royend Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Tror dette er et problem som bare jeg har fått (siden ingen andre har nevnt det?), men jeg har nå prøvd 3 skjermer (to LCD via DVI og en via CRT via VGA), og alle tre gir uklart/slørete bilde. Hvorfor? PCen er helt ny, og jeg har et 8800GTS 320Mb skjermkort. Driverne til dette og skjermen er oppdatert. Kjører forresten XP. Hva er galt? Er det noen som har opplevd lignende? Må jeg bytte skjermkortet? Lenke til kommentar
royend Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 etter litt testing og frem og tilbake med drivere, viste det seg at det er ut-portene på skjermkortet som er problemet. Den ene gir uskarpt bilde, mens den andre gir glassklare bilder. Hvorfor? Har tidligere brukt en DVI-VGA overgang på den porten som gir uskarpe bilder, men det burde vel ikke ha noen betydning? Lenke til kommentar
LapperT Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) det kan faktisk være den overgangen, hvis den ikke er skrudd til ordentlig, eller bare er av dårlig kvalitet kan den skade porten og dermed gir den porten mer uklare bilder. ett av mine skjermkort gikk porten helt i stykker på, fikk ikke garanti heller EDI: leif Endret 1. mars 2007 av the_bitch Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Det kan også være video timing instillingene. I Nvidia grafikk instillinger let etter video timing. Generalized Timing Formula (GTF) og DTM CVT. Velg den som gir best bilde. Nvidia om "Advanced Timings" Endret 1. mars 2007 av JAPCU Lenke til kommentar
royend Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Heller nok mot at noe er ødelagt i porten pga DVI-VGA overgangen... utrolig kjipt at de skal være så skjøre, men lurer på om jeg skal satse på å få byttet kortet allikevel. Er akkurat to uker siden jeg kjøpte det, og burde være mulig å få byttet det da? Testet med DVI-VGA overgangen nå, og da ble bildene glassklare også på den "ødelagte" porten. Utrolig irriterende at den porten ikke lenger fungerer med DVI-kontakt, spesielt siden jeg kun har brukt medfølgende overgang fra produsenten av skjermkortet (Club 3d)... Bør det byttes inn, eller vil dette skje igjen når jeg må bruke en overgang på det nye skjermkortet? Som en annen kommentar har jeg et XFX 8800GTX i en annen pc, og der fungerer portene utmerket selv om jeg en periode brukte en overgang (fra XFX) også her... Tror derfor ikke det er noe generelt problem for 8800-serien. Endret 1. mars 2007 av royend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå