snookan Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Heisann! Først kan eg begynne med at eg har et skikkelig irriterendes problem med dataen min. Eg får vel begynne: For et par dager siden nå kom jeg hjem fra et LAN-party. Og siden jeg kom hjem så klikket det både for router/nettverkskortet (?) og meg. Første som skjedde når jeg kom hjem var at jeg fikk denne meldingen: Begrenset eller ingen forbindelse Du kan kanskje ikke koble til Internett eller noen nettverksressurser. Dette problemet oppstod fordi nettverket ikke tilordnet en nettverksadresse til datamaskinen Og det kom en trekant med et utropstegn inni over "Lokal Tilkobling" ikonet. Jaja, tenkte jeg, og skrev inn en statisk IP-adresse med alt som er nødvendig (Har gjort det før, så jeg vet hva som skal stå der.) Ingenting skjedde, ingen internett, ingenting. Jeg restarta både modem og router, ingenting skjedde. Jeg fikk ikke kontakt med router eller modem, hverken med statisk- eller automatisk ip. Så det neste jeg gjorde var å avinnstallere driverene til nettverkskortet og innstallere det igjen. Fikk samme problem. Til slutt fant jeg ut at eg skulle formatere maskina (hadde nok gjort det uansett ) Etter jeg hadde formatert og innstallert driverene til nettverkskortet, hadde jeg internett, heeelt til jeg restartet maskina. Då fikk eg samme problem. Så min siste løsning var å kjøpe et nytt nettverkskort, den samme meldinga kommer og det samme ikonet. Så då har jeg i allefall bekrefta at det ikke har noe med selve nettverkskortet å gjøre. Noen som har vært utsatt for dette før? Og vet hva jeg kan/skal gjøre? Hjelp hadde jeg virkelig verdsatt, for dette går meg på nervene. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Du kan jo prøve dette: http://www.pc-hjelpen.com/html/arkiv/1/0090.asp Lenke til kommentar
snookan Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Får opp i svar at den patchen som jeg laster ned er på forskjellig språk enn OS-et mitt. Har ikke testa den andre greia, men jeg skal prøve den no, rapporterer tilbake senere :-) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Lykke til med det Ellers burde jo patchen finnes på alle språk da?? Edit: Og det gjør den faktisk! Du kan velge språk her! Endret 2. mars 2007 av trn100 Lenke til kommentar
snookan Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 TEster den igjen da. Regfix, funket ikke :\ Lenke til kommentar
snookan Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Alt er testet nå av det som sto på den sida, ingenting funket og jeg er fremdeles der jeg begynte :\ Så hvis noen har et annet tips jeg kan prøve, så si ifra. Jeg sliter med dette enda. Ps. det hender jeg får internett innimellom, f.eks. jeg hadde internett hele natt til søndag, men iløpet av dagen stoppet det liksom opp og så kom det "Begrenset eller ingen forbindelse" Lenke til kommentar
AndersL Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Har noen spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på før jeg kan gi noe hjelp: - Får du IP-adresse fra gateway? I så fall hva er den? - Forsøkt å renewe IP? - Får du pinget gateway? - Forsøkt å satt opp router på nytt? Mvh AndersL Endret 4. mars 2007 av AndersL Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Hvis det er mange trådløse nettverk i nærheten, så kan det hjelpe å bytte kanal(channel) hvis du sliter med ustabilt nettverk. Lenke til kommentar
snookan Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Har noen spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på før jeg kan gi noe hjelp: - Får du IP-adresse fra gateway? I så fall hva er den? - Forsøkt å renewe IP? Ja, uten hell. - Får du pinget gateway? Nei: - Forsøkt å satt opp router på nytt? Jess, tok på fabrikkinnstillinger, ingen framgang :\ Mvh AndersL 8076062[/snapback] Endret 5. mars 2007 av gEEzr Lenke til kommentar
AndersL Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Virker som om det er en feil på nettverkskortet ditt, ettersom du blir tildelt en 169.-IP-adresse(som er en standard IP-adresse du blir tildelt av Windows og ikke gateway). Forsøk å innstaller/oppdater drivere. Mvh AndersL Lenke til kommentar
snookan Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Nå har jeg faktisk internett, og da ser ipconfigen min slik ut: Det hender at jeg får internett innimellom, sånn som nå, men etter en stund så forsvinner den :\ Lenke til kommentar
snookan Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Virker som om det er en feil på nettverkskortet ditt, ettersom du blir tildelt en 169.-IP-adresse(som er en standard IP-adresse du blir tildelt av Windows og ikke gateway). Forsøk å innstaller/oppdater drivere. Mvh AndersL 8082431[/snapback] Hvordan kan det være en feil? Jeg har reinnstallert på ene nettverkskortet mitt, og jeg har til og med kjøpt et nytt nettverkskort med drivere. Det kortet fikk òg samme problem. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Har du også lagt inn drivere til hovekortet etter formatering? Kan se ut som om du har et problem med et eller annet... Lenke til kommentar
snookan Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Har du også lagt inn drivere til hovekortet etter formatering? Kan se ut som om du har et problem med et eller annet... 8082524[/snapback] Ja, alt av drivere er innstallert. Lenke til kommentar
TForrest Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Regner egentlig med du har prøvt, men men... Hva med å koble direkte inn i modem/router fra ISP? Har du testet dette? Eventuelt teste med annen maskin mot samme oppsett som du har nå? Lenke til kommentar
snookan Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Regner egentlig med du har prøvt, men men...Hva med å koble direkte inn i modem/router fra ISP? Har du testet dette? Eventuelt teste med annen maskin mot samme oppsett som du har nå? 8082598[/snapback] Jeg sitter på en annen maskin med samme innstillinger nå. Og å koble modemet rett inn i maskina har jeg ikke prøvd. For liksom, hva kan jeg oppnå ved å gjøre det? Lenke til kommentar
AndersL Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Enten er det nettverkskortet(som det mest sannsynlig ikke er, ettersom du har prøvd to forskjellige), hovedkortet(drivere) eller Windows (TCP/IP) som driver gjøn med deg. Mvh AndersL Lenke til kommentar
nifty Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Det er ikke feil på noe som helst annet enn at han har installert IPV6 i stedet for IPV4 som han SKULLE ha installert !! få bort IPV6 , og legg inn IPV4 ....... lykke til videre ! Lenke til kommentar
snookan Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Det er ikke feil på noe som helst annet enn at han har installert IPV6 i stedet for IPV4 som han SKULLE ha installert !! få bort IPV6 , og legg inn IPV4 ....... lykke til videre ! 8082750[/snapback] Og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
snookan Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Nå har jeg internett (for øyeblikket.) Men jeg tørr ikke å restarte maskina, for jeg fikk plutselig internett i går. Vet ikke hvofor. Men nå funker alt som det skal, bare at jeg ikke har restartet maskina D: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå