Gå til innhold

Fotografering på danseopptreden

Anbefalte innlegg

Var ifjor på en danseopptreden i kulturhuset her å så på niesen min danse (sammen med mange andre), det ble opplyst at fotografering ikke var tillatt (heller ikke filming).

Det var fotografer og innleide "filmere" tilstede, og jeg regner med at man kunne kjøpe bilder fra "danseskolen" senere.

Kan de faktisk nekte meg å ta bilder på et offentlig kulturhus?

Skjønner jo at hvis man flyr rundt å blitser så kan det virke forstyrrende, men uten blits er det jo ikke noe problem.

Syntes det er for ille at man skal måtte kjøpe bilder (som ikke nødvendigvis er bedre enn hva man kan ta selv) i tillegg til at man betaler for å ha ungene på "danseskolen"..

Jeg tok mange fine bilder uten blits og ingen "oppdaget" meg såvidt jeg vet:P

Innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var ifjor på en danseopptreden i kulturhuset her å så på niesen min danse (sammen med mange andre), det ble opplyst at fotografering ikke var tillatt (heller ikke filming).

Det var fotografer og innleide "filmere" tilstede, og jeg regner med at man kunne kjøpe bilder fra "danseskolen" senere.

Kan de faktisk nekte meg å ta bilder på et offentlig kulturhus?

Skjønner jo at hvis man flyr rundt å blitser så kan det virke forstyrrende, men uten blits er det jo ikke noe problem.

Syntes det er for ille at man skal måtte kjøpe bilder (som ikke nødvendigvis er bedre enn hva man kan ta selv) i tillegg til at man betaler for å ha ungene på "danseskolen"..

Jeg tok mange fine bilder uten blits og ingen "oppdaget" meg såvidt jeg vet:P

Innspill?

8054117[/snapback]

Blir vel det samme som om du hadde sett en konsert i dette kulturhuset ville jeg tro. Eller at du var i spektrum på konsert. Det vil si at det ikke var lov.

Jeg var på "sirkus" i Asker Kulturhus i desember i fjor, og der var filming ikke tillatt, mens fotografering var lov uten blitz.

Tok mange flotte bilder av datteren min der ja :)

Men kjøpte DVD platen med filmen senere.

I mitt tilfelle var det Asker Turn som var arrangør, og de trenger alle inntekter de kan komme over.

Jeg forstår tanken din og er enig med at fotografering burde være greit, men med filmkamera så synes jeg det er greit at det ikke var lov.

Og dessuten så er filmen de selger derfra sikkert 100 ganger bedre å se på enn eget opptak. :)

Lenke til kommentar

hmm. okay.

Ikke det at jeg kommer til å la vær å ta bilder ved neste anledning heller, da får de i så fall bære meg ut av salen.

Ser liksom ikke helt hvem det skader at man knipser noen bilder for privat bruk.

Men fikk svar på det jeg ville, at de KAN nekte folk å ta bilder.

Takk andreash.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...