Gå til innhold

Støtter VIA KT266 XP2400+??

Toar

Anbefalte innlegg

Noen som vet on VIA KT266 støtter xp2400+?

Jeg vet at VIA KT266A støtter denne prosessoren, men gjør VIA KT266 det? Det er snakk om ASUS her.

Skal kjøpe julegave til meg selv, så vil gjerne få noe som passe mitt HK :razz:

MVH Toar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda chipsettet støtter XP2400+ er det ikke sikkert hovedkortet gjør det. EPoX EP-8KHA (KT266) og EP-8KHA+ (KT266A) støtter ikke XP2400+ og XP2600+ offisielt fordi det er fare for at overstrømssperra slår inn, men det er alikevel folk som har kjørt XP2400+ på 8KHA+.

Lenke til kommentar

Ja, Asus er vel de eneste som "støtter" 2600+ med sitt KT266A HK.

Ingen andre (som jeg vet om) støtter høyere enn 2100+ på sine KT266A HK. enten er det en limit i brikkesett, eller så skal jeg bytte HK leverandør.

Har selv et Soyo D+... må fjerne en kondis på HK for å kjøre 2200+ :sad:

Lenke til kommentar

Det er ikke bare Asus som kan sakene sine, MSI kortene er normalt svært gode på dette området også. Som et eksempel kan det nevnes at MSI Turbo2 kortet, som er basert på KT133A brikkesettet, faktisk støtter opp til XP2600+ (Med 266FSB).

Den beste måten å finne ut om et eldre hovedkort støtter nye prosessorer, er å sjekke om det finnes biosoppdateringer med støtte for disse prosessorene. Slik det er nevnt lengre opp i tråden.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-09 00:48, skrev Kamerat:

Enda chipsettet støtter XP2400+ er det ikke sikkert hovedkortet gjør det. EPoX EP-8KHA (KT266) og EP-8KHA+ (KT266A) støtter ikke XP2400+ og XP2600+ offisielt fordi det er fare for at overstrømssperra slår inn, men det er alikevel folk som har kjørt XP2400+ på 8KHA+.

Finn den nyeste BIOS.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...