Gå til innhold

Hvem har service ansvaret for Mio produkter?

Anbefalte innlegg

Hei, har en A701 på service, men butikken har skrevet opp et verksted som kun tar Pioneer produkter, og produsenten vet ikke noe.

Status per 21.02 er new, ikke noe mer. (21.02 var dagen jeg leverte inn)

Kundeservice til butikken henviser til den feilaktige verkstedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eller så er det bare å ringe til mio sin kundesupport, så kan de fikse det derfra. tar ca 14 dager fra du ringer til du har pakken tilbake på døren med ups.

8069745[/snapback]

Har ikke gode erfaringer med lefdal, så jeg valgte å unngå diskusjonen jeg hadde med computercity om akkurat samme problemstilling.

Lenke til kommentar
hva mener du?    .

8069784[/snapback]

Diskusjonen jeg hadde hos computercity gikk på at siden jeg hadde benyttet produsenten sin hentetjeneste for produktet så gikk butikken fri for ansvar. selv om en der ikke hadde gjort det anerledes.

Ettersom jeg ikke har verdens beste erfaringer fra lefdal, så lot jeg dem få ta ansvaret for servicen.

Lenke til kommentar

ahh...skjønner. det vil gå sykt mye fortere om du fikser det selv. det er ingen som reparerer mio i norge, alle bare videresender til belgia. det er store variasjoner på hvor fort de forskjellige verkstedene videresender, og hvor flinke de er med å merke pakkene korrekt med proforma osv.

tvi tvi!!

Lenke til kommentar
ahh...skjønner. det vil gå sykt mye fortere om du fikser det selv. det er ingen som reparerer mio i norge, alle bare videresender til belgia. det er store variasjoner på hvor fort de forskjellige verkstedene videresender, og hvor flinke de er med å merke pakkene korrekt med proforma osv.

tvi tvi!!

8069836[/snapback]

deres ansvar nå, men tydeligvis skal det ta 3-4 uker før jeg ser den igjen, og noe skikkelig lånetelefon for den var umulig å skaffe.

Lenke til kommentar
...og noe skikkelig lånetelefon for den var umulig å skaffe.

8072616[/snapback]

Det ble vel en flott Nokia 3510i, tenker jeg? ;-)

-snubbel

8073305[/snapback]

Nei, en Siemens A50. :D

Christian: Hvis du har dårlige erfaringer med butikkene fra før av skjønner jeg ikke hvorfor du gir dem nye sjanser gang på gang... Nå har butikken ansvaret ja, og da tar det helt sikkert 3-4 uker.

Endret av datating
Lenke til kommentar
...og noe skikkelig lånetelefon for den var umulig å skaffe.

8072616[/snapback]

Det ble vel en flott Nokia 3510i, tenker jeg? ;-)

-snubbel

8073305[/snapback]

Nei, en Siemens A50. :D

Christian: Hvis du har dårlige erfaringer med butikkene fra før av skjønner jeg ikke hvorfor du gir dem nye sjanser gang på gang... Nå har butikken ansvaret ja, og da tar det helt sikkert 3-4 uker.

8073553[/snapback]

Jeg trengte GPS og og den avdelingen jeg valgte har alltid vært greie, der i mot den på hamang er litt mer usikker.

dessuten var vel de den eneste som greide å gi meg den så billig.

Lenke til kommentar
vi solgte også mio tidligere, men akkurat pga dette så kuttet vi dem ut. det endte nesten alltid opp med at vi hevet kjøpet til kunden pga at det ikke gikk an å få reparert produktene innen rimelig tid.

8074902[/snapback]

A701 er et supert produkt når det funker, og tilsvarende til 3500 med mytalk fant jeg ikke, så ble den.

Nå har jeg fått PLT830, så den kan kanskje erstatte den. Men vil jo se, foreløpig taler det mot 4 ukers ventetid nå.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en heller merkelig beskjed i dag. Mio har aldri motatt den, men de har logg om at Lefdal har snakket med dem, dog intet RMA nummer.

Nå snakker jeg med kundeservice til lefdal og de sier at telefonen er sendt til Deltaservice, men så vidt jeg ser er ikke MIO nevnt som merke de tar i mot hos seg, men likevel skal de visstnok ha begynt å fikse den.

Sistgang jeg snakket med Deltaservice i oktober i fjor så kunne ikke de ta i mot denne type telefoner. Så jeg undres; hva foregår egentlig her?

det er også litt prinsippet at jeg foretrekker å bli fortalt om dette er gråimport og ikke normal vare. For blir den reparert i Norge så gjelder ikke det som garantireperasjon, og en bærer ansvaret selv slik jeg forstod Mio.

Nå vet jeg at det ikke spiller noe rolle for meg, men igjen er det prinsippet om at jeg ikke ble fortalt om dette før kjøp.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Lefdal gråimporterer ikke Mio. Alt av Mio blir reparert i belgia, uansett hvordan det er importert til norge :). Kan hende den har blitt sendt til delta, som igjen sender videre til belgia?

8101773[/snapback]

Da har de brukt 2 uker til Delta - så videresending - så tilbake til delta - så til butikk (2 uker?) og så til meg.

Lenke til kommentar
Mye mulig? Jeg kjenner ikke til nøyaktige rutiner eller noe som helst. Ville bare påpeke at det ikke er snakk om gråimport.

8101830[/snapback]

Meget mulig det, men da har de gjort noe som automatisk forhindrer dem fra ny enhet om delta har rørt den. For Mio har fast regel på at den skal til Nederland.

problemet nå er et MIO ikke har den fjerneste anelse på hvor den er, og ba meg fatisk ringe tilbake om butikken fant noe fordi ingen har bedt om RMA på telefonen. dersom det ikke blir gitt så refuseres telefonen automatisk.

Ergo; 2 uker har gått uten at noen vet hva som skjer, og worst case er minst 2 uker til på service.

Edit;

Det viste seg at lefdal hadde rotet det skikkelig til, og jeg fikk erstatning, men siden hamang ikke likte meg særlig, så måtte jeg til Alnabru hvor avdelingsleder ordnet en god pris på en annen telefon.

Fikk med mellomlegget som hamang nektet å utbetale, og en ny N73 låst til netcom for 995 med Mytalk.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...