Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Irriterendes problem med nettverket.

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Først kan eg begynne med at eg har et skikkelig irriterendes problem med dataen min. Eg får vel begynne:

For et par dager siden nå kom jeg hjem fra et LAN-party. Og siden jeg kom hjem så klikket det både for router/nettverkskortet (?) og meg. Første som skjedde når jeg kom hjem var at jeg fikk denne meldingen:

Begrenset eller ingen forbindelse

Du kan kanskje ikke koble til Internett eller noen nettverksressurser. Dette problemet oppstod fordi nettverket ikke tilordnet en nettverksadresse til datamaskinen

Og det kom en trekant med et utropstegn inni over "Lokal Tilkobling" ikonet.

Jaja, tenkte jeg, og skrev inn en statisk IP-adresse med alt som er nødvendig (Har gjort det før, så jeg vet hva som skal stå der.) Ingenting skjedde, ingen internett, ingenting. Jeg restarta både modem og router, ingenting skjedde.

Jeg fikk ikke kontakt med router eller modem, hverken med statisk- eller automatisk ip. Så det neste jeg gjorde var å avinnstallere driverene til nettverkskortet og innstallere det igjen. Fikk samme problem. Til slutt fant jeg ut at eg skulle formatere maskina (hadde nok gjort det uansett :))

Etter jeg hadde formatert og innstallert driverene til nettverkskortet, hadde jeg internett, heeelt til jeg restartet maskina. Då fikk eg samme problem.

Så min siste løsning var å kjøpe et nytt nettverkskort, den samme meldinga kommer og det samme ikonet. Så då har jeg i allefall bekrefta at det ikke har noe med selve nettverkskortet å gjøre.

Noen som har vært utsatt for dette før? Og vet hva jeg kan/skal gjøre?

Hjelp hadde jeg virkelig verdsatt, for dette går meg på nervene.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er testet nå av det som sto på den sida, ingenting funket og jeg er fremdeles der jeg begynte :\ Så hvis noen har et annet tips jeg kan prøve, så si ifra. Jeg sliter med dette enda.

Ps. det hender jeg får internett innimellom, f.eks. jeg hadde internett hele natt til søndag, men iløpet av dagen stoppet det liksom opp og så kom det "Begrenset eller ingen forbindelse"

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på før jeg kan gi noe hjelp:

- Får du IP-adresse fra gateway? I så fall hva er den?

- Forsøkt å renewe IP?

- Får du pinget gateway?

- Forsøkt å satt opp router på nytt?

Mvh

AndersL

Endret av AndersL
Lenke til kommentar
Har noen spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på før jeg kan gi noe hjelp:

- Får du IP-adresse fra gateway? I så fall hva er den?

ipconfigvz0.jpg

- Forsøkt å renewe IP?

Ja, uten hell.

- Får du pinget gateway?

Nei: pingqc0.jpg

- Forsøkt å satt opp router på nytt?

Jess, tok på fabrikkinnstillinger, ingen framgang :\

Mvh

AndersL

8076062[/snapback]

Endret av gEEzr
Lenke til kommentar

Virker som om det er en feil på nettverkskortet ditt, ettersom du blir tildelt en 169.-IP-adresse(som er en standard IP-adresse du blir tildelt av Windows og ikke gateway). Forsøk å innstaller/oppdater drivere.

Mvh

AndersL

Lenke til kommentar
Virker som om det er en feil på nettverkskortet ditt, ettersom du blir tildelt en 169.-IP-adresse(som er en standard IP-adresse du blir tildelt av Windows og ikke gateway). Forsøk å innstaller/oppdater drivere.

Mvh

AndersL

8082431[/snapback]

Hvordan kan det være en feil? Jeg har reinnstallert på ene nettverkskortet mitt, og jeg har til og med kjøpt et nytt nettverkskort med drivere. Det kortet fikk òg samme problem.

Lenke til kommentar
Regner egentlig med du har prøvt, men men...

Hva med å koble direkte inn i modem/router fra ISP? Har du testet dette? Eventuelt teste med annen maskin mot samme oppsett som du har nå?

8082598[/snapback]

Jeg sitter på en annen maskin med samme innstillinger nå. Og å koble modemet rett inn i maskina har jeg ikke prøvd. For liksom, hva kan jeg oppnå ved å gjøre det? :)

Lenke til kommentar
Det er ikke feil på noe som helst annet enn at han har installert IPV6 i stedet for IPV4  som han  SKULLE ha installert !!

få bort IPV6 , og legg inn IPV4 .......

lykke til videre !

:cool:

8082750[/snapback]

Og hvordan gjør jeg det? :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg internett (for øyeblikket.) Men jeg tørr ikke å restarte maskina, for jeg fikk plutselig internett i går. Vet ikke hvofor. Men nå funker alt som det skal, bare at jeg ikke har restartet maskina D:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...