Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelska i ei i vennegjengen

Gjest DødGutt

Anbefalte innlegg

Gjest DødGutt

Jeg er en gutt på snart 17 år.

Jeg har klart å bli forelska i ei i vennegjengen på 6-7 stykk.

Vi henger ilag på skolen, og går i samme klasse. Hun kom som et skudd nå før jul. Tenkte på henne som venn, men klarte uheldigvis å bli forelska i henne. Det smilet hun gir meg, holder på å dø ALTSÅ!

Hun har aldri vist å ha noe imot meg, og har henvist seg til meg fysisk mange ganger (som f.eks, "kjenn på håret mitt (navnet mitt) så mykt det er") Når hun har bedre venner i gjengen som hun kunne sagt det til! Og andre ganger lent seg mot meg, men den pingla jeg er, så har jeg aldri klart å gi henne noe (selv ikke da!)

Huff, hun har gitt meg ganske mange tegn på at hun liker meg. Men vet ikke helt. Smileys på msn når hun sier hade(det er jo ikke så vanlig mellom venner, er det?). Og den klassiske, når jeg "tilfeldigvis kommer anni henne". Så er det aldri henne som viker unna, sånn nesten.

Hun er veldig on/off, men det er bare noe mellom oss. Bare aldri blitt stemplet som noe, det ligger under overflaten. Litt sånn er det for oss begge føler jeg.

Veldig lei meg for tiden. Ikke turt gjøre noe drastisk, vil ikke gjøre ting vanskelig i vennegjengen. Og liker henne også som venn SÅKLART! Men ser det nå, dette kommer ikke til å gå av seg selv! Noe må gjøres...

Men værste er at det ikke er særlig sikkert hun liker meg i det hele tatt :(

Noen som har vært i samme situsjon? Hjelp noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Smileys på msn når hun sier hade(det er jo ikke så vanlig mellom venner, er det?).

Jeg kan påstå det er ganske vanlig. Venn eller ikke.

Uansett, kan du ikke prate med henne å si hva du føler? Virker jo som om hun er litt interissert i deg. Vet det kan være vanselig å gå fram, men det skader ikke å prøve. Be henne ut på kino eller noe, bare dere to, se hva hun sier.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Ikke la deg lure av hva folk gjør på MSN. Smileys gir ikke tegn på at hun er ute etter noe mer. Om du prøver deg på henne og feiler, vil det mest sannsynlig bli et merkelig forhold mellom dere. Dette KAN MULIGENS skade vennskapet deres.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Nettopp derfor jeg ikke tør ta steget. Vil jo ikke at ting skal bli "awkvard" mellom oss.

Men har bestemt meg nå. Skal gi henne et veldig fint kompliment. F.eks. si at håret hennes er fint, så berøre det. Hvis hun liker det, så kan jeg kjærtegne henne enda mer, og se reaksjonen. Så har jeg en vis pekepinn.

Noe ala det?

Hmm, ikke engang mine beste venner, eller andre venner, bekjente gir meg smileys på den måten. Kanskje sånn hun er på msn, og vet at det ikke er et så konkret tegn. Men det er jo noe...

*TRÅDSTARTER*

Lenke til kommentar

Søsteren min var med i en vennegjeng før hun flyttet for å studere. Hun ble sammen med en av de i vennegjengen og de andre tok det helt greit. Det var kanskje en som ble litt misunnelig, men de er fortsatt venner. Vet ikke helt hvordan søsteren min og han gjorde det, men de ble sammen da han var i militæret. (avstandsforhold en stund, ja). Nå er de samboere. Så det er mulig.

Skal gi henne et veldig fint kompliment. F.eks. si at håret hennes er fint, så berøre det. Hvis hun liker det, så kan jeg kjærtegne henne enda mer, og se reaksjonen. Så har jeg en vis pekepinn.

Syns det hørtes ut som en god idè. Så får du se åssen hun tar det.

Lenke til kommentar
Søsteren min var med i en vennegjeng før hun flyttet for å studere. Hun ble sammen med en av de i vennegjengen og de andre tok det helt greit. Det var kanskje en som ble litt misunnelig, men de er fortsatt venner. Vet ikke helt hvordan søsteren min og han gjorde det, men de ble sammen da han var i militæret. (avstandsforhold en stund, ja). Nå er de samboere. Så det er mulig.

Skal gi henne et veldig fint kompliment. F.eks. si at håret hennes er fint, så berøre det. Hvis hun liker det, så kan jeg kjærtegne henne enda mer, og se reaksjonen. Så har jeg en vis pekepinn.

Syns det hørtes ut som en god idè. Så får du se åssen hun tar det.

8055360[/snapback]

Du skjønner sikkert dette selv, men vær veldig forsiktig med hvor fort du går frem i berøringa. Hvis det er falsk alarm så kan det kanskje virke på henne som om du er interessert i kroppen hennes.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

*Trådstarter*

Ja, jeg skjønner.

Skal ikke tafse henne på de værste plassene. Går heller for litt "passionate" berøring, ikke at jeg er no flink på det. Men skal prøve.

Problemet er jo bare å finne tidspunktet. Er jo alltid noen ifra gjengen der. Under visste forsamlinger går det bare ikke... Æsj, er så ekkelt dette.

Men kan ikke gå rundt sånn her lenger. Noe må til. Faen, klarer bare aldri å manne meg opp...

Lenke til kommentar
*Trådstarter*

Ja, jeg skjønner.

Skal ikke tafse henne på de værste plassene. Går heller for litt "passionate" berøring, ikke at jeg er no flink på det. Men skal prøve.

Problemet er jo bare å finne tidspunktet. Er jo alltid noen ifra gjengen der. Under visste forsamlinger går det bare ikke... Æsj, er så ekkelt dette.

Men kan ikke gå rundt sånn her lenger. Noe må til. Faen, klarer bare aldri å manne meg opp...

8056088[/snapback]

Prøv å bli med henne hjem eller noe - for å gjøre lekser eller lignende. Eller hvis du tør så kan du be henne ut på kino.

Lenke til kommentar

Kjenner meg veldig igjen, gikk rundt og var keen(forelsket i) på en i venneflokken i 4 år. I midt tilfelle ville jeg aldri ha hun som venn, men bare kjærste. Det var en-sidig og hun ville bare være venner. Vi er gode venner nå og alt det der, og jeg er "over" hun.

Jeg tror egentlig ikke det kan funke, og jeg fikk mange av de samme tegnene som deg, i perioder var jeg helt sikker på at hun likte meg og.

Et lite tips kan være å spørre en annen i den vennegjengen. For min del var det sånn at alle i vennegjengen viste det.

Det med MSN smileys ar bare teit, sorry. Er mer rart med folk som ikke bruker smileys, da hadde jeg begynt og lure (særlig med jenter).

Lenke til kommentar

Kjenner meg også igjen her. I mitt tilfelle vil jeg si at jenta var noe unik i måten hun behandlet folk på og hvilke signaler hun ikke visste hun sendte ut. Jeg prøvde meg, vil ikke si noe om det, men det var ensidig. Vi gled fra hverandre ettersom hun flyttet, men i sist uke overnattet jeg hos henne, som en venn. Vi snakket sammen, non-stop, i 6 timer og det var så deilig. Jeg kom over henne for vel ett år siden, men det var skikkelig gøy å kunne sitte å snakke med en så god venn.

Om jenta di er slik som i mitt tilfelle vil jeg si at du er på vei mot mye frustrasjon, mye frustrasjon.

Nok historie.

Det er viktig at du innser om du virkelig vil bare vil ha henne som en venn eller ikke. Forblir hun en venn vil du bli fortapt og ikke vite hvor du skal gjøre av deg. DETTE ER VELDIG VIKTIG. Aldri har jeg grått så mye over en person. Det er mye bedre å spørre og å få nei enn å la henne forbli en venn og prøve å leve med dette. Tro meg, dette har jeg erfaring med.

Mitt råd vil bli at du gjør det helt klart for henne hvordan du føler. Jeg gav henne en bok. Om henne. Igjen vil jeg si at du må gå for dette. Det er et faens helvete du må gjennom om du ikke gjør det. Tro meg.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
Gjest Guest

Ja.

Får bare håpe det går ikke blir slik for meg da!

4 år er jo en stund. Det må vel har vært et helvette?

Men skal ha henne som venn uansett, får vel bare komme over henne hvis det ikke går veien.

Hvis hun ikke trekker så alt for mye tilbake da...

Lenke til kommentar
Gjest Guest

StianGH.

Ja, hun er av typen som sender signaler uten kanskje å vite det.

Veldig on/off, redd hun er av den typen du prater om.

Er i helvette allerede, så får vel bare avslutte det så tidlig som mulig.

MEN er så overbevist at det er iallefall NOE! Får bare leve i håpet <3

Lenke til kommentar

Gjør det. Om det er som du sier at hun ikke er klar over hvilke signaler hun sender ut (kanskje bare til deg, det er irrelevant), må du rett og slett få det gjort. Ikke bare fordi du vil leve i så sterk uvisshet og usikkerhet hvis du ikke gjør det, men det er jo også mulig. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Hun har aldri vist å ha noe imot meg, og har henvist seg til meg fysisk mange ganger (som f.eks, "kjenn på håret mitt (navnet mitt) så mykt det er"

8054548[/snapback]

She's got the hots for you, kid! Dette er ikke noe man involver venner i. Hun er interessert i deg på et annet plan enn bare som venn.

Men værste er at det ikke er særlig sikkert hun liker meg i det hele tatt :(

Noen som har vært i samme situsjon? Hjelp noen?

Akk, det mindreverdet jeg hadde når jeg var på din alder, unge mann!

Kjenner meg så alt for godt igjen her, det gjør nesten vondt.

Det er bedre å hoppe i det enn å krype i det. Spør om du kan få kjenne på det vakre, myke håret hennes en gang dere er på tomannshånd. (Hjemme hos henne?)

Du får garantert ikke nei! (Medmindre hun føler at det er for lenge siden hun vasket det, og det er fett, uflidd etc. )

Lenke til kommentar

Tror jeg gikk feil fram, var ganske ung, men jeg konfronterte hun (flere ganger). Gjorde det ganske tidlig faktisk. et tips er og gjøre det når dere er alene og ikke i fylla. ikke prøv deg i fylla! det funker sikkert, men betyr ingen ting, i hvert fall ikke for hun hvis hun ikke er keen på deg.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Drikker ikke, så det blir ikke noe problem.

Hilram: Jeg passer godt på å gi henne f.eks hårkomplimentet når jeg ser hun har rent og fint hår.

Ja, føler ikke at hun kommer til å si nei i det hele tatt! Når jeg tenker meg, så har hun gidd en hel del hint. Kanskje for mange før jeg reagerte, og fant ut jeg måtte gjøre noe...

En venn som vil være venn gir ikke slike blikk føler jeg.

Nei, får bare prøve meg på noe. Ellers vil det bare bli verre og verre.

Lenke til kommentar

Er i en ganske lik situasjon, er ei jeg har kjent så å si hele livet, i tillegg er familien henns gode venner med familien min >.<. Hun gir meg oppmerksomhet, ler av vitsene mine(selv de dårlige :p) Hun sier jo også hade til meg på msn og sånn, selv om vi ikke prater så mye der, men jeg tar ikke det som et tegn på at hun liker meg. Når vi var på hytta spurte hu meg om jeg ville være med ut på en tur med hunden, hun spurte faktisk

to ganger og jeg ble selvfølgelig med begge gangene. I tillegg småflørter vi litt, hun stakk av med mine sko og hun tok meg også på rumpa en gang :D. Hun sa også engang at jeg var pen, hun sa det ikke direkte men hun hintet til det. Når vi er samlet med endel venner er det ofte meg hun spørr om å bli med på ting, feks spille biliard ol.

Men er akkurat det samme her, er litt on/off men nå har faktisk også jeg vært det samme. Noen ganger sier hun slike ting som, ja du er ihvertfall ikke like dum som(mitt navn) , eller når venner har merket at det er noe mellom oss å sier ting som, siden du liker (mitt navn) så godt kan du ikke ta med han, svarer hun nei han skal jeg ihvertfall ikke ha med, da går jeg heller aleine. Men utifra situasjonen og måten hun sier det på har jeg tolket det som at hun har interesse for meg, at hun ikke mener det negativt men kun fordi hun er nervøs. Dårlig forklart, jeg vet men ikke heng dere opp i det. :p

Men har fått veldig intrykk av at hun også er litt nervøs på meg, når vi prater skifter hu mellom øyekontakt og se ned i bakken. Men alikevel hun smiler til meg når vi prater og det er tydelig at hu ihvertfall ikke har noe imot meg.

Utifra alt dette, er jeg ganske overbevist om at hun liker meg, eneste jeg ikke skjønner er hvordan en så pen og flott jente kan forelske seg i en som meg som ikke er fullt så vakker og pen. Det er liksom ingen feil på henne, mens selv har jeg masse feil. Men hun har jo også sagt at utseende er ikke alt for henne. Jaja, skal til syden med henne og noen andre i sommer så får se hva som skjer da. Skal være litt mer vågal da. :)

Forresten, går i 10. klasse om det skulle spille noen rolle.

Lenke til kommentar

Selv om det viker fra det tråden egentlig handler om, vil jeg svare Tmz.

... "siden du liker Tmz så godt kan du ikke ta med han", svarer hun "nei han skal jeg ihvertfall ikke ha med, da går jeg heller aleine".

Jeg vil ikke legge ut om hvorfor det er sånn, men dette min venn, tyder i mine øyne på at hun absolutt har interesse for deg. Absolutt som i ikke-fan-om-hun-hadde-sagt-det-hvis-ikke.

Men har fått veldig intrykk av at hun også er litt nervøs på meg, når vi prater skifter hu mellom øyekontakt og se ned i bakken.

Her har du forskjellen mellom kjempe gode venner og potensielle kjærester. Dere hører til sistnevnte.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

så lenge mann er venner bør man kunne ta mot til seg å være dønn ærlig. selv om det til tider kan være kjipt vil det på sikt lønne seg å være ærlig ovenfor venner. hvis det du føler for henne ikke er gjensidig vil hun sansynligvs ta mer hensyn til deg den dagen hun får seg ny kjæreste enn hvis hun ikke hadde vist det.

jeg har vært i samme situasjon som deg så jeg vet hvordan du har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...