Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste pris/ytelse ADSL i Oslo. Tele2?


Anbefalte innlegg

Jeg har binding på Telenor Internett ADSL som går ut denne måneden. JIPPI! Nå skal jeg bort fra Stjelehor.

 

Jeg har sjekket litt på forskjellige muligheter, og jeg tror Tele2 blir best. De gir 704/128. (upload bruker jeg veldig lite uannsett, så den er ikke så farlig) for kr 439kr i måneden med 1 års binding. Jeg tror Nextgentel har rundt samme pris, men det er med 2 års binding.

 

Hvilket selskap bør jeg velge for best pris/ytelse? (ikke mer en ca 500kr i måneden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nextgentel. 704/384 for 398,- ?

 

 

 

Nextgentel.no, den 08.12.2002 kl 20.21:

 

Her velger du abonnementstype og kontraktstid. Mer info i prislisten og vilkårene.

 

Abonnementstype*:

ADSL Bravo (704/384 Kbps)

Abonnementspris: 448,-

Etablering: 698,-

 

Internett-tilkobling, hjemmeside med 10Mb lagringsplass og 5 epostadresser er inkludert i prisen.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: The.Arisen.One på 2002-12-08 20:20 ]

Lenke til kommentar

Du har oversett en ting, though :wink: :

 

Nextgentel, ADSL Bravo:

Det er 448,- pr/mnd for ett års binding.

Det er 398,- pr/mnd for to års binding.

 

Dvs. at du tjener på å binde seg for to år med en gang dersom du uansett skal ha bredbånd i to år, eller du kan velge å koble deg opp mot dem i bare ett år, og betale 50 kr. mer pr. mnd (600 kr/år). Kort sagt.

 

Hvis du bare skal binde deg for ett år, er Nextgentel billigere enn både Tiscali og Tele2 om du tenker på hastighet på linja....

 

Bare fakta! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 20:10, skrev It's me:

Jeg har binding på Telenor Internett ADSL som går ut denne måneden. JIPPI! Nå skal jeg bort fra Stjelehor.


Jeg har sjekket litt på forskjellige muligheter, og jeg tror Tele2 blir best. De gir 704/128. (upload bruker jeg veldig lite uannsett, så den er ikke så farlig) for kr 439kr i måneden med 1 års binding. Jeg tror Nextgentel har rundt samme pris, men det er med 2 års binding.


Hvilket selskap bør jeg velge for best pris/ytelse? (ikke mer en ca 500kr i måneden)


 

Din glede beskriver også min glede !! Min binding går ut 7/1 (bra nyttårspresang !!) og jeg kommer til å velge Tele 2. Nextgentel leverer utrolig nok ikke til det området av Oslo der jeg bor, og Bluecom og Tiscali var for dyre. I tillegg får man (i ditt tilfelle, desverre ikke mitt da jeg tviler på at det gjelder etter 31/12) rabattert pris ut året.

 

Jeg vil til slutt få si : Måtte Baksaas & Co brenne i hel.... ! (Unnskyld til de som føler seg støtt, men det er min ÆRLIGE og oppriktige mening !)

Lenke til kommentar

Innen 2 år så blir det vel mer vanlig med noe raskere enn ADSL. Da har ikke jeg lyst til å sitte igjen med en binding på ADSL.

 

Kan jo evt gå for NGT med 1 års binding. Hva annbefales egentlig?

 

Noe av det raskeste er jo å kjøpe en slags parabol som tar inn internettsignaler (aner ikke hva det heter) som gir gratis internett med inntil 45mbit linje, men det er jo ikke akkuratt helt lovlig, da.

Er det mulig å bli oppdaget hvis man bruker det?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-08 20:40, skrev simfan:

Enten du vil eller ikke bruker du upload hele tiden! Når du laster ned noe må du også sende data tilbake for å bekrefte at du har mottatt pakkene. Med bare 128k up og hele 704k dl vil du ofte oppleve forsinkelser som skyldes uploadhastigheten. Med 384k upload vil alt (også vanlig websurfing!) flyte mye bedre.



 

Nettopp.

 

Se her også: På ITavisen.no har de test over bredbåndsleverandører og hva du egentlig får for pengene. BKK kommer godt ut, men de leverer ikke spes. mye Privat, og Bredbåndsfabrikken forutsetter borettslag e.l. i de aller fleste tilfeller...

 

Du får det ikke spes bedre enn Bravo 1-års-bindingen til Nextgentel. :smile:

 

[EDIT: Med mindre du bor på jobben (:lol:) eller du bor i borettslag, da.]

 

[ Denne Melding var redigert av: The.Arisen.One på 2002-12-08 21:06 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...