Gå til innhold

Dårlig ytelse i RAID 0 ?

Laka

Anbefalte innlegg

Ser at PcMark, SioSoft Sandra, WinBench osv. gir meg dårligere ytelsestall enn hva jeg skulle forvente med RAID.

Fikk ca. 1100 i PcMark med Singel Disk, og får ca. 1180 når jeg kjører et RAID 0 array.

Samme forholdet i WinBench og SioSoft Sandra.

Merker selvfølgelig ingen forskjell i praktisk bruk, men hvorfor er tallene slik?

Kjører 2x Western Digital Caviar SE 80GB 8Mb Cache i RAID 0. Singel-Disk testen var samme disk.

Kjører WinXP SP1, oppdateret drivere, harddiskene på IDE 3 - master og slave. ATA100

Grunnen til at jeg kjører diskene på Master/Slave er at HigePoint kontrolleren ikke tilatter Master-Master, da finner den ikke disken.

Dette er ikke et problem som har noen spesiell betydning, men det får´n bare til å lure litt :smile:

Så, noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-08 22:37, skrev LasseAndreK:

Det er HigePoint Raid kontrolleren som sitter på Abit KR7A-RAID. Mer spesifik? Da må jeg gå ca. 50m, du kan få info'en i morra.

Men som sagt - disken ville ikke komme opp når jeg kjørte master-master.

Hater RAID0 med IDE, stort sjansespill, diskene kan gå, eller du bytter hovedkort og får med Promise...en uting, all data borte... men ditt valg.

Anyway, har du satt begge diskene med "Single" jumperinnstilling hvis du kjører den alene på kabelen? Altså ingen jumper på i det heletatt? Det bør hjelpe på. WD er litt kresen på det til tider.

Lenke til kommentar

Hater RAID0 med IDE, stort sjansespill, diskene kan gå, eller du bytter hovedkort og får med Promise...en uting, all data borte... men ditt valg.

Anyway, har du satt begge diskene med "Single" jumperinnstilling hvis du kjører den alene på kabelen? Altså ingen jumper på i det heletatt? Det bør hjelpe på. WD er litt kresen på det til tider.

Kjører den ikkee alene på kanalen. Den ene disken står som master, og den andre slave.

Darth kjell: Det hovedkortet er et Abit KR7A-RAID.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...