Gå til innhold

Mediaspiller under 3,500kr.?

Anbefalte innlegg

Som du vet er jeg ganske håpløs på dette så litt flaut og stille det spørsmplet her... :blush:

Organiserer sangene og filmene seg selv. I mapper osv med artister, sanger i alfabetisk rekkefølge? Eller må jeg lage egne mapper på archos 604?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var i samme situasjon som deg for noen måneder siden, altså rett før jul. Og jeg endte opp med en ny Archos 604. Mitt spørsmål var vel egentlig om jeg skulle ha 604 med eller uten Wi-fi (og nei, det er ikke andre forskjeller enn wi-fi og trykkfølsom skjerm, utenom at du får et litt tregere system med på kjøpet - med wifi altså)

Jeg er storfornøyd med kjøpet mitt, og til mitt bruk fungerer den ypperlig til egentlig altmulig. Kjøpte den forresten hos pixmania.no, som jeg forresten ikke er _så_ misfornøyd med som folk skal ha det til - hadde det ikke vært for den idiotiske dhl frakten! (koster 50-100,- ekstra i tillegg til den vanlige frakten) - MEN totalt sett sparer du på det iforhold til andre butikker på nettet!

Uansett - den er absolutt til å anbefale, og er den beste mp3/multimediaspiller jeg har hatt. Men i ettertid angret jeg på at jeg ikke kjøpte docken, som ikke følger med, derfor tok jeg turen ned til Teknikk Magasinet i stavanger og fikk den for 799,- :) Like billig som nettpris. Den er egentlig et must, og gir store muligheter! Jeg bruker den nå til musikksentral istedet for pc'en min. Har den oppå tv-skjermen og koplet til stereoanlegget mitt, tv'en og pc'en, følger med fjernkontroll. Du kan ta opp og vise video i god kvalitet på tv.

Siste ting, finn deg en god videoconverter, som f.eks Xilisoft sin 3gp converter, i og med at spilleren ikke støtter alle formater med mindre du "oppgraderer" den for et par hundre via nettet!

Oppsummering - ikke til joggebruk/turbruk (har ikke radio) - men til lengre reiser (som f.eks min buss om morgenen som tar 45 minutter, flyturer e.l) Fungerer fint til både video og mp3.

EDIT: Hvordan spilleren organiserer seg kommer helt an på hva du velger, dvs du kan enten kople den i Media Player modus, som egentlig er ekstremt brukervennlig (vel og merke hvis du har spillelister og bruker mediaplayer) og da organiserer spilleren mapper etter artister - men på menyen kan du se gjennom navn, artist, rating (kan rate sangene på spilleren også, jeg bruker det som spilleliste faktisk, da er jo 5-stjerners de beste sangene) eller dine egne spillelister som du har laget på spilleren eller media player e.l. I den andre modusen styrer du gamet selv og strukturer som du vil som en ekstern harddisk!

Endret av owike
Lenke til kommentar
Jeg var i samme situasjon som deg for noen måneder siden, altså rett før jul. Og jeg endte opp med en ny Archos 604. Mitt spørsmål var vel egentlig om jeg skulle ha 604 med eller uten Wi-fi (og nei, det er ikke andre forskjeller enn wi-fi og trykkfølsom skjerm, utenom at du får et litt tregere system med på kjøpet - med wifi altså)

Jeg er storfornøyd med kjøpet mitt, og til mitt bruk fungerer den ypperlig til egentlig altmulig. Kjøpte den forresten hos pixmania.no, som jeg forresten ikke er _så_ misfornøyd med som folk skal ha det til - hadde det ikke vært for den idiotiske dhl frakten! (koster 50-100,- ekstra i tillegg til den vanlige frakten) - MEN totalt sett sparer du på det iforhold til andre butikker på nettet!

Uansett - den er absolutt til å anbefale, og er den beste mp3/multimediaspiller jeg har hatt. Men i ettertid angret jeg på at jeg ikke kjøpte docken, som ikke følger med, derfor tok jeg turen ned til Teknikk Magasinet i stavanger og fikk den for 799,- :) Like billig som nettpris. Den er egentlig et must, og gir store muligheter! Jeg bruker den nå til musikksentral istedet for pc'en min. Har den oppå tv-skjermen og koplet til stereoanlegget mitt, tv'en og pc'en, følger med fjernkontroll. Du kan ta opp og vise video i god kvalitet på tv.

Siste ting, finn deg en god videoconverter, som f.eks Xilisoft sin 3gp converter, i og med at spilleren ikke støtter alle formater med mindre du "oppgraderer" den for et par hundre via nettet!

Oppsummering - ikke til joggebruk/turbruk (har ikke radio) - men til lengre reiser (som f.eks min buss om morgenen som tar 45 minutter, flyturer e.l) Fungerer fint til både video og mp3.

EDIT: Hvordan spilleren organiserer seg kommer helt an på hva du velger, dvs du kan enten kople den i Media Player modus, som egentlig er ekstremt brukervennlig (vel og merke hvis du har spillelister og bruker mediaplayer) og da organiserer spilleren mapper etter artister - men på menyen kan du se gjennom navn, artist, rating (kan rate sangene på spilleren også, jeg bruker det som spilleliste faktisk, da er jo 5-stjerners de beste sangene) eller dine egne spillelister som du har laget på spilleren eller media player e.l. I den andre modusen styrer du gamet selv og strukturer som du vil som en ekstern harddisk!

8109816[/snapback]

Tror jeg elsker deg xD Da er jeg nesten overbevist da, men lurer litt på 404... Er det bare størrelsen som er forskjell? skal jo gå rundt med den og ikke bare sitte inne...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Sorry men tror jeg har svart deg 2-3 ganger på det der, både her og PM:

404 har 320x240 piksler oppløsning på en 3.5# skjerm, altså mye mindre skarpt bilde enn de andre! og ikke minst omtrent halve oppløsningen

Lenke til kommentar
Tror jeg elsker deg xD Da er jeg nesten overbevist da, men lurer litt på 404... Er det bare størrelsen som er forskjell? skal jo gå rundt med den og ikke bare sitte inne...

Vel, som Captein Ødegård sier, er stort sett den eneste forskjellen mindre skjerm med lavere oppløsning. Ellers har den ikke innebygget "kickstand", altså en solid liten innebygget fot i baken som man kan vippe ut slik at den kan stå av seg selv, samt så mangler den avtagbart batteri, noe som er kjekt å ha på langtur (ekstra starter vel på en litt over 300,- - [f.eks])

Eneste minus med 604 er at man får en stor skjerm som merkelig nok krever mer strøm... Men med den nye dokken min setter jeg den der automatisk på lading 24/7 uansett, så why not?

Hvis du googler litt rundt om på nettet finner du tester i bøtter og lass av archos 404 og 604, youtube har f.eks videoomtaler.

Archos 404 hos c|net

Archos 604 hos c|net

Archos 604, Fransk side med bilder og video - legg merke til tv-tilkoplingen

Ett, og som jeg kommer på det eneste, nedtrekk jeg vil komme med er lyden, nå har jeg vært litt bortskjemt med en iRiver H320 i to år før jeg kjøpte meg denne, som i seg selv hadde suveren lydkvalitet. Denne har også god lydkvalitet, men generellt lav lyd, hører på 95% av maks volum konstant. Nye regler vettu, man skal ikke skade hørselen sin og skylde på skaperen - fyfy!

Det jeg tenkte var vel, skal man ha, ja så skal man ha! ;) Når du først åpner esken og får se spilleren, i deilig kald børstet aluminium, da er hjertet smeltet! Hehe, men det er jo smak og behag, jeg tar ikke på meg skylda om du skulle hate den!

Endret av owike
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...