Gå til innhold

Mediaspiller under 3,500kr.?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bestemt meg for å investere i en ny MP3/mediaspiller.

Jeg har tenkt litt på den Ipoden med 80 GB plass, men jeg har ikke sååå mye peiling.

Vennen min har en mediaspiller fra archos... tror jeg, men vil ha enten en MP3 eller mediaspiller med over 60 GB.

Noen som har noen forslag og linker...? Dvs. erfaringer med MP3 eller mediaspiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Heh litt dårlig setningsoppbygging i førsteposten men det jeg TROR han mener er at han enten vil ha en mp3spiller, eller en mediaspiller med minst 60 GB. Alternativt mener han at også mp3 spilleren må være 60GB. Uansett, ipod video er dårligste mediaspilleren på markedet pga mangel på videokodeker og ikke minst en generelt dårlig skjerm i forhold til eks zen vision m. Du kan lese litt om forskjellen på oppløsningen på skjermene på halv-PMP's og full-PMP's i min lille tråd her :D

Halv-PMP: ipod video, zvm etc

Full PMP: archos X04, creative zen vision (w), iaudio a2 etc

Lenke til kommentar
jeg har selv en ipod video 30gb og den funker som bare det. men om du vil bare ha en som spiller av mp3'er så kan du jo kjøpe en ipod nano. tviler på du har 60gb med musikk akkurat ;)

8059672[/snapback]

Tvil mer har 65gb! Det er uten filmene...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

"hvem er best" er ofte en smakssak.Selv ville jeg nok plukka med meg archos 604. Den kan supplemeres medvideo opptak utstyr, noe som jo er kjekt. kan også kjøpe løst kamera tror jeg. du kan jo lese noen tester

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du får ikke fullblods PMP med den kapasiteten til 3500, enkelt og greit ;) Da blir det eneste alternativet som er levelig en creative zen vision m 60GB, men leste du den linken jeg ga deg til skjermoppløsningsartikkelen min så vet du hvorfor det har sine bakdeler. Antar du ikke gjorde det, så tar et kort sammendrag:

4.3" med 480x272 piksler har omtrent helt likt antall piksler per tomme som 2.5" med 320x240. Det betyr kort sagt at hvis du skal ha en spiller til masse film, thener du mye og taper ingenting på å ha en 4.3" spiller med den oppløsninga. Archos 404 derimot er 3.5" men allikevel bare 320x240 piksler viser det seg, ergo har den mye lavere antall piksler per tomme fordi den har større skjerm fysisk men ikke pikselvis ;)

Det jeg prøver si er: du sa på pm at du ser mye på film. Hvis med film du mener FILM og ikke VIDEO eller TV (stooor forskjell ;) ) så er du veldig tjent med en 4.3" widescreen fordi filmer er widescreen, og a får du brukt hele skjermen (eller iallefall mer, måtte satan stikke en kjepp oppi ræva på de som fant opp 2.35:1 formatet).

Eks:

Du har en TV episode av scrubs i 4:3 format, en pisode av 24 i 16:9 format, og star wars episode 3 (filmen) i 2.35:1 format.

På zen vision m/ipod video/iaudio d2/archos 404 vil du se scrubs i fullscreen, 24 vil ta opp 2/3 av skjermen, mens star wars vil ta opp ca halve skjermen - resten er svarte striper oppe og nede. Ved mindre du da strekker eller cropper, dvs lager strekmenn av folk eller kutter dem i to ;) noe jeg tviler at noen vil

På archos 504/604/zen vision w vil scrubs ta opp ca 2/3 av skjermen (svart stripe til høyre og venstre, men fortsatt større bilde enn på zen vision m og den gruppa), 24 vil dekke hele skjermen, mens star wars vil dekke ca 2/3 av skjermen, med svart stripe oppe og nede.

Hva jeg ville gjort?

Vel, hvis jeg hadde vært deg, med så mye musikk, og uten behov for en veldig portabel spiller (face it, 4.3" spillerne passer ikke altfor godt i lomma på joggetur), så ville jeg hatt denne lista:

1: spart opp 1500 kr til og kjøpt Archos 504 160GB siden 80GB versjonen til rundt 4000 ikke ser ut til å være tilgjengelig andre steder enn den faens pixmania driten..

2: Kjøpt Archos 604 30GB

3: Kjøpt creative zen vision w 30GB

Ditt valg når alt kommer til alt, les littom dem på nett, google er din venn

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

står sikkert info et sted på google ;)

for å finne det ut må jeg også bruke google så da kna du like gjerne gjøre det selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...