Gå til innhold

Best kjøler til E6600 med lav vekt?

Anbefalte innlegg

Hei, fikk nettop en ny Intel Core 2 Duo E6600 å synes boxet kjøleren er for støyende og kjøler ikke godt nokk. Vil kjøpe meg en ny og lurer på hvilken som gir mest for pengene. Den må ha lavt støynivå, kjøle bra og ikke veie for mye. Hva bør jeg kjøpe? Hva er maks. vekt jeg kan ha på hovedkorte uten at det er noen risiko å frakte pcen?

Kan få Zalman CPU Vifte CNPS9500LED til 400.- hos Netshop, er det noe bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror for intel kort var det rundt 420-450g men jeg har en zalman cnps9500 at og denne er konge, kjører denne på min core 2 duo e6600 på laveste fart hele tiden....

eller bare sjekk prisguiden for andre..

men pass på uansett når du frakter den at du har kabinettet liggende så viftra blir stående rett opp.. eller så kan det være en ganske stor rissiko i en bil med en tung kjøler når kabinettet står.

Endret av Xneon
Lenke til kommentar

det kan jo ikke være oppskryt når jeg kjører den på det laveste og tempen min er på 28-34*c og jeg tror ikke tråd starter skal klokke...

og den noctuan ville ikke jeg satt inn for den veier for mye til frakting jeg ville ikke tørt det...

Endret av Xneon
Lenke til kommentar

Blårens, det meste med høy alkoholprosent vil fungere bra.

Bruk qtips på kantene slik at du får bort alt av gammel goop.

Det som ligger igjen blir som et isolerende lag.

Vil også kommentere kjøleløsningene.

Zalman lager meget gode kjølere. De yter bra, har lav støy og er kvalitet.

Arctic kjølerene er ok men av lav standard når det gjelder kvalitet (min erfaring, tok 4mnd før viften tok kveld hos meg), ellers knalle gode kjølere.

Finnes masse å velge i mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...