Admin'c Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Har fått en fil som det står xxx.doc.zip Jaha, men det er jo ikke et gyldig arkiv så han må ha tullet så hvordan fjerner man .zip??? Har prøvd som bare det Litt vannskelig å formulere, sorry... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Hvis du er sikker på at det er et word dokument *.doc, så bare høyreklikker du på fila > endre navn. fjern endelsen .zip og du vil få en fungerende word fil.. ta gjerne en kopi av filen først > i tilfelle det går galt. Lenke til kommentar
abene Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Vet du med sikkerhet om det er DOC-fil eller ZIP-fil? Har du prøvd å høyreklikke på filen og velge å åpne filen i Word (hvis det er DOC-fil)? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Det var det jeg prøvde men når jeg trykket på rename i xp så stod det bare xxxxxx.doc og maskinen trodde det var en zip fil fortsatt... Lenke til kommentar
abene Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Har du prøvd å åpne filen i Word og så Lagre som... DOC-fil under et annet navn? En mulighet er jo at filen rett og slett er ødelagt. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Tror ikke den er ødelagt bare det at programmene er dumme... Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Hei! Den egentlige filendelsen er skjult. Den åpnes ved å huke vekk "Sjul filendelsen ved kjente filnavn" Den finner du i Verktøy menyen i Windows Utforsker, mener jeg å huske..... Når du har gjort dette, så ser du den riktige filendelsen og du kan da endre den til det du tror det er. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Fant den ikke i xp, men du satte meg på sporet. takk Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Send meg en mail om dette, så skal jeg svare når jeg kommer hjem til min maskin. Er på jobb nå. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 win2k, my computer: tools->folder options->view->hide file extensions for known file types sikkert noe lignende i xp. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 takk erså vant med å sette på haker ikke fjerne dem :wink: Lenke til kommentar
olds Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Filer med doble filendelser er ofte virus... Doble filendelser er et vanlig "triks" for å få igjennom filer. (filtre, brannvegger etc) Dette gir jo enda en grunn til å like "nye" os sitt triks med å skjule kjente filendelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå