Gå til innhold

Nokia pcsuite for linux?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde en stund tilbake å få kobla opp mobilen (6260) til Ubuntu men uten hell.. pcsuite fungerer ikke å innstallere ettersom de shiper programet i .msi installfil. veldig posetivt om noen har funnet ut av dette å kan gi tilbakemelding her :D

Lenke til kommentar

Mener å huske de er relativt like ja. Feilen ligger hovedsakelig i telefonen, som lyver om antall sektorer eller noe slikt. I følge hva jeg leste på en kernel-mailingliste så hindret en bug i windows'es usb-masselagringsdriver windows å bli påvirket av denne telefon-bug'en (da de ikke leste en tabell de egentlig skulle ha lest eller noe sånt), og nokia er skyldige i å ikke teste skikkelig. Selvfølgelig burde ikke dette forårsake krasj av datamaskin, men det gjør det altså. Men jeg tror en kernel-patch er på vei.

Lenke til kommentar

lurte på akkurat det samme så jeg prøve meg litt fra,, for meg var det viktigste og få modem funksjon over bluetooth til og funke og det kan fikses uten programvaren til Nokia. så lenge du har bluetooth enabla i kjernen så kan du gjøre noe slikt hvis du bruker bluetooth.

pcsuite fungerer ikke å innstallere ettersom de shiper programet i .msi installfil.

du kan legge in .msi support hvis du bruker wine eller cedega om jeg husker riktig, mener jeg har denne filen liggende..

hvis du har et virkende bluetooth oppsett kan du bruke denne metoden.

hciconfig hci0 up
hcitool scan
du får da opp alle bluetooth enheter + mac addresene dems
rfcomm bind 0 mac-addresse
rfcomm show 0
her skal den mac addresen som du binda i sta komme opp... 

nå kan du sette alle instiliger for modem osv.. jeg brukte KPPP i KDE til dette. 

på N80 fikk jeg till connection mellom telefon og PC samt den finner alt av bluetooth services men når jeg trykker connect i KPPP så spør den om PAIR key... det er sikkert et sted jeg har feil eller så kan det være en feil med telefonen. tror dere wine eller cedega med Nokia sin PCsuite ville funke?

Endret av eppis
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...