Gå til innhold

Half-Life: Episode 2: Forventninger og sånt..


Anbefalte innlegg

Regner med at jeg ikke er den eneste som gleder med til en ny episode.. Er vel det spiller jeg ser mest frem til akkurat nå. Det er skjelden man får spill som det her. Jeg er 99% sikker på at jeg ikke kommer til å bli skuffet, med tanke på at Half Life har vært gjennomført på en genial måte gjennom hele serien. Det er jeg mest spent på er vel hvordan storyen kommer til å utvikle seg. Om en skal dømme spillet etter trailerne, ser det ut til at det kommer litt mer variasjon i denne episoden, i forhold til den forrige. Tror det blir veldig spennende å utforske skogene rundt City 17. Ser også ut til at det blir mindre Alyx og flere andre folk og aliens som hjelper til.

 

Er da nyskjerrig på hvilken pris en må ut med for å kjøpe spillet fra Steam. Spillet selges vel i en pakke sammens med TF2 og Portal, så jeg har slett ikke noe imot å legge ut med 300-400kr for pakken.

 

Hvilke forventinger har dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil Episode 2 ha noen større grafiske forskjeller? Har en PC som funker ganske greit til HL2. (Ble faktisk kjøpt til det formålet.) Blir litt surt å oppgradere til Episode 2.. :p

8079548[/snapback]

 

Om den var state of the art da HL2 ble sluppet tviler jeg på du vil ha noen problemer, men ja, valve oppgraderer stadig grafikken, tar jeg ikke helt feil ble EP1 sluppet med HDR (som ble introdusert med Lost Coast), noe HL2 ikke hadde. Valve bruker episode formene til å utvikle grafikk motoren steg for steg. Hadde dem ikke gjort det hadde det tatt betraktelig mindre tid å slippe episodene.

Lenke til kommentar

Stemmer, valve utvikler nye og bedre grafiske elementer fra vært spill som går. Men i hl2:ep2 er det ikke bare grafikken som kanskje forandrer seg til det litt bedre (bl.a cinematic physics ell no), men også størrelsene på brettene (virker det ihvertfall som). De som har sett alle traileren ser jo hvor ufattelig store områder du kjører (eller går) rundt i før noen loading tar til, nå snakker jeg om skogsbrettene, når du kjører fra post til post for å bekjempe combines.

Lenke til kommentar

Jepp. Store maps er en god ting å ha. HL2 hadde ikke så vekdig store maps, men i enkelte av kjørebrettene kunne en velge om en ville stoppe og utforske, eller kjøre videre. Dette savnet jeg litt i EP1. HL2 kunne en gjerne spille et par ganger uten å få så altfor mye deja vu. Ser definitivt frem til fine og store maps.

 

Må bare slenge med et screenshot. Dette tror jeg det er det mest imponerende screenshot som jeg har sett.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Citadelsmoke.jpg
Endret av Armageddon
Lenke til kommentar

Er det film i slutten av EP1? Har sett det samme bildet i en trailer, hvor kameraet beveger seg bortover. Som jeg kan huske har det aldri vært en ingame filmsekvens i Half Life. En har jo begynnelsen av toern, men det er jo fortsatt ifra Gordons synsvinkel.. Har alltid likt det med at spillet beholder førstepersonsperspektivet hele tiden. Får se om det forandrer seg i EP2..

 

Tilbake til bildet, jeg vet ikke om det kan kalles ingame da. Det er jo sannsynligvis noe som forblir i bakgrunnen, så om man bruker noclip vil en sikkert fly rett gjennom "bakgrunnsbildet".. Men uansett, ganske imponerende likevel..

Lenke til kommentar

Av forventninger så må det vel være at det skal bli bedre innhold og at det skal bli vesentlig lenger enn EP1. EP1 var ganske svakt på innhold og lengde så jeg håper utviklerne har tatt dette innover seg slik at EP2 blir bedre.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...