web76 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Hei.. Skal starte ett enkeltmannsforetak, og trenger forslag til navn på firmaet, Jeg kommer til å drive med 3D modelerering og mini simulatorer, mest for realtime, men også noe rendret... Navnet mitt er Kjell Arne Vebenstad, om det kan brukes til noe initsialer eller likn i firmanavnet...men det er ikke nødvendig! Kom med forslag Mvh Kjell A Endret 2. mars 2007 av web76 Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 3DTime ? Liksom mottoet blir, It's 3DTime! Men det kommer ann på hvem målgruppe du henvender deg til? Internasjonalt, lokalt, unge, eldre, bedrifter? Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Kjells 3Dmod og sim A/S Fornavn er bra. Lenke til kommentar
web76 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Takk for forslagene så langt.... er nok bedrifts rettet, har noen avtaler i boks.. Kjell A Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Som et enkeltmannsforetak er det andre krav til firmanavn enn vanlig. Dvs at navnet må inneholde slektsnavnet ditt, dvs Vebenstad, og ikke andre personnavn en dette. Du kan gjerne også bruke kun slektsnavnet. Referanse Lenke til kommentar
kangozka Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Vebenstad Design. 8087886[/snapback] hmm Jeg liker Vebenstad Design. Enkelt og fint Lenke til kommentar
Mr.Webb Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Vebenstad Design. 8087886[/snapback] hmm Jeg liker Vebenstad Design. Enkelt og fint 8110507[/snapback] Ja - forsåvidt enkelt og greit - men navnet bør spesifiseres mer, et firmanavn bør referere til hva firmaet driver med. Feks.: Vebenstad 3D-utvikling Lykke til. Lenke til kommentar
llth Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) 3D-modelering Vebenstad 8368952[/snapback] Navnet kan være hva man vil, bare det ikke er brukt i samme fylke fra før (Navneregler for AS og slikt har andre regler enn for enkeltmannsforetak.) Så slenger man på navnet sitt bakerst. F.eks. Dilldall 3D Vebenstad Endret 13. april 2007 av llth Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 3D-modelering Vebenstad 8368952[/snapback] Navnet kan være hva man vil, bare det ikke er brukt i samme fylke fra før (Navneregler for AS og slikt har andre regler enn for enkeltmannsforetak.) Så slenger man på navnet sitt bakerst. F.eks. Dilldall 3D Vebenstad 8379889[/snapback] Det su snakker om her ser ut til å være markedsføringsnavnet? Noe som er veldig fleksibelt, og kan være noe annet en selve foretaksnavnet så lenge det ikke er villedende eller bryter andre merkenavn, varenavn eller andre beskyttelser(evnt er for likt andre navn). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå