Icodden. Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hei, fikk nettop en ny Intel Core 2 Duo E6600 å synes boxet kjøleren er for støyende og kjøler ikke godt nokk. Vil kjøpe meg en ny og lurer på hvilken som gir mest for pengene. Den må ha lavt støynivå, kjøle bra og ikke veie for mye. Hva bør jeg kjøpe? Hva er maks. vekt jeg kan ha på hovedkorte uten at det er noen risiko å frakte pcen? Kan få Zalman CPU Vifte CNPS9500LED til 400.- hos Netshop, er det noe bra? Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) jeg tror for intel kort var det rundt 420-450g men jeg har en zalman cnps9500 at og denne er konge, kjører denne på min core 2 duo e6600 på laveste fart hele tiden.... eller bare sjekk prisguiden for andre.. men pass på uansett når du frakter den at du har kabinettet liggende så viftra blir stående rett opp.. eller så kan det være en ganske stor rissiko i en bil med en tung kjøler når kabinettet står. Endret 1. mars 2007 av Xneon Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Og pass på å ikke kjøpe Zalman! http://www.pcsilenzioso.it/forum/showthread.php?t=1641 http://www.frostytech.com/articleview.cfm?...eid=1924&page=4 Zalman er oppskrytt. Kjøp Noctua Nh-u12F, Thermalright Ultra120, Tower 120. De er de 3 beste. Senere kommer Big Typhoon og Ninja. Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) det kan jo ikke være oppskryt når jeg kjører den på det laveste og tempen min er på 28-34*c og jeg tror ikke tråd starter skal klokke... og den noctuan ville ikke jeg satt inn for den veier for mye til frakting jeg ville ikke tørt det... Endret 1. mars 2007 av Xneon Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Den er festet bak hovedkortet, så det skal gå fint. Er bare å legge den ned når du frakter og bære forsiktig. Snakk om 300g mer uansett. Og om du er redd for at den knekker, kjøp Arctic Cooling Freezer 64 Pro. Den er også bedre enn Zalman, billgere også. Lenke til kommentar
Icodden. Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Kan vell ikke kjøpe Arctic Cooling Freezer 64 Pro, passer vell ikke til socket 775. Men hva med Freezer 7 Pro LGA775 516 Gram Low Noise? Er ikke Silver Silver 5 den kjølepastaen jeg bør kjøpe? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 My Bad. Jeg vet dessverre ikke hvor bra Freezer 7 Pro virker. Det må du finne ut selv. Silver 5 er den beste ja. Jeg er litt usikkert på pastaen, dvs. jeg vet ikke helt, men det har ikke så mye å si. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 CNPS9500 er ingen dårlig kjøler. Men, Noctua er nok best for lav-cfm vifter. Lenke til kommentar
Icodden. Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Noen som vet hvordan en Freezer 7 Pro LGA775 516 Gram Low Noise? Er vell en bra kjøler til 152.-? Lenke til kommentar
Icodden. Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Har sett på en del tester nå av denne kjøleren å tror jeg kommer til å kjøpe den. Men hvordan fjerner man den gammle kjølepastaen på en god måte? Lenke til kommentar
NyZeta Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Du har sikkert tilgang til neglelakkfjerner en eller annen plass.. Det fungerer utmerket med neglelakkfjerner og bomul.. Hvis du er så heldig å ha tilgang på teknisk sprit så funker det definitivt best. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Fin liten og billig kjøler du har funnet. Det beste når den gamle pastaen skal vekk er nok isopropanol. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Blårens, det meste med høy alkoholprosent vil fungere bra. Bruk qtips på kantene slik at du får bort alt av gammel goop. Det som ligger igjen blir som et isolerende lag. Vil også kommentere kjøleløsningene. Zalman lager meget gode kjølere. De yter bra, har lav støy og er kvalitet. Arctic kjølerene er ok men av lav standard når det gjelder kvalitet (min erfaring, tok 4mnd før viften tok kveld hos meg), ellers knalle gode kjølere. Finnes masse å velge i mellom. Lenke til kommentar
Icodden. Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 Hva med perfyme? Boss eller noe. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Grunnen til at isopropanol er det beste å bruker er fordi den ikke ineholder noe form for fedt, som vil legge seg som en isolerendes hinne, og hindre varmeoverføring. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Joda, 125kr + 80kr i frakt..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå