Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flytting av disk frå GAMMEL til ny data....

Anbefalte innlegg

jeg har 1 gammel pc med linux (litt for gammelt hk..) det støtter i alle fall bare ca 9Gb... da har det seg sånn at jeg har 1. 10,2gb disk som jeg kunn utnytter ca 9Gb av der .... går det bra om jeg flytter den disken over i min nye T-bird maskin?? og jeg slipper og formatere nor jeg skal sette den tilbake??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, det kommer litt ann på hva du tenker og gjøre.

Og flytte den over og bruke den er ikke noe problem, men hvis du formaterer dem om mens du har den i din nye maskin kommer du til og få problemer med og flytte den tilbake.

hvis du ikke formaterer den ut og bare bruker partisjonen på 9 gb som du har nå skal det nok gå bra.

En ting som jeg mener og huske at du kan gjøre for og få utnytta hele disken på begge maskinene er og partisjonere opp den 10Gb disken i to 5Gb partisjoner. da skal vel den gamle få til og utnytte hele, mener jeg gjorde det på en gammel maskin selv. Men det kan hende at jeg tar feil der. Noen som vet det helt 100% ?

Men og flytte disken til den nye maskin og tilbake igjen skal gå helt fint, så lenge du ikke formaterer den om eller noe slie store ting mens den er i den nye maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...