til deg! Jeg vil nok tenke meg noen "vanlige" ski da..Altså slalom ski, som ikke er for breie, svinger ikke for mye inn, men akkuratt høvlige til ditt bruk! Carving ski er ofte vansklige å begynne med, men kan være et godt alternativ. Men viss jeg var deg, ville jeg ha kjøpt meg noen vanlige slalom ski til å begynne med! Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå