1992 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg har nettopp kjøpt meg en 14fot åpen båt med en 4takts, 40hk Selva motor. Så må jeg jo ha annleg til den men lurte på om et batteri holder til et anlegg som består av 4stk 150watt marine høytalere og en 4x100watt forsterker som blir spilt av med en mp3 spiller? Klarer motoren å lade det batteriet fort nok til at det ikke blir ladet ut? Hvor lenge varer det batteriet hvis jeg kjører musikk en på full guffe hele tiden? Noen som kan dette? Takker så mye på forhånd! Lenke til kommentar
cyber1337 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 ett batteri på 55amp skulle være greit. Så burde det jo oxo være dynamo på den motoren der sånn att du slipper å tenke på å ta det ut å lade det hele tia. Lenke til kommentar
1992 Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Hvor lenge vare det anlegget med et slikt batteri då? Hvordan vet jeg hvilket batteri som står i? Det er seff dynamo på motorn.. Lenke til kommentar
1992 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Jeg har nettopp kjøpt meg en 14fot åpen båt med en 4takts, 40hk Selva motor. Så må jeg jo ha annleg til den men lurte på om et batteri holder til et anlegg som består av 4stk 150watt marine høytalere og en 4x100watt forsterker som blir spilt av med en mp3 spiller?Klarer motoren å lade det batteriet fort nok til at det ikke blir ladet ut? Hvor lenge varer det batteriet hvis jeg kjører musikk en på full guffe hele tiden? Noen som kan dette? Takker så mye på forhånd! 8053093[/snapback] Ingen som kan dette her?! Jeg trenger hjeelp! Ingen som kan hjelpe meg?! Endret 2. mars 2007 av 1992 Lenke til kommentar
gangso Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 1time på fullguffe uten at de lader vill sikker gå greit med ladinga frå motoren veit de er mange som har anlegg i båten og dei bruker berre det Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hvor lenge vare det anlegget med et slikt batteri då?Hvordan vet jeg hvilket batteri som står i? Det er seff dynamo på motorn.. 8055127[/snapback] Det varierer etter hvor stort batteri du har, men med et 50-60 amps batteri holder det lenge nok...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå