orbryn Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Finnes det programmer som nokia pcsuite el.l. for linux? Kjører ubuntu 6.06. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 trur nok ikke Nokia har lagd noe programvare for Linux dessverre, men aner ikke om det finnes noe open-source alternativ til Nokia pakken... Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg prøvde en stund tilbake å få kobla opp mobilen (6260) til Ubuntu men uten hell.. pcsuite fungerer ikke å innstallere ettersom de shiper programet i .msi installfil. veldig posetivt om noen har funnet ut av dette å kan gi tilbakemelding her Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Kanskje denne er verdt å se på; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=708361&hl= Har ikke forsøkt selv - enda. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg tror jeg leste et sted at "gammle" nokia telefoner ikke kan synces med linux, bare de nyeste N-modellene som kan det. Lenke til kommentar
orbryn Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Har en nokia n-series telefon.. hadde vært fint å kunne synce kalender. Filer kan jeg overføre med minnekortleseren.. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg har en eldre nokia profftelefon (6900 ellernoe), og filoverføring funker knall med blåtann. Har aldri hatt behov for å ta kalendere/kontakter etc., men (x)gnokii skal kunne gjøre det. Lenke til kommentar
orbryn Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 se der ja flott! skal teste det Lenke til kommentar
orbryn Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 se der ja flott! skal teste det 8080687[/snapback] dammit.. programmet starter, men lukker seg igjen med en gang. dessuten fryser linux når jeg kobler til telefonen med usb-kabelen.. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Nokia N80? De telefonene har en bug med usb-mass-storage-emuleringen de gjør. Lenke til kommentar
orbryn Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 Nokia N80? De telefonene har en bug med usb-mass-storage-emuleringen de gjør. 8094664[/snapback] nei nokia n73.. men det er kanskje samme problemet med denne?! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Mener å huske de er relativt like ja. Feilen ligger hovedsakelig i telefonen, som lyver om antall sektorer eller noe slikt. I følge hva jeg leste på en kernel-mailingliste så hindret en bug i windows'es usb-masselagringsdriver windows å bli påvirket av denne telefon-bug'en (da de ikke leste en tabell de egentlig skulle ha lest eller noe sånt), og nokia er skyldige i å ikke teste skikkelig. Selvfølgelig burde ikke dette forårsake krasj av datamaskin, men det gjør det altså. Men jeg tror en kernel-patch er på vei. Lenke til kommentar
eppis Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) lurte på akkurat det samme så jeg prøve meg litt fra,, for meg var det viktigste og få modem funksjon over bluetooth til og funke og det kan fikses uten programvaren til Nokia. så lenge du har bluetooth enabla i kjernen så kan du gjøre noe slikt hvis du bruker bluetooth. pcsuite fungerer ikke å innstallere ettersom de shiper programet i .msi installfil. du kan legge in .msi support hvis du bruker wine eller cedega om jeg husker riktig, mener jeg har denne filen liggende.. hvis du har et virkende bluetooth oppsett kan du bruke denne metoden. hciconfig hci0 up hcitool scan du får da opp alle bluetooth enheter + mac addresene dems rfcomm bind 0 mac-addresse rfcomm show 0 her skal den mac addresen som du binda i sta komme opp... nå kan du sette alle instiliger for modem osv.. jeg brukte KPPP i KDE til dette. på N80 fikk jeg till connection mellom telefon og PC samt den finner alt av bluetooth services men når jeg trykker connect i KPPP så spør den om PAIR key... det er sikkert et sted jeg har feil eller så kan det være en feil med telefonen. tror dere wine eller cedega med Nokia sin PCsuite ville funke? Endret 10. mars 2007 av eppis Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Jeg brukte denne howtoen (pluss info på telenor's side) for å få internett over GPRS via blåtann: http://www.howtoforge.com/linux_internet_a...tooth_gsm_phone Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hvis man ikke har blåtann muligheter da? Må selv bruke USB kabelen til min N73. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå