Gå til innhold

Led med 4 pinner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ser på tegningen over dimmensjoner i den linken du henviste til så står det C (Cathode) på to av pinnene og A (Anode) på to av de andre pinnene.

Videre så står det i en av linkene i din tidligere tråd: High Power 20-80mA 4 chips Red Piranha Super Flux LED, dvs at det totalt er 4 lysende punkter i denne ene lysdioden og da ville jeg tro at ett sett med C- og A-pinner gir lys i 2 av disse. Skal du således ha fullt utbytte så må C'ene kobles sammen og A'ene kobles sammen og formotstand beregnes etter de oppgitte data på den siden du linker til.

Lenke til kommentar
Hvis du ser på tegningen over dimmensjoner i den linken du henviste til så står det C (Cathode) på to av pinnene og A (Anode) på to av de andre pinnene.

Videre så står det i en av linkene i din tidligere tråd: High Power 20-80mA 4 chips Red Piranha Super Flux LED, dvs at det totalt er 4 lysende punkter i denne ene lysdioden og da ville jeg tro at ett sett med C- og A-pinner gir lys i 2 av disse. Skal du således ha fullt utbytte så må C'ene kobles sammen og A'ene kobles sammen og formotstand beregnes etter de oppgitte data på den siden du linker til.

8054539[/snapback]

Sikker på at 4CHIPS ikke er produsenten da?

Så det vil si at jeg kobler en ledning på 2v hver av A pinnene, og C er jord?

8054611[/snapback]

Uansett ser det ut som at begge C og begge A er koblet sammen i LEDen (ser sånn ut på bildet...), så det holder nok å koble totalt to ledninger på LEDen, men du kan godt koble til på begge Aer og Cer. Husk motstanden!

Endret av Mr Burns
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...