Husam Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hei. Jeg har 3 partisjoner, og de midlertidige windows-filene lagrer seg tydeligvis på feil sted (ikke midlertidige internettfiler). Hvordan fikser jeg så de lagrer seg på disken Temp (E:) istedet for XP (C:)? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Bruker forresten Windows XP, regner med at det er relevant informasjon Lenke til kommentar
Husam Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 OK, nå er disken XP (C:) fullstendig tom for diskplass, og alt går sinnsykt treigt. Er det virkelig ingen løsning på dette!? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg tror ikke du løser problemet med å flytte temp filene. Temp mappen kan du styre fra ---kontrollpanel--system--avansrt--miljøvariabler-brukervariabler, her redigerer du til det du vil. Men du må se på følgende: -pagefile --flytt -systemgjenoppretting--rydde opp og redusere diskplass til det. -Mine dokumenter---flytt -avinstallere unødvendige progs + at du sletter mapper og filer etter det -papirkurv--tøm og justere til 0 plass Lenke til kommentar
Husam Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Hmm, ok. Ja jeg ser at documents and settings-mappa ligger der... problemet mitt er hvordan jeg flytter den? Jeg har valgt mine dokumenter, trykket på "flytt", og lagt de på en annen disk (F:), men den ligger tydeligvis under C fortsatt? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 nei du har gjort det riktig med My Documents Documents and settings du må ikke flytte. Link til MS slik at du ser på det. -Har du ryddet opp i system gjenoppretting ? -Kan du avinstallere noe programmer og installere på et annet plass? Du kan da forandre registry slik at deretter alt blir installert der du vil. Slik: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion Til høyre er ---ProgramFilesDir-- C:\Programfiler (skrive på det språk du har og til F eller hva du velger.). Så du lager en mappe –Programfiler i F:\ Programfiler og forandre i registry Neste gang du installere et program havner der isted. Og det kan du gjøre da med alle de som du kan avinstallere og installere igjen. Cache mappe til Office eller andre større programer, hvor er den ? Er den i C:? trenger du det? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Tusen takk for hjelp. Skal orden det med Mine Dokumenter ordentlig nå, for det bruker faktisk opp en stor del av plassen. Nei, jeg har ikke ryddet opp i systemgjenoppretting ennå. Tar det stor plass og er det veldig enkelt å gjøre? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Tusen takk for hjelp. Skal orden det med Mine Dokumenter ordentlig nå, for det bruker faktisk opp en stor del av plassen. Nei, jeg har ikke ryddet opp i systemgjenoppretting ennå. Tar det stor plass og er det veldig enkelt å gjøre? 8062829[/snapback] Ja det kan være mye det. Når du velger Diskopprydding, med å høyreklikk på C:\, og egenskaper, har du og flerre alternativer fane, etter du har tastet for Diskopprydding. Der finner du å rydde opp systemgjenoppretting, nederst. systemopprydding er ikke annet enn mulighet å tilbakestille, der du har installert noe og det funker ikke. Har systemet fungert i langtid uten problener, har du ikke behov for dem lenger. Om du vil deaktivere eller slå av totalt for det, (det betyr da at du er en bruker som bruker ikke ofte denne function, eller at du kan reparere windows på annet vis. Uansett, vil du under --System---i kontrollpanel --igjen, finne fane for systemgjenoppretting. Du kan velge å slå av eller justere. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 3. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2007 Noen som klarer å oversette dette: 11. I Registerredigering klikker du Søk på Rediger-menyen. 12. Skriv inn documents and settings, og klikk deretter Søk. 13. Erstatt verdidataene eller gi verdien eller registernøkkelen nytt navn slik at den nye banen brukes for hver eneste registernøkkel eller verdi som inneholder den opprinnelige banen. Obs! Du må gjennomføre denne endringen for hver eneste forekomst i registret, for ellers kan det hende at datamaskinen ikke starter. Det er viktig at du oppdaterer alle registernøkler og -verdier med den nye banen. Hvor er registerredigering for eksempel? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hvor er registerredigering for eksempel? Skrive regedit i kjør felten og OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå