Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen skrur seg av etter noen sekunder.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 3 - 4 uker gammel PC med nye og bra komponenter.

(skriver litt hva jeg har om dette er relevant)

- Asus P5N32-E SLI Plus

- XFX 8800 GTX

- Intel Core 2 Duo 6600

- Corsair Dominator 2x1024MB

Det som er problemet er at maskinen starter, men den skrur seg av etter noen sekunder. Jeg fant ut igår at når jeg startet den liggende så startet den og gikk, men nå skrur den seg av stående og liggende.

Jeg fant ut at jeg måtte formatere for når PCen lå liggende så fikk jeg "bluescreen" at jeg skulle starte den i sikkerhets modus, så jeg gjorde.

Jeg fikk fortsatt "bluescreen" med samme informasjon, så jeg bestemte meg for å prøve å formatere, men det var når jeg skulle velge partisjon så skrudde den seg av. Sånn har det vært siden da. Den skrur seg av bare etter noen sekunder, jeg rekker å "forbereder" innstalasjon av Windows, men så skrur den seg av.

===

Er det noen som har hatt samme problemet eller vet hva jeg kan gjøre for å få PCen til å stå på å funke?

Håper på raske og effektive svar,

Mvh

Karl Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville i alle fall forsøkt å feilsøke litt...

Ta ut de du virklelig ikke trenger;

- CDROM

- Harddisker

- Den ene RAM brikken

Se om den booter. Hvis ikke flytter du RAM brikken til en annen slot. Og ja, da ut alle harddiskene. Ikke la noe være koblet til hovedkortet utenom det helt nødvendige. Se om det hjelper noe.

Det at den faktisk bootet liggende er litt uroligende, da dette tyder på at det er dårlig kontakt ett sted.

Lenke til kommentar

Her er jeg 99% sikker på at du har feilmontert CPU vifta. Dette begrunner jeg med at den viker bedre når den ligger nede. Dette skjer da viften løsner litt, når du reiser PCen opp. Hvis du gar vridd på viftefestene, med pilens rettning, de skal kun skrues på for å kunne ta viften av. De rette strekene skal peke mot mitten av viften

Lenke til kommentar
Her er jeg 99% sikker på at du har feilmontert CPU vifta. Dette begrunner jeg med at den viker bedre når den ligger nede. Dette skjer da viften løsner litt, når du reiser PCen opp. Hvis du gar vridd på viftefestene, med pilens rettning, de skal kun skrues på for å kunne ta viften av. De rette strekene skal peke mot mitten av viften

8055431[/snapback]

HVORDAN? LOL! Hvordan kan det slå inn på maskinen? Haha, vel nå funker det så lenge i allefall. Takk <3<3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...